به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز دوشنبه 1 اسفند ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله ی پیش گشایش :

برترین تقاضا در بازار روز جاری نمادهای هرمز کاوه کویر و در سمتی دیگر نمادها در برترین عرضه به ترتیب غدانه فملی فولاد و خزامیا  بوده اند 46 نماد با صف خرید و 43 نماد با صف فروش بوده اند

شروع بازار روز دوشنبه 1 اسفند ماه 1401 :

 

شاخص کل با رشد 15143.52 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 548 آغاز به کار کرد سایر نماگرها نیز مثبت بودند  ، نمادهای موثر بر رشد شاخص کل نمادهای فولاد و فملی بودند  ،58 نماد با صف خرید و 44 نماد با صف فروش همراه بودند ، به جز صندوق های درآمد ثابت به سهام و حق تقدم و صندوق های سهامی ورود پول حقیقی صورت گرفته بود ، در میان صنایع صدرنشینان ورود پول حقیقی صنایع استخراج کانه های فلزی پالایشی فلزات_اساسی صندوق_سهامی و محصولات شیمیایی بوده اند . سبزپوشی در  اکثر نمادهای بازار همچون خودرو_قطعات پالایشی املاک_مستغلات  فلزات_اساسی سرمایه_گذاری   کانی_فلزی   شیمیایی فراکابی  حمل_نقل دارای بودیم هم چنین نمادهای فولاد  شپنا فملی  شستا فخوز  بیشترین تاثیر مثبت را برشاخص_کل داشته اند برخلاف روز گذته افزایش تقاضا در سراسر بازار سرمایه در اولین روز اسفند ماه دیده میشود و در صدر این سبزی ها نمادهای فلزی دیده می شد .

اسفند خوش قدم آمد:

 

www.padash.ir

 

بازار سهام در اولین روز کاری خود  در اسفند ماه بعد از یک ماه سخت، پرتقاضا و با افزایش قیمت در تمام نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد. آتش تقاضا در گروه فلزی ها به تمام نمادها رخنه کرد و می توان گفت به همت بزرگان فلزی بازار بورس تهران در اولین روز کاری خود در اسفند ماه سبز، سبز آغاز بکار کرد.

در بیست دقیقه ای که از بازار گذشت :

ارزش معاملات خرد به حدود 1,2 همت رسیده بود و در بازار روز جاری شاهد تزریق نقدینگی بودیم  با گذشت بیست دقیقه از بازار سرمایه شاخص کل با رشد 23 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 556 واحد قرار گرفته بود ، سایر نماگرها نیز با رشدقیمت و بهبود تقاضا در نمادهایشان مثبت ادامه دادند و نمادهای فولاد و فملی در صدر توجهات بازار قرار گرفته بودند .

 

خوش و بش های آخرین ماه سال :

 بازار، روزهای زمستانی خود را متفاوت تر از پاییزش دنبال کرد که امروز اولین روز کاری خود در آخرین ماه سال 1401 است که تفاوتش از همین دقایق ابتدایی کاملا مشهود است .

بازار روی خوشی امروز به فعالان خود نشان داد. بازار امروز کلا غرق در بگو بخندهای گپ های بورسی قرار گرفته بود. بازهم جای شکر داشت که بعد از مدتها سهامداران با انگیزه توانستند معاملات خود را آغاز کند.

 

از مواردی که در آرایش جدید نقدینگی در بازار سهام در روز جاری می توان اشاره کرد، موارد زیر است :  

1-سیاست عرضه ارز شرکتهای معدنی و فلزی

2-حذف سقف نرخ ۷هزار تومانی گاز از بودجه

3-افشای فولاد مبارکه در مورد ارز صادراتی

5- دلار 50 هزار تومانی

اما نمی توانیم از مثبت امروز سریعا اظهار نظر بر پایان روند نزولی داشته باشیم ولی می توان گفت، محرک های اصلی بازار برای شروع  یک روند از مواردی که برشماردیم کم نیست و می توان امیدوار بر یک پایان خوش برای سال 1401 داشته باشیم .

 

با گذشت چهل دقیقه از معاملات :

ارزش معاملات خرد به 2 همت رسیده بود . و نسبت به روزهای قبل با بهبود همراه بوده است ، معاملات هم چنان سبز به روال خود ادامه می داد یکی دیگر از اتفاقات نیز تا به آن دقایق فروش بسیار اوراق در بازار روز جاری بوده است .

 

در یک ساعتی که از بازار گذشت :

ارزش معاملات خرد از 2 همت عبور کرد ، صندوق های سهامی در بازار امروز با ورود پول در نمادهایش علی الخصوص آگاس اطلس و آرام و اهرم همراه بوده اند .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

در ساعت 09:30 ورود حدود 241 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 566 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 ورود حدود 783 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

تورم و نااطمینانی ؛بازیگران کلیدی این روزهای بازار سهام :

 در نظر گرفتن دو عامل رشد قیمت ارز با محرک ادامه شرایط تورمی و رشد قیمت نسبی نفت و فلزات اساسی در بازارهای جهانی، بورس ایران محرک قدرتمندی برای رشد پیدا کرده است؛ اما عواملی همچون احساس ناامنی سهامداران خرد محدودیت هایی را برای سهامداران در این روزها رقم زده است.

