صنایع مورد بررسی در روز جاری : 

 

پتروشیمی: نمادها در این گروه هنوز هم با جو هیجانی فروشندگان و با افت قیمتی دنبال میشوند ، در این گروه نماد پتروشیمی کاوه همزمان با ابلاغ بخشنامه گاز هفت هزار تومانی از سوی معاون اول دولت،  به‌عنوان بزرگترین تولیدکننده متانول ایران و جهان و خصوصی‌ترین شرکت پتروشیمی ایران از تعطیلی و توقف تولید به دلیل غیراقتصادی شدن تولید «متانول» خبر داد.

از جمله اخبار موثر بر این صنعت : 1- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از امکان بررسی پرونده افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در این سازمان خبر داد و گفت: اگر احیاناً افزایش قیمتی بر طبق مقررات نباشد به محض اینکه سازمان صمت برای ما گزارش بدهد در کمترین فرصت ممکن رسیدگی می کنیم. 2-کانون نهادهای سرمایه‌گذاری خواستار ابطال مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی و جلوگیری از زیاندهی صنعت پتروشیمی و سایر صنایع که بیش از ۶۰ درصی بورس را تشکیل می‌دهند، شد.

پیش بینی روند این صنعت هم چنان همراه با افت بیشتر و همراه با عرضه در برخی از نمادهای آن  می باشد مگر آنکه ابطال مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها صورت گیرد.

دارویی: نمادها در این صنعت درآخرین روز کاری هفته متعادل مثبت به پایان رسیدند، در این گروه نماد دفر با دریافت مجوز افزایش ۲۸ در نرخ فروش محصولات (انواع سرم‌های ۱۰۰۰ میلی لیتر) و نماد دقاضی با  افزایش نرخ محصولات همراه بوده است در این خصوص : با توجه به اعلام قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش بینی معادل ۲۷ درصد افزایش نشان میدهد.

از جمله اخبار موثر بر این صنعت : تجهیزات و مواد اولیه دارویی از شمول بند ۲ مصوبه هیئت وزیران موضوع افزایش ۲ درصد سود بازرگانی حذف شد. این موضوع می تواند سیگنال مثبتی برای نمادهای این صنعت به شمار رود ، پیش بینی روند متعادل مثبت می باشد 

انبوه سازی: برخلاف روزهای ابتدایی که شاهد افزایش تقاضا در نمادهای این صنعت بوده ایم در آخرین روز کاری هفته ی گذشته با افزایش عرضه به پایان رسیدند.

از جمله اخبار موثر :   طبق اعلام بانک مرکزی، به‌منظور کمک به رونق بخش مسکن و ایجاد رقابت بیشتر، تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری می‌توانند با تایید بانک مرکزی نسبت به انتشار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن اقدام کنند.

پیش بینی روند متعادل و کم حجم می باشد .

 

 : پیش بینی بازار روز جاری

در آخرین روز کاری هفته شاخص کل با افت بیش از 14 هزار واحدی به پایان رسید ، هم چنان سیگنال های ادامه ی روند اصلاحی بازار به دلیل سیاست های ناکارآمد دولت ادامه دار بوده است و ارزش معاملات  در سطح پایینی به سر میبرد ، اما شاخص کل هم وزن به نسبت با رشد بیشتری همراه بوده است در این خصوص می توان گفت با توجه به رشد تک سهم ها برخی از نمادهای کوچک هم چنان به روند رو به رشد خود ادامه میدهند و علاوه بر این موضوع پایین بودن و بالا نرفتن قیمت بازار بورس تهران با وجود آنکه برای بازار عامل مثبتی به شمار نمیرود اما برای سهامداران بلندمدتی در صورتی که سهم انتخابی آن ها برای سرمایه گذاری سهمی با بنیادی قوی و شرکتی سودده .باشد می تواند با سود قابل توجهی همراه گردد

.در روز جاری پیش بینی روند بازار هم چنان کم حجم و متعادل می باشد در صورت اصلاح بیشتر بازار سطح یک میلیون و 100 هزار واحدی به عنوان کف حمایتی در نظر گرفته می شود .

  کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:20