به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز چهارشنبه 13 اردیبهشت ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

نمادها در مرحله ی پیش گشایش :

برترین تقاضا شامل نمادهای وملی پی پاد وبرق و در سمتی دیگر برترین عرضه شامل نمادهای دی سصفها خفولا بوده است، 240 نماد با صف خرید و 9 نماد با صف فروش بودند. .

بازار روز چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402:

شاخص کل با رشد بیش از 7 هزار واحد در ارتفاع دو میلیون و 526 هزار واحدی قرار گرفت، نمادهای خودرو و شیران و از نمادهای موثر بر شاخص کل بودند ، به سهام و حق تقدم و صندوق های سهامی ورود پول صورت گرفت .بازار با سبزپوشی گروه های خودرو و قطعه ساز و بانکی شروع شد، بزرگان گروه فلزات_اساسی اما در محدوده منفی آغاز به کار  کردند.

در بیست دقیقه ای که از بازار سپری شد :

ارزش_معاملات_خرد در حدود 2 میلیارد تومان بوده است و تزریق پول به بازار صورت گرفته بود  تقاضا در گروهه ایی همچون  خودرو_قطعات  ملاک_مستغلات سرمایه_گذاری  بانکی  زراعت_دامپروری  غذایی  مشاهده میشد.

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری شاهد هستیم :

www.padash.ir

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاهد افزایش ارزش معاملات خرد به نسبت روزهای گذشته بوده ایم با وجود آنکه شاخص هم چنان با 3 هزار واحد مثبت دنبال میشود ولی بازار با عرضه همراه بود ، بازار سرمایه به انتظار اصلاح بوده است و برخی حتی پیش بینی  ریزش بازار را داشته انداما اگر به ملاک های بررسی بازار نگاهی بیندازیم می توانیم ببینیم هم چنان تزریق نقدینگی ادامه دار بوده و سهام و حق تقدم با ورود همراه گشته با وجود آنکه از صندوق های سهامی و درآمد ثابت خروج پول رویت گردید .همین معیار ورود پول هم چنان مثبت به بازار ،  ورود پول به صنایع بزرگ مانند خودرویی پالایشی بانکی سرمایه گذاری و برآیند منفی 50 سهم بزرگ می تواند به ما سیگنالی از اصلاح بازار بدهد سیگنالی که با وجود ظاهری منفی اما ضروری برای کاهش ریسک بازار به شما می رود . با این وجود به دلیل ورود پول به صنایع بزرگ انتظار بازاری متعادل را در پایان به انتظار داشتیم .

هشتاد دقیقه از بازار امروز را پشت سر گذاشتیم؛

ارزش_معاملات_خرد بیش از 10 همت بوده است  و رشد شاخص کل با افت همراه بوده است و به فراتر از یک هزار واحد مثبت رسید ..

پس از گذشت دو ساعت از بازار :

ارزش معاملات خرد هم چنان افزایشی بوده است شاخص دوباره مثبت گشت و نمادهای کچاد و میدکو از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند شاخص کل هم وزن بهتر از شاخص کل به فعالیت خود ادامه میداد و با رشد تک سهم ها همراه بوده است

شاخص کل پس از گذشت تایم کوتاهی از منفی شدن مجددا مثبت گشته و برآیند 50 سهم بزرگ بازار سرمایه نیز از منفی به مثبت تغییر یافت  ارزش معاملات خرد هم چنان افزایشی وحجم معاملات نمادهای خودرویی نیز  افزایشی بوده است . پرارزش ترین نمادها شامل بانک دی، خساپا، خودرو، خگستر، شبریز، لپارس، اخابر،شستا، شپنا، خاور، وبملت و وساپا بودند .

شاخص کل پس از گذشت 3 ساعت از بازار :

شاخص کل مجددا با افت بیش از 1 هزار واحد همراه گشته است گروه فلزات اساسی و شیمیایی ها از جمله  نمادهای فملی و فارس از نمادهای موثربر افت شاخص کل هستند رنج مثبت در گروه خودرویی هم چنان ادامه دار بوده است .

ورود و خروج پول حقیقی : 


در ساعت  09:30 ورود حدود 334 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30  ورود حدود 595 میلیارد تومانی پول_حقیقی                

 و در ساعت 11:30 ورود حدود 723 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

 

گروه بانکی در روز جاری با افزایش تقاضا دنبال گردید نمادهای دی هم چنان با صف خرید و پس از آن وپست وگردش وپارس نیز در رتبه های بعدی ورود پول فرار گرفته و در نیمه ی دوم بازار نیز نمادهای این گروه با رنج مثبت همراه بوده اند .

از جمله اخبار موثر بر گروه بانکی :

میلیارد دلار سپرده‌های ارزی ایران در بانک‌های خارجی

بانک تسویه حساب‌های بین‌المللی:

سپرده‌های ایران نزد بانک‌ها و مؤسسات مالی خارجی ۴۴ کشور در سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۸۰۴ میلیون دلار بوده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۲ میلیارد دلار افزایش یافته و رشد ۱۳ درصدی داشته است.

کل مراودات مالی ایران با بانک‌ها و موسسات مالی خارجی در پایان سال ۲۰۲۲ بالغ بر ۲۱ میلیارد و ۵۷۲ میلیون دلار بوده است که با رشد ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل از آن مواجه شده است.

