به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِدوشنبه 8  اسفند ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

 

 

در مرحله ی پیش گشایش :

نمادها با برترین تقاضا شامل خودرو تاپیکو خزامیا و در سمتی دیگر نمادها با برترین عرضه شامل خگستر خودرو خساپا بوده اند ، سنگین ترین صف های خرید شامل تاپیکو خزامیا خودرو و سنگین ترین صف های فروش شامل خبنیان حگردش آبین رفاه بوده اند .

 

آغاز ابتدایی بازار روز دوشنبه 8 اسفند 1401 :

 شاخص کل با افت 6201.38 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 798 آغاز به کار کرد از جمله نمادهای موثر بر افت بازار نمادهای فملی و فولاد بوده اند ، شاخص هم وزن با رشد تک سهم ها و شاخص فرابورس نیز منفی آغاز به کار کرد

42 نماد با صف خرید و 37 نماد با صف فروش همراه بوده ، 74 درصد از نمادها با معاملاتی مثبت و 26 درصد با معاملاتی منفی همراه بودند .نمادهای تاپیکو  خودرو بیشترین تاثیر مثبت  و نمادهای فملی  فولاد شبندر  شتران  بیشترین تاثیر منفی را برشاخص_کل داشته اند .. همان طور که در تابلوی اخبار شایعات اشاره گردیده بود صنایع مورد توجه در بازار امروز  شامل خودرو و ساخت قطعات استخراج کانه های فلزی خدمات فنی و مهندسی واسطه گری مالی بودند

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

 
www.padash.ir
 

با گذشت 20 دقیقه از بازار :

شاخص کل بورس با کاهش ۰.۵۳ درصدی همراه بوده و به سطح ۱ میلیون و ۷۹۴ هزار واحدی بازگشته است. بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را نماد های فولاد و فملی و بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص نمادهای خودرو و تاپیکو گذاشته بودند ، شاخص هم وزن با کاهش ۰.۲۵ درصدی همراه بوده است . ارزش معاملات خرد تا اینجای بازار به بیش از  3 همت رسیده بود ، هم چنان خروج از بازار ادامه داشته است ..

با گذشت 30 دقیقه از بازار :

خودرویی ها برخلاف روند معاملاتی نیمه دوم روز گذشته با افزایش نسبی تقاضا روبرو و شاهد تابلو سبز لیدرهای این گروه ‎خودرو و خساپا بودیم و البته عمده نمادهای این گروه مثبت دنبال می شدند.

استراحت در مسیر رشد هم لازم است

گروه فلزات اساسی بعد از یک رشد کوتاه مدت با نوسانات منفی و سیو سود سهامداران روبرو بودند . بطوری که فولاد در محدوده قیمتی 824 تومان قرار گرفته بود و فملی با گزارش خیره کننده ای که در بهمن ماه راهی کدال کرد در محدوده قیمتی 1000 تومان قرار داشت .

با گذشت 48 دقیقه از بازار :

بازگشت تقاضا در بزرگان فلزی فولاد اتفاق افتاد ، شستا با رنج کشی مثبت در مدار مثبت بالای 1.5 درصد قرار گرفتند .

یک ساعت و نیم از بازار گذشت :

در لحظات اخیر پس از گذشت یک ساعت و 10 دقیقه از بازار و خروج مکرر پول از تمامی موارد سهام حق تقدم و صندوق های سهامی و درآمد ثابت اکنون ورود پول به صندوق های سهامی آغاز گردیده بود . شاخص کل نیز با رشد نمادهای کچاد و تاپیکو مثبت گشته بود .

در نیمه ی دوم بازار :

برگشت روند معاملاتی بر مدار مثبت با نزدیک شدن به آغاز معاملات نیمه دوم روز جاری، شاهد رشد قیمت در اغلب نمادهای فلزی و سایر نمادهای بزرگ و شاخص ساز بودیم بطوری که نماگر کل از محدوده منفی 10 هزار واحد در مدار مثبت قرار گرفته بود

در یک ساعتی که از بازار گذشت :

وضعیت بازار با گذشت بیش از یک ساعت رو به بهبود است و شاهد افزایش نمادهای سبز در بازار هستیم، شاخص که تا مرز 10 هزار واحد افت کرده بود هم‌اکنون با کاهش 3700 واحدی برروی 1 میلیون و 800 هزار واحد قرار دارد .

