به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز شنبه 6  اسفند ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

 

نمادها در مرحله ی پیش گشایش :

 نمادها در مرحله ی پیش گشایش که با برترین تقاضا همراه بودند به نام های تاپیکو انتخاب شستا و فولاد هم چنین نمادها با برترین عرضه به نام های کساپا فملی فولاد و خساپا بوده اند86 نماد با صف خرید و 20 نماد با صف فروش همراه بوده اند .

شنبه ی دوست داشتنی و افزایش تقاضا در کلیت بازار :

آغاز ابتدایی بازار روز شنبه با رشد 38598.63 واحدی شاخص کل در ارتفاع یک میلیون و 695 و مثبت بودن سایر نماگرهای هم وزن و فرابورس آغاز گردیدند ، نمادهای فولاد و فملی از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند هم چنان گروه فلزی ها در صدر توجه سهامداران قرار گرفته بودند ، 171 نماد با صف خرید و 20 نماد با صف فروش همراه بوده اند ، 619 نماد با معاملاتی مثبت و 37 نماد با معاملاتی منفی دنبال می شد

به سهام حق تقدم و صندوق های سهامی ورود پول و از صندوق های درآمد ثابت خروج پول صورت گرفته بود ، به صنایع فلزی پالایشی شیمیایی کانه_های_فلزی و صندوق های سهامی با ورود پول حقیقی همراه بودند ، افزایش تقاضا در اکثر صنایع همچون پالایش خودرو_قطعات فلزات_اساسی سرمایه_گذاری  شیمیایی فراکابی کانی_فلزی   بانکی ها به وجود آمده بود .  نمادهای فولاد  فملی  فارس شپنا   بیشترین تاثیر مثبت  را بر شاخص_کل داشته اند .

دلار 55 تومانی و سبزی بازار سرمایه :

بازار بورس تهران در حالی معاملات اولین روز هفته خود را آغاز کرد که نرخ دلار آزاد در محدوده بالای 55 هزار تومان قرار گرفته بود و اکنون شاهد رشد قیمت در تمام نمادهای بزرگ و کوچک بودیم . بازار سبزتر از همیشه شروع به کار کرد و در دقایق آغازین داد وستد با رشد بیش از 38 هار واحد روبرو بوده است  ، شاخص کل از مرز 1700 عبور کرد .

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

رشد خیره کننده :

بازار بورس تهران در معاملات روز جاری با محرک های زیادی روبرو بوده است  که از همه مهمتر دلار 55 هزار تومانی است اما باید به رشد بازارهای موازی هم اشاره کرد که در آن زمان که بازارهای موازی با رشدهای خیره کننده روبرو بودند، بازار بورس تهران در کورد بسر می برد اما بعد از مدت ها و با توجه به رشد افسار گسیخته دلار بالاخره بازار بورس تهران هم با رشد قیمت و افزایش تقاضا همراه شد و اولین روز هفته را با رشد فوق العاده آغاز بکار کرد.

بیست دقیقه از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد به حدود 2 همت رسیده بود و ورود  پول به بازار ادامه یافته بود  ، 283 نماد با صف خرید و 17 نماد با صف فروش همراه بوده است

 با گذشت 30 دقیقه از بازار :

شاخص کل بورس با رشد ۴ درصدی همراه گشته بود و به کانال ۱ میلیون و۷۰۰ هزار واحد ورود یافت ..

 نمادهای فولاد، فملی و فارس از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند  

معاملات هم چنان پرحجم دنبال میشد ، خروج پول نیز از صندوق های درآمد ثابت ادامه یافته بود .

همچنین بیشترین ارزش معاملات در بین صنایع در اختیار گروه خودرو قطعات و سپس فلزات اساسی بوده است

نمای بازار در یک ساعت ابتدایی :

شاخص کل با افزایش بیش از 75 هزار واحدی به 1 میلیون و 732 هزار واحد رسیده بود و شاخص هم‌وزن نیز با رشد بیش از 20 هزار واحدی را همراه بوده است .

