به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز یکشنبه 30  بهمن ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار آخرین روز از بهمن ماه 1401 را اغاز کردیم :

در مرحله ی پیش گشایش 52 نماد با صف خرید و 59 نماد با صف فروش همراه بودند، در این میان نمادهایی که با صف خرید همراه بودند شامل غناب شتهران کسرام سایرا در سمتی دیگر نمادهای خبنیان وسالت خکاوه آواپارس بوده اند . در3 دقیقه ی ابتدایی بازار روز جاری شاهد ورود پول به صندوق های سهامی و خروج پول از سهام حق تقدم و صندوق های درآمد ثابت بودیم اما در دقیقه ی چهارم مجددا خروج پول از تمامی موارد اتفاق افتاد .

 قاب ابتدایی بازار روز یکشنبه 30 بهمن ماه 1401 :  

شاخص ها آغازی مثبت را در پیش گرفته بودند و با رشد سهم ها همراه گشتند ، نمادهای فولاد و فملی از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند ،  در این میان شاهد خروج پول از تمامی موارد اعم از صندوق ها سهامی ، درآمد ثابت و مختلط ، سهام و حق تقدم  بودیم اگرچه با گذشت 10 دقیقه از بازار مجددا ورود پول به صندوق های سهامی اتفاق افتاد  ، 66 درصد از نمادها با معاملاتی مثبت و 34 درصد از نمادها معاملاتی منفی در پیش گرفته بودند

 در میان گروه هایی که با ورود پول همراه بودند می توان به صنایع محصولات شیمیایی لاستیک_پلاستیک کانی_غیر_فلزی کانه_های_فلزی حمل_و_نقل و بانکی ها  اشاره نمود ، هم چنین افزایش تقاضا  در اکثر نمادهای بازار همچون  خودرو_قطعات پالایشی املاک_مستغلات فلزات_اساسی سرمایه_گذاری کانی_فلزی شیمیایی  فراکابی  مشاهده میشد ، نمادهای  فولاد  شپنا  فملی شتران  از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بوده اند .

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

 با گذشت نیم ساعت از بازار :

بازار سهام در بی عمق ترین سطح نقدینگی آغاز بکار کرده بود . بازار بورس تهران در مدار تعادل آغاز بکار کرده و شاهد نبود نقدینگی در کلیت بازار سهام بودیم و این در حالی است که دلار در روزهای تعطیل در بالاتر از سطح 48 هزار تومان قرار گرفته بود و در روز جاری  بازار بورس تهران با آن که در مدار مثبت و متعادل آغاز بکار کرد اما نبود نقدینگی در کلیت بازار سهام مشهود بوده  است ، حدود 60 درصد بازار سبز بوده است ، تعداد نماد های سبز بیشتر از نماد های قرمز بوده  است؛ 405 نماد سبز و 286 نماد در محدوده قرمز قرار داشتند ارزش_معاملات_خرد نیز در حدود 830 میلیارد تومان بوده است .

با گذشت 40 دقیقه از بازار :

شاخص کل با رشد 5 هزار و 201 واحدی، به عدد یک میلیون 529 هزار واحد رسیده بود ،  شاخص هم وزن نیز با افزایش یک هزار و 281 واحدی به عدد 476 هزار و 171 واحد رسید

با گذشت 50 دقیقه از بازار :

روند خروج پول هم چنان ادامه دارد ، با گذشت 50 دقیقه از معاملات خروج پول از صندوق های سهامی نیز اتفاق افتاد  ، صدرنشینان خروج پول به ترتیب صندوق های درآمد ثابت صنایع غذایی و بیمه بوده اند .  بازار بی رمق دنبال شد  حجم معاملات بسیار کم بوده است . با گذشت حدود یک ساعت از شروع بازار امروز ارزش معاملات خرد به یک همت رسیده بود .

با گذشت یک ساعت و نیم از بازار :

 ارزش معاملات خرد به ۶۹۰ میلیارد تومان رسیده بود در میان صنایع ، گروه محصولات شیمیایی و انبوه سازی بیشترین ارزش معاملات را دارا بودند . بیشترین خروج پول نیز به صندوق های درآمد ثابت بیمه و گروه غذایی و بیشترین ورود پول به گروه شیمیایی تعلق یافته بود .

