به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

بازار در مرحله پیش گشایش :

در مرحله ی پیش گشایش 55 نماد با صف خرید و صدرنشینان نمادهای وبملت غنوش و چکارن بوده اند در سمتی دیگر 57 نماد با صف فروش و صدرنشینان نمادهای وسالت خبنیان خکاوه و شپترو بوده اند .

آغاز ابتدایی بازار روز دوشنبه 24 بهمن ماه 1401

تمامی شاخص ها مثبت آغاز به کار کردند ، نمادهای خگستر و فولاد از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند ، به سهام و حق تقدم و صندوق های سهامی ورود پول و از صندوق های درآمد ثابت خروج پول صورت گرفته بود . 41 نماد با صف خرید و 31 نماد با صف فروش دنبال میشد.در میان گروه های مورد توجه بازار که با ورود پول حقیقی دنبال می شدند می توان به صنایع غذایی رایانه خودرو واسطه_گری_مالی و کالایی اشاره نمود . افزایش تقاضا  در اکثر نمادهای بازار مخصوصا گروه هایی همچون سرمایه_گذاری  کشاورزی_دامپروری فلزات_اساسی قطعات_خودرو  فراکابی  بانک_بیمه  غذایی  دیده شد . نمادهای  فملی  شپدیس  شپنا   بیشترین تاثیر منفی و نمادهای  فارس البرز بیشترین تاثیر مثبت را بر  شاخص_کل داشته اند .


در 15 دقیقه ای که از بازار گذشت :

شاخص کل با رشد ۰.۱۵ درصدی روبرو گشت  .ارزش معاملات خرد ۴۹۰ میلیارد تومان بوده  است. شاخص هم وزن نیز در این مدت با افزایش ۰.۱۹ درصدی روبرو شده بود .

با گذشت بیست دقیقه از بازار مشاهده شد که :

نمادهای مثبت بیش از 69 درصد از کل بازار را در بر گرفتند. تعداد نمادهای سبزپوش بیش از دو برابر قرمزی ها  بوده است .

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

با گذشت بیست و پنج دقیقه از بازار مشاهده گردید که  45 نماد با صف فروش و 40 نماد با صف خرید همراه بودند. 

با گذشت چهل دقیقه از بازار مشاهده گردید که :

ارزش معاملات خرد با گذشت چهل دقیقه نسبت به روزهای گذشته عملکرد بهتری را در پیش داشته است و به بیش از  600 میلیارد تومان رسیده بود  با این وجود ورود پولی که در ابتدای بازار به صندوق های سهامی سهام و حق تقدم شاهد بودیم با خروج همراه گشت .و تعداد صف های خرید و صف های فروش در چهل دقیقه ابتدای بازار با یکدیگر برابری  می کرد .

یک ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم : 

ارزش معاملات خرد به بیش از  1 همت رسیده بود ،. بیش از 330 نماد مثبت و حدود 245 نماد معاملاتی منفی داشتند . شاخص کل نیز با رشد 5342.90 واحدی همراه گشته بود .

نگاهی به وضعیت شاخص کل پس از گذشت یک ساعت از بازار:

شاخص کل با رشد 5709 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 551 قرار گرفته است شاخص هم وزن و فرابورس نیز تحرکاتی مثبت و با رشد همراه بودند ، در این بین می توان به نمادهای فولاد و فملی که با رشد قیمتشان از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بورس بودند  اشاره نمود.

نمادهای پرتراکنش در بازار نمادهایی هستند که بیشترین دفعات معامله بر روی آنان صورت گرفته است و هر چه قدر معاملات نمادی بیشتر باشد آن نماد پرتراکنش تر است ، در این میان دو نماد از گروه انبوه سازی به نام های کرمان و ثجنوب  و سه نماد از گروه محصولات غذایی به نام های غدانه غدیس و غوینا  از جمله نمادهای پراکنش روز جاری به شمار می رفتند  .

با گذشت دو ساعت از بازار :  

ارزش معاملات خرد از 2 همت گذشت . تعداد نمادهای منفی و مثبت بسیار به یکدیگر نزدیک شده بود 57 نماد با صف فروش و 61 نماد با صف خرید همراه گشته بود هم چنین  310 نماد با معاملاتی مثبت و  295 نماد با معاملاتی منفی دنبال میشدند .

یک ساعت مانده تا پایان بازار :

شاخص کل با رشد 4628.66 واحدی همراه بوده است ؛ نمادهای فولاد و کگل از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بوده اند ، 67 نماد با صف خرید و 58 نماد با صف فروش دنبال میشدند هم چنان گروه های غذایی خودرو و هتل و رستوران از صنایع با ورود پول حقیقی بوده اند .

 در دقایق پایانی :

ارزش معاملات خرد بیش از 3 همت بوده است  ، تعداد صف های خرید بیش از صف های فروش بوده است .هم چنان خروج پول از بازار ادامه داشته است .

ارزش معاملات خرد در پایان بازار به 3 هزار و 374 میلیارد تومان رسید ، حجم معاملات هم از 7 میلیارد برگه سهم عبور کرد .

  

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

در ساعت  09:30 ورود حدود 4 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 45 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 80 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

 

 در پایان :

با آنکه اخبار خودرویی ها در روز گذشته مثبت بوده است و شاهد پررنگ شدن عرضه تودلی خودرویی ها در شبانگاه روز گذشته بودیم اما خریداران با قدرت در بازار وجود نداشتند اما ناگفته نماند که ارزش معاملات نسبت به روزهای قبل، در وضعیت بهتری قرار گرفته بود ،  

در نیمه دوم بازار عرضه بر تقاضا پیشی گرفت و در نهایت بازار بورس تهران در یک روز نسبتا مثبت و متعادل با رشد بزرگان توانست جهش ۲۲۰۰ واحدی را در نماگر بورس تهران به ثبت برساند. خریداران در نمادهای فولاد، کگل و شستا بیشترین نقش را در رشد شاخص ایفا کردند . ارزش معاملات خرد در پایان بازار به 3 هزار و 306 میلیارد تومان رسید.حجم معاملات هم از 7 میلیارد برگه سهم عبور کرد .

کگل ، فولاد ، شستا  از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بوده اند  . 

بیش از 50 درصد از نماد ها معاملاتی منفی در پیش گرفته بودند .

شاخص کل