یک ساعت و نیم از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد به بیش از 5 همت رسیده بود ، 301 نماد با صف خرید و 31 نماد با صف فروش همراه بوده است ، شاخص 77 هزار واحد مثبت بوده است .

دو ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد به بیش از 6 همت رسیده بود ، 651 نماد با معاملاتی مثبت و 46 نماد با معاملاتی منفی همراه گشته بود ،  شاخص کل 80 هزار واحد رشد را تجربه کرده بود و به ارتفاع 1 میلیون و 736 هزار واحد رسیده بود .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

تا ساعت 09:30 ورود حدود 325 میلیارد تومانی پول_حقیقی

تا ساعت 10:30 ورود حدود 914 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و تا ساعت 11:30 ورود حدود 1276 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

 50 دقیقه  از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد بیش از 7 همت رسیده بود  و حقیقی ها بالغ بر 1,200 میلیارد تومان سرمایه به بازار تزریق کرده بودند .

 یک ساعت پایانی بازار :

شاخص کل (81 هزار واحد) رشد را در یک ساعت پایانی و شاخص هموزن (22 هزار واحد) رشد را تجربه کرده بود . خروج از صندوق های درآمد ثابت و تزریق به سهام هم چنان ادامه یافته است .

در انتهای بازار :

451 نماد با صف خرید و تنها 20 نماد با صف فروش دنبال میشدند ، بیشترین نقدینگی وارد شده به بازار سهام به صندوق_های_سهامی تعلق داشته است

بازار سهام در اولین روز هفته توانست با رشد خیره کننده 82 هزار واحدی در بالاتر از سطح 1 میلیون و 738 هزار واحد قرار بگیرد که در سابقه معاملاتی بازار بورس تهران در سال 1401، بی سابقه بوده و برای اولین بار است که بورس تهران با این حجم نقدینگی و رشد 5 درصدی روبرو بوده است

شاخص فرابورس نیز با رشد 4.46 درصدی خویش ، شاخص فرابورس نیز با 862.03 واحد مثبت دنبال میشد.

نمادهای فولاد و فملی از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بوده اند نمادهای موثر بر افت شاخص کل امروز وجود نداشته است و این یعنی شکار دلار و رشد بی سابقه ی نمادهای بازار سرمایه ...

بیش از 90 درصد نمادها با معاملاتی مثبت دنبال میشدند و 450نماد با صف خرید همراه بودند.

ارزش معاملات خرد بورس به 9028 میلیارد تومان رسیده بود .

  بیشترین ورود پول حقیقی ها در دو سال اخیر ثبت گردید .

 بیشترین رشد درصدی شاخص کل را در کل تاریه بازار بورس را شاهد بودیم .

 بالاترین نسبت ورود پول به ارزش معاملات در دو سال اخیر ثبت گردید .

و بالاترین خروج پول حقیقی  از اوراق درآمد ثابتاز دیگر اتفاقات روز جاری بوده است .

    به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

و در پایان :