با گذشت یک ساعت و 40 دقیقه از بازار :

بازار هم چنان کم حجم و کم عمق ادامه داشت و ارزش معاملات خرد در محدوده ی 1,6 همت قرار گرفته بود ، شاخص کل حدود 7 هزار واحد رشد را تجربه کرده بود و از جمله نمادهای موثر بر ان نماد فولاد بوده است  . ارزش_معاملات_خرد در حدود 1800 میلیارد تومان بوده است

دو ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد بازار 2000 میلیارد تومان  بوده است ، نماگرهای بورس و فرابورس و هم وزن  مثبت به کار خود ادامه دادند ، خروج پول هم چنان از بازار ادامه داشته است ، 53 درصد از نماد ها با معاملاتی مثبت و 47 درصد از نمادها با معاملاتی منفی ادامه داشته اند هم چنین 68 نماد با صف فروش و 55 نماد با صف خرید دنبال میشدند .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

در ساعت  09:30 خروج حدود 19 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 88 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 219 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

 

با گذشت سه ساعت از بازار :

با افزایش عرضه در بازار نماد خساپا به صفر تابلو رسید و نماد خزامیا با صف فروش دنبال شد .  در گروه قطعات خودرو نیز با وجود انکه در ابتدای بازار با افزایش تقاضا دنبال میشد اما رفته رفته از رشد نماده های این گروه کاسته شد . در سمتی دیگر فولادی ها با تقاضای سهامداران همراه بودند .

 

 و در پایان :

یک روز متعادل و مثبت اما بی رمق و بی پول را دنبال کردیم و ارزش معاملات بورس تهران در معاملات روز جاری در پایین ترین سطح ممکن قرار داشت اما در نهایت با برتری خریداران در گروه فولادی ها، نماگر کل با رشد بیش از 8600 واحد در سطح 1 میلیون و 533 هزار واحد بکار خود پایان داد و نماگر هم وزن نیز رشد 1900 واحد را به ثبت رسانده بود . 

خروج_پول_هوشمند در اولین روز کاری از بازار سهام کاملا مشهود بوده است ، گروه فلزات اساسی که در معاملات روز جاری بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر کل داشته اند، از ورود پول هوشمند هم برخوردار بودند. در پایان بازار روز جاری شاخص کل با رشد 8 هزار و 610 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 533 واحد رشد را تجربه کرد.

شاخص‌ هم وزن نیز  0.41 درصد رشد یافت .

شاخص فرابورس با افزایش 129 واحدی به 20 هزار و 42 واحد رسید

ارزش معاملات خرد در پایان امروز به  حدود 3  هزار و 496 میلیارد تومان رسید

359 نماد با معاملاتی مثبت و 364 نماد با معاملاتی منفی همراه بوده اند

نمادهای فولاد ، فملی، فخوز  بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته بودند . 

 

    به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

به صورت پایانی می توان گفت :

از جمله اخبار مثبت روز جاری می توان به تغییر قیمت خوراک پتروشیمی ها اشاره نمود که با انتشار آن در بازار روز جاری و تاثیر آن بر گروه پتروشیمی ها همانطور که در تابلوی اخبار شایعات به آن اشاره نمود نمادهای نوری و شفن با معاملات مثبت و نماد  زاگرس با افزایش تقاضا و صف خرید دنبال گشته بود . از سمتی دیگر در گروه فولادی ها نیز با انتشار خبر مبنی بر آنکه  غیر از پتروشیمی‌ها و فولاد و فملی اپال فسبزوار، بقیه صادر کنندگان با نرخ رقابتی دلارهایشان را می‌فروشند ، در بازار روز جاری مشاهده شد که این گروه با افزایش تقاضا در نمادهایش  به کار خود پایان دادند . بخشنامه مشمول 4 شرکت بورسی فولاد مبارکه، ملی صنایع مس، اپال پارسیان و فولاد سبزوار شده و مابقی شرکتهای فعال در حوزه معدن و صنایع معدنی فعلا از آن معافیت  و همچنان مجاز به فروش ارز صادراتی خود به صرافی های غیربانکی در نیما با نرخ رقابتی خواهند بود . هم چنین طبق اخباری که رسیده است  گویا (( فولاد  بر اساس قيمت رقابتي در سامانه نیما به  فروش رسیده است  و این نکته مهمی برای این نماد است که احتمالا  اعداد بالای 38 و 39 هزار تومان است و قطعا  28500  نیست/بتا سهم))

یکی دیگر از اتفاقات روز جاری افزایش قیمت دلار بوده است دلار سبزه ️ فـردایی در ساعت یک  48,700 فروشنده داشته است ،   هم چنین از دیگر اتفاقات روز جاری صف خرید شدن سکه های بورسی و  درهم ۱۳۹۰۰ دلار معادل ۵۱۰۰۰ تومان  بوده است . روال خروج پول از بازار ادامه داشته است و نرخ سود بین بانکی  نیز به عدد  22,54 درصد رسیده بود ،و این رقم بالاترین نرخ در دو سال اخیر بوده است .

 

جمله طلایی :

هر چه داری به پای زندگی بریز 
تا مرگ نتواند چیزی با خود ببرد...
#جیم هریسون
 
پرسود باشید 
 ✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه
 



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52