 در فضای تورمی اقتصاد کشور و با چنین بازدهی‌هایی در دیگر بازارها، عدم بازدهی بورس تهران کاملا مشهود است اما برای ما فعالان آغاز معاملات امروز روزنه ای از امید شد.

 در چنین شرایطی این سوال مطرح می‌شود که آیا بورس تهران سال آینده از رشد حاکم شده در دیگر بازارها جا خواهد ماند؟

 اگر انتظار برای رشد سهام وجود دارد کدام صنعت یا نماد با کمترین ریسک بیشترین بازدهی را برای سرمایه‌گذاران به همراه خواهد داشت؟

 پاسخ به این سوالات نیازمند متغیرها  و محرک های بنیادی و قوی میباشد که بی شک تیکه ای از این پازل، گزارشات مطلوب شرکت ها در اسفند ماه است. ناگفته نماند که بازار سهام در معاملات امروز شاهد رونق گروه های بنیادی و بزرگ است.

 گروه خودرو و قطعه ساز، مثبت دنبال می شدند و این در حالی است که سهامداران نماد خودرو چشم انتظار بازگشت این نماد هستند. خزامیا در میان نمادهای خودرویی در سقف قیمت روزانه قرار دارد و نماد خساپا نیز در محدوده قیمتی 215 تومان با رشد بیش از 4 درصد دنبال می شد. خبر تسویه خودرو سازان با شرکت های قطعه ساز، تقاضا را در این گروه تقویت کرده است.

در گروه پالایشی، روند معاملات مثبت آغاز شده و دنبال می شد.  از همان دقایق ابتدایی شاهد رشد قیمت و تشکیل صفوف خرید بر روی نمادهای شبندر شتران و شسپا و رشد قیمت در شپنا و شاوان و سایر نمادها بودیم . شتران با ورود پول هوشمند در سقف قیمت مجاز قرار گرفته که البته سهم در معاملات روز گذشته خود نوید تشکیل صف خرید امروز را تا حدودی نشان داده بود.

 در گروه فلزی اساسی، که روزنه امید از این گروه به کلیت بازار سهام سرایت کرد، آغاز شد یا می توان گفت بازار با بازگشت بزرگان این گروه به مدار مثبت، با تقاضا روبرو شد. بزرگان این گروه در معاملات روز جاری با بیشترین تاثیر بروی نماگر کل دنبال می شوند و رشد شاخص را بازار بورس تهران بیشتر مدیون نمادهای فولاد، فملی و فخوز است.  البته شفاف سازی روز گذشته فولاد بی تاثیر نبود. شرکت اعلام کرد، فروش ارزهاي صادراتی شرکت صرفا از طريق سامانه نيما و مطابق با بخشنامه بانک مرکزي و براساس قيمت رقابتي صورت گرفته است.

 در گروه معدنی،کاما، کروی، کنور و کچاد بیشترین رشد قیمت معاملاتی را داشتند. بنظر این روند صعودی ادامه دار باشد .

 

در یک ساعت پایانی :

ارزش معاملات خرد به بیش از 4 همت رسیده بود  وهم چنان شاهد تزریق پول به بازار سرمایه بودیم ،  شاخص کل به بیش از 55 هزار واحد و شاخص هموزن نیز  به بیش از 14 هزار واحد رشد دست یافته بود .

 

در پایان :

در بازار روز جاری برعکس ورود پولی که به سهام حق تقدم و صندوق های سهامی اتفاق افتاد اما خروج سنگینی از صندوق های درآمد ثابت شاهد بودیم .

در انتها شاهد بودیم که 318 نماد با صف خرید و تنها 38 نماد با صف فروش دنبال میشدند ، گروه ها با بیشترین ورود پول شامل پالایشی ها فلزات_اساسی صندوق_سهامی و شیمیایی ها  بوده اند

اسفند پربرکت :

بازار سهام در معاملات اولین روز کاری خود در اسفند ماه 1401 توانست با موجی از تقاضا سهامداران خود را بعد از یک ماه بی رمق، خرسند کند و در تمام نمادهای بزرگ و کوچک شاهد بهبود تقاضا و رشد قیمت بودیم بطوری که نه تنها نماگر کل با رشد بیش از 61 هزار واحد روبرو شد بلکه نماگر هم وزن هم با رشد 16 هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش معاملات خرد در روز جاری 6291 میلیارد تومان بود و شاهد رشد ارزش معاملات خرد بعد از مدت ها بودیم ، صندوق آگاس و نماد فولاد صدرنشین ورود پول حقیقی‌ها بودند و نمادهای وساخت و بپاس بیشترین حمایت را از سوی حقوقی‌ها داشتند .

 

    به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

جمله طلایی :

من همه دوست و آشناهام را تو یک خواب آشفته شناختم. مثل اینکه آدم ساعت‌های دراز از بیابان خشک و بی‌آب و علف می‌گذره به امید اینکه یک نفر دنبالشه. اما همین که برمی‌گرده که دست اون را بگیره، می‌بینه که کسی نبود. بعد می‌لغزه و توی چاله‌ای که تا اون وقت ندیده بود می‌افته.
 
فردا
صادق هدایت
پرسود باشید 
 ✍?تیم خبری پاداش 



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52