یکی از اتفاقات مهم در روزهای اخیر افزایش به سزای قیمت دلار بوده است بازار در اوایل نسبت به این افزایش نرخ بی تفاوت بود و به روند نزولی خود ادامه میداد  ،  اما با رفتن به ماه پربرکت اسفندماه شاهد رشد به سزای بازار سرمایه بودیم برخلاف بهمن ماه روزهای مثبت و افزایش شدید تقاضا در روزهای اسفند به وجود آمده علی الخصوص در روز جاری که اکثر نمادها با صف خرید دنبال می شدند ، در این مدت رشد دلار باعث رشد بازارهای موازی نیز گشته بود بازارهای موازی نظیر سکه طلا خودرو و مسکن افزایش نرخ به سزایی را به خود دیده بودند ، از طرفی دیگر خبر حذف دلار 28 هزار و 500 تومانی سامانه نیما از مبادلات ارزی شرکت های بورسی نیز خبر دیگر مثبتی برای بازار سرمایه و نمادهای آن بوده است ، در روزهای اخیر با اعلام وزیر اقتصاد در رابطه با بسته های جدیدی در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای حمایت از سودآوری صنایع بورسی مصوب شده است وکمیسیون تلفیق بودجه 1402 تعیین نرخ گاز صنایع پتروشیمی را که به دولت محول کرده بود و خاندوزی درباره این تصمیم کمیسیون تلفیق اعلام کرده بود که  که «در صورت نهایی شدن این تصمیم و محول شدن نرخ‌گذاری گاز صنایع به دولت، شک نکنید که دولت براساس معیارهای حفظ رقابت‌پذیری محصولات داخلی خود و سودآوری صنایع ملی، اقدام به قیمت‌گذاری خواهد کرد.  این موارد گفته شده از دیگر سیگنال های مثبت برای بازار سرمایه به شمار میرفت  ،  با وجود آنکه هنوز ریسک های سیاسی برای بازار وجود دارد اما ظاهرا افزایش نرخ دلار با تاثیر آن بر بازار سبزی را به تمام سهامداران بخشیده است .

از  طرفی دیگر در بازار روز جاری اخباری مبنی بر آغاز فروش مجدد ارز در صرافی‌ها ممکن است زمینه های تعدیل قیمت ها را به وجود بیاورد.

 ((طبق اطلاعیه جدید مرکز مبادله ارزی از امروز اسفندماه معاملات دلار و یورو در صرافی‌ها از سرگرفته می‌شود. برهمین اساس نیز مردم می توانند نسبت به تأمین نیازهای ارزی خود از طریق صرافی‌ها اقدام کنند، قیمت معاملات در صرافی‌ها نزدیک به بازار آزاد می‌باشد/تسنیم)).

از جمله اخبار روز جاری می توان به موارد زیر اشاره نمود :

5-1 بانک به سامانه فروش خودروهای وارداتی اضافه شد

2-مخالفت مجلس با افزایش سهم صندوق توسعه ملی از درآمدهای نفتی

3-خودروسازان باید تا آخر سال از شمول قیمت گذاری دستوری خارج شوند

4-قیمت ارز در فضای مجازی غیر واقعی است

5-عرضه سهام دولت در شرکت‌های فولاد مبارکه، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، توسعه نیشکر و صنایع جانبی و احیا استیل فولاد بافت توسط سازمان خصوصی‌سازی از طریق بازار سرمایه انجام می‌شود.

6-افزایش قیمت جهانی شکر به دلیل بحران تولید هند

7-افزایش نرخ بهره بین بانکی به ۲۳ درصد

8-ارز همه هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی در مرکز مبادله ارزی عرضه می‌شود .

  9- قیمت ارز و طلا و سکه: 1401/12/06 ساعت 13:25

دلار_آمریکا: 55,500 تومان
یورو_اروپا: 58,740 تومان
پوند_انگلیس: 66,290 تومان 
درهم_امارات: 15,570 تومان

اونس_جهانی 1,812.2 دلار
مظنه:   11,497,000 تومان
گرم_18_عیار: 2,654,000 تومان
سکه_بهار : 30,300,000 تومان
سکه_امامی : 31,600,000 تومان
نیم_سکه: 16,800,000 تومان
ربع_سکه: 11,200,000 تومان
سکه_گرمی: 6,100,000 تومان

 

جمله طلایی :

این روزگار، عصر طلایی بی‌مايگی و بی‌عاطفگی است؛ عصر اشتياق به جهل، بلاهت، بلاتكليفی. دوران درخشان كشمكش بر سر چيزهای حاضر و آماده‌! هيچكس فكر نمی‌كند. به ندرت كسی پيدا می‌شود كه انديشه‌ای برای خودش ترسيم كند.
 
#فئودور_داستایفسکی
 
پرسود باشید  
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52