صنایع پراتفاق مورد بررسی در روز جاری : 

پتروشیمی: نمادها در این گروه متعادل تر از روز های گذشته اما هم چنان با عرضه به پایان رسیدند، تایید رسمی افزایش ۴۰ درصدی نرخ خوراک و افزایش ۱۰۰ درصدی نرخ گاز صنایع پتروشیمی و نرخ هفت هزار تومانی خوراک بدون محاسبه مالیات از جمله عوامل موثر بر این صنعت بوده که در روز گذشته شاهد آن بوده ایم.

از جمله اخبار موثر :

1-خاندوزی، وزیر اقتصاد: ممکن است مصوبه نرخ خوراک تغییر کند.

2-بررسی موضوع نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در جلسه سران قوا

3-پیشنهاد سازمان بورس برای تعدیل نرخ خوراک؛ هاب‌های مصرف کننده از فرمول حذف شوند. 

پیش بینی روند متعادل با عرضه ی بیشتر به نسبت روز گذشته می باشد .

 

خودرو و قطعات آن: نمادها در این صنعت با عرضه به پایان رسیدند با وجود آنکه وضعیت این گروه در چندروز گذشته بهتر بوده است اما با معاملاتی پرعرضه در نیمه ی دوم بازار به پایان رسیدند در بازار خودرو نیز با کاهش شدید قیمت خودرو از ظهر روز گذشته همراه بوده ایم .

از جمله اخبار موثر :

1-رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار:با توجه به تغییراتی که در وزارت صمت شکل گرفته عرضه خودروی سواری در بورس کالا باید دوباره رایزنی شود.

2-پارس خودرو 3 محصول جدید روانه بازار می‌کند.

پیش بینی روند متعادل می باشد .

 پیش بینی بازار روز جاری: 

در روز گذشته با وجود آنکه بازار بورس تهران هم چنان مثبت ادامه داشت اما در نیمه ی دوم با کمی عرضه در برخی از صنایع همراه گشت و شاهد عرضه ی صف های خرید بازار در روز گذشته بوده ایم ، اخبار منفی متانولی ها همانطور که گفته بودیم این صنعت را با افت قیمتی همراه ساخت با این وجود منفی نبودن بازار و تنها اثرگذاری این اخبار بر روند خود متانولی ها و اوره سازان اتفاق مثبتی است که بازار با رفتاری به دور از هیجان و تاثیر نپذیرفتن از اخبار منفی برخی از صنایع ادامه میدهد .شاخص کل توانست مجددا خود را به سطح 2 میلیون و200 هزار واحدی رساند و در حال حاضر می تواند اهداف بالاتری را در مسیرپیش روی خود لحاظ کند مقاومت بعدی که برای شاخص در نظر گرفته میشود محدوده ی ۲.۲۵۵ هزار واحد می باشد . با این وجود بازار روز جاری را با عرضه ی بیشتری نسبت به روز گذشته می توانیم به فرض گیریم .

  کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
 



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 29 اردیبهشت 1403 ساعت 08:38
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 25 اردیبهشت 1403 ساعت 08:31
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 24 اردیبهشت 1403 ساعت 08:27
بازار با خبر هم جایی نمی...
توسط محمدباقر سلیمانی 23 اردیبهشت 1403 ساعت 14:42