با گذشت دو ساعت از بازار :

با افزایش تقاضا در کلیت بازار صنایع خودرو و قطعات واسطه گری و فلزی ها رشد به سزایی را تجربه کردند ، تعداد صف های خرید بیش از صف های فروش بوده است و هم چنان ورود پول به صندوق های سهامی ادامه داشت ، از دیگر اتفاقات روز جاری فروش به سزای  اوراق  و رشد نمادهای دلار محور بوده است نمادهای خودرو خساپا و خزامیا با صف خرید دنبال میشدند گروه بانکی به نسبت ابتدای بازار عرضه ی بیشتری در نمادهایش شکل گرفت و پالایش ها با انتشار اخبار مثبت معاملات رو به رشدی را پشت سر میگذاشتند .

معاملات دلار از نرخ 56,800 تومان در روز جاری آغاز گشت  :

دلار آزاد که در روز گذشته تا 60 هزار تومان رسیده بود ، بازگشت و در بازار روز جاری با ادامه ی افت همراه شد ،

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

تا ساعت 09:30 خروج حدود 128 میلیارد تومانی پول_حقیقی

تا ساعت 10:30 خروج حدود 226 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و تا ساعت 11:30 خروج حدود 329 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir
 

در نیم ساعت پایانی :

ارزش معاملات خرد به بیش از 8 همت رسیده  بود و خروج پول هم چنان از بازار ادامه داشته است ، 69 نماد با صف خرید و 48 نماد با صف فروش همراه بوده است .

در پایان :

در نهایت  در صدر این ورود پول  صنایع خودرو واسطه گری مالی هتل فلزی ها لیزینگ قرار گرفته بودند ، با وجود بهبود وضعیت ارزش معاملات در اسفندماه در روز جاری به نسبت روز گذشته با کاهش همراه بوده است  ، هم چنین بر خلاف میانه ی بازار که به صندوق های سهامی ورود صورت گرفته است در انتها از تمامی موارد خروج صورت گرفته بود ،

بازار بورس تهران بالاخره در مدار مثبت به کار خود پایان داد و در محدوده بالای 1 میلیون و 809 هزار واحد قرار گرفت. نمادهای فارس، تاپیکو و پارس بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر کل داشتند .

خروج_پول_هوشمند از گروه فلزات اساسی در معاملات جاری را شاهد بودیم  که این گروه در رتبه اول قرار گرفت

65 درصد از نماد ها معاملاتی منفی و 35 درصد از نمادها با معاملات مثبت کار خود را به پایان بردند .

شاخص کل با رشد 4 هزار و 902 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 809 واحد رسید

شاخص‌ هم وزن نیز با افت  0.36 درصدی همراه بوده است  .

شاخص فرابورس با کاهش 48 واحدی به 22 هزار و 714 واحد رسیده بود ..

ارزش معاملات خرد در پایان امروز به  حدود 10 هزار و 328 میلیارد تومان رسیده بود.

225 نماد با معاملاتی  مثبت و 500 نماد با معاملاتی منفی دنبال میشدند .

نمادهای فارس تاپیکو و پارس از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بوده اند .

در این میان اخبار مثبت برای سهم های دلار محور رسیدن نرخ نیما به  37400  بوده است .

 

    به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir
 

از جمله اخبار موثر بر بازار روز جاری :

 

1-هفتمین جلسه بررسی جزئیات لایحه بودجه آغاز شد

2-مرتضی شاه‌میرزایی با اشاره به بررسی قیمت خوراک پتروشیمی‌ها در وزارت نفت، گفت : 20 طرح پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش تعریف شده است ، همچنین هلدینگ‌ها برای تامین خوراک پایدار وارد بخش‌های بالادستی و تولید نفت و گاز شده‌اند و مناطق نفت‌خیز جنوب و بخش بالادستی آماده ارائه بسته برای تضمین خوراک پتروشیمی‌ها هستند.