از کل سپرده‌های ایران نزد این بانک‌ها و موسسات، حدود ۸ میلیارد و ۵۹۶ میلیون دلار به یورو نگهداری می‌شود. سهم دلار از کل سپرده‌های ایران فقط ۲۷۳ میلیون دلار اعلام شده است./تسنیم

در این میان نمادهای گروه خودرویی نیز در نیمه ی دوم خوش درخشیده و نمادهای خودرو و خساپا با صف خرید دنبال شدند سایر نمادها نیز با رشد چنددرصدی دنبال شدند

از جمله اخبار موثر بر گروه خودرویی :

قرارداد صادرات سه مدل خودرو به روسیه و بلاروس منعقد شد

گروه خودروسازی سایپا در خصوص اخبار منتشره در رسانه‌ها مبنی‌بر صادرات محصولات این شرکت به روسیه اعلام‌کرد: با عنایت به تحولات اخیر روسیه و کمبود عرضه خودرو در آن کشور، قرارداد صادرات خودروهای شاهین، کوئیک و ساینا در بازارهای روسیه و بلاروس به‌میزان ۴۵ هزار دستگاه و طی سه سال منعقد شد.

 در ادامه این اطلاعیه آمده است: از آنجا که برخی اقدامات از جمله اخذ مجوزات مربوطه، اضافه کردن آپشن‌ها و امکانات خاص متناسب با شرایط اقلیمی و سلایق بازار روسیه، تجهیز شبکه خدمات پس از فروش، ایجاد زیرساخت‌های لازم و غیره زمانبر است، در صورت رفع موانع پیش‌رو و صادرات محصولات به کشور روسیه، مراتب در گزارش فعالیت ماهانه به اطلاع عموم خواهد رسید.

در پایان به صورت خلاصه می توان گفت :

63 درصد از نماد ها با معاملاتی مثبت و 37 درصد از نمادها با معاملاتی منفی دنبال میشد.

شاخص کل با افت 3 هزار و 651 واحدی در ارتفاع 2,514,680 پایان یافت .نمادهای فملی فارس و شستا از نمادهای موثر بر شاخص بوده اند  

شاخص‌ هم وزن در راستای رشد سایر نماگرها با رشد 1.24 درصد ی و با رشد تک سهم ها ادامه داشته است .

شاخص فرابورس با افزایش 243 واحدی به 31 هزار و 966 واحدی پایان یافت  .

ارزش معاملات بازار در پایان امروز به حدود 18 هزار و 623 میلیارد تومان بوده است .

تعداد نماد های مثبت 458 و تعداد نماد های منفی 267 نماد بوده است  

معاملات روز چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 را به پایان رساندیم در حالی که با توجه به رسیدن به آخرین روز کاری هفته بازار به نسبت روزهای گذشته از تقاضای کمتر و فشار فروش اندکی بیشتر برخوردار بوده است در ابتدای هفته ی جاری با تقاضا در گروه های شیمیایی و فولادی و در انتهای هفته با برتری بزرگان بانکی و خودرویی  بازار را به پایان رساندیم صنایع غذایی و انبوه سازی  هم چنان به روزهای مثبت خود ادامه میدادند و ارزش معاملات خرد در روزهای پایانی علی الخصوص در روز جاری با برتری بیشتری همراه بوده است .

همانطور که در گزارش به آن اشاره کردیم در بازار امروز با وجود افزایش عرضه اما تزریق نقدینگی و ورود پول به بازار ادامه داشته است و در صدر این ورود گروه های خودرویی و بانکی  انبوه سازی و پالایشی قرار داشتند در روزی که دائما شاخص کل در حال تغییر وضعیت بوده است این استمرار ورود پول نگرانی را از دل بازار دور میکند زیرا بازار سرمایه به اصلاح نیاز دارد و می توانیم قوت قلب بیشتری از صعود شاخص در دل داشته باشیم همانطور که در این هفته شاهد فتح 2.5 میلیونی شاخص کل بودیم فتح قله های بیشتری را در آینده ی بازار بورس به انتظار مینشینیم .

 

 www.padash.ir

 

از جمله قیمت های مهم :

    ۱۴۰۲/۰۲-۱۳

    53,600 ::: دلار سبزه

    51,340 ::: دلار سقف ۵هزارتا کارت ملی

    42,620 ::: دلار مرکز مبادله

    59,230 ::: یورو

    33,740,000 ::: سکه امامی

    29,800,000 ::: سکه تمام بهار آزادی

    19,569,000 ::: نیم سکه بهار آزادی

    12,489,000 ::: ربع سکه بهار آزادی

    2,743,200 ::: گرم طلا ۱۸ عیار

    2,017 ::: اونس جهانی طلا

 

جمله ی طلایی :  

خوشبخت واقعی آن کسی است که، بتواند به خود بگوید:
من می‌خواهم راه بروم نه به مقصد برسم.
و بدبخت کسی است که خود را مقید می‌سازد و می‌گوید:
من میخواهم به مقصد برسم، رسیدن مردن است...
 ?نامه به کودکی که هرگز زاده نشد
#اوریانا_فالاچی
پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52