بررسی صنایع پراتفاق در روز جاری : 

خودرو و قطعات آن :

 نمادها در این گروه در نیمه ی پایانی بازار با عرضه و بزرگان این گروه خودرو و خساپا  با صف فروش همراه گشتند.

از جمله اخبار موثر :

1-رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رقم مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس برای واردات خودرو از طریق ارز خانگی گفت: عددی که ما محاسبه کردیم از رقم مطرح شده کمتر است و پیشنهادی برای ایجاد حساب سپرده ارزی وجود دارد.

2-یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه از دید سیاست ارزی ممنوعیت واردات خودرو و موارد مشابه قابل دفاع است، گفت: البته این اتفاق تا جایی توجیه دارد که نیاز ارزی واردات سوخت و قطعات مونتاژکاران افزایش پیدا نکند اما در عمل شاهد این اتفاق هستیم.

3-اگرچه برخی قصد دارند به‌جای آثار سیاست تثبیت، مصوبۀ اخیر شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها را عامل ریزش قیمت خودرو در بازار آزاد عنوان کنند، اما تجربیات گذشته نشان داده است که این اقدام سبب افزایش قیمت خودرو در بازار آزاد خواهد شد.

4-رییس انجمن نمایشگاه‌داران خودروی پایتخت با اعلام کاهش سه تا پنج میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی خودروهای مونتاژی در روزهای گذشته، گفت: بازار خودرو در رکودی سنگین به سر می‌برد، با این حال انتظار ورود اتومبیل‌های خارجی سبب کاهش شدید قیمت این دسته از خودروها تا ۲ میلیارد تومان شده است.

 از زمانی که بحث واردات خودرو در کشور داغ شده و اخبار مثبت سیاسی را شاهد بودیم، قیمت‌ها در سراشیبی سقوط قرار گرفته است، به‌طوری که خودروهای با قیمت تا ۱۰ میلیارد تومانی به اندازه ۲ میلیارد تومان و خودروهای تا پنج میلیارد تومانی، به میزان یک میلیارد تومان افت قیمت تجربه کرده است.

 به طور قطع امسال واردات خودرو به کشور انجام می‌شود، به همین دلیل شاهد عقب‌نشینی آن دسته از افرادی هستیم که قصد سرمایه‌گذاری در این بازار را داشتند./ ایرنا

پیش بینی روند متعادل می باشد .

 

قندو شکر: 

در این گروه به جز نماد قچار با معاملاتی منفی به پایان رسیدند 

از جمله اخبار موثر :

رئیس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌ای موضوع کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات برخی کالاهای اساسی و قند و شکر تولید داخل را ابلاغ کرد.

پیش بینی روند متعادل می باشد .

 

 پیش بینی بازار روز جاری: 

بازار روز گذشته با افت بیش از 30 هزار واحدی همراه بوده است ، همانطور که پیش بینی کردیم هم چنان عرضه در بازار ادامه دارد با این وجود روز جاری روز مهمی در بازار به شمار میرود تا ببینیم بازار سرمایه آخرین روز کاری خود را چه گونه به پایان خواهد رساند  و چطور به استقبال هفته ی آینده خواهد رفت ، به نظر میرسد روز جاری هم چنان با استمرار عرضه ادامه خواهد داشت ، در حال حاضر  شاخص‌کل در آستانه رسیدن به محدوده ی  دو میلیون و 100 هزار واحدی (سقف مرداد‌ماه سال 99 ) است که باید واکنش بازار را نسبت به آن ببینیم از سویی دیگر گزارش‌های سه‌ماهه شرکت‌ها و نزدیک‌تر شدن به انتشار صورت‌های مالی سه‌ماهه از موارد تاثیر گذار بر بازار سرمایه به شمار میروند  .

  کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:20