 3-شروع هفته برنت با عقب نشینی به 82 دلار

4-وزیر اقتصاد : بانک مرکزی مجموعه‌ای از اختیارات جدید را نیاز داشت تا بتواند دخالت موثر داشته باشد و این بسته شب گذشته در جلسه سران سه قوه با اجماع آرا تصویب شد.

یکی از اختیاراتی که بانک مرکزی به دنبال آن بود در حوزه عدم بازگشت ارز صنایع بورسی بود. براین اساس تمامی صنایع کشور حتی مجموعه‌های دولتی شامل حوزه نفت و صنعت و سایر صادرکنندگان باید از بانک مرکزی تبعیت کنند.

وی در پاسخ به سوال تسنیم در مورد برخی گمانه زنی ها در خصوص ایجاد محدودیت دسترسی ایران به درهم پس از تحریم‌های روسیه این مسئله را تکذیب کرد./تسنیم

 5-بورس پرس-مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اعلام چند آمار از بزرگترین صنعت بورس،گفت: هلدینگ‌ها برای تامین خوراک پایدار وارد بخش‌های بالادستی و تولید نفت و گاز شدند.مرتضی شاه میرزایی در مراسم نهمین جایزه تعالی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه باید تمامی استانداردها در شرکت های صنعتی لحاظ شود، گفت: با رعایت استانداردها و اصول حوادث در صنعت پتروشیمی به صفر می‌رسد، هلدینگ‌ها برای تامین خوراک پایدار وارد بخش‌ های بالادستی و تولید نفت و گاز شدند. مناطق نفت‌خیز جنوب و بخش بالادستی آماده ارائه بسته برای تضمین خوراک پتروشیمی‌ها هستند

6-در روز دوشنبه در بورس کالا  40000  تن  شمش فخوز به نرخ کیلویی 208570 ریال معامله گردید و نسبت به معاملات گذشته  6.2 درصد افت نرخ  را تجربه کرده بود . با توجه به اینکه نرخ بیلت صادراتی ایران معادل 550 دلار می باشد، این محصول در بورس کالا معادل دلار 379,218 ریالی معامله گشته است.

 7-قربانی گفت: با توجه به اینکه قیمت‌گذاری بر عهده سندیکا قرار داده شده و آن‌ها مشاوره‌هایی از کارخانجات قند خواهند گرفت، به طور حتم، قیمت منصفانه‌ای که حاشیه سودی هم برای کارخانجات داشته باشد، در نظر گرفته خواهد شد. به نظر می‌رسد اگر این مصوبه اجرایی شود، سودآوری صنعت شکر را می‌تواند دچار تغییر و تحول کند. | سنا

 8-رئیس سازمان بورس:
دغدغه اصلی ما برای عرضه خودرو در بورس کالا این است که مصرف‌کننده به کالای مورد نیاز خود با قیمت مناسب برسد، همچنین تولیدکننده به نحوی کالای خود را بفروشد که ادامه حیات دهد و رشد و توسعه داشته باشد.

9- قیمت ارز و طلا و سکه: 1401/12/08 ساعت 13:10

دلار_آمریکا: 57,120 تومان
یورو_اروپا: 60,120 تومان
پوند_انگلیس: 68,090 تومان 
درهم_امارات: 16,400 تومان

مظنه:   11,707,000 تومان
گرم_18_عیار: 2,793,300 تومان
سکه_بهار : 30,300,000 تومان
سکه_امامی : 34,000,000 تومان
نیم_سکه: 18,200,000 تومان
ربع_سکه: 12,100,000 تومان
سکه_گرمی: 6,500,000 تومان

 

 

جمله طلایی :

ذهن جای خود را دارد و می‌تواند بهشتی از جهنم و جهنمی از بهشت در خود بسازد.
جان_میلتون
 
 
پرسود باشید  
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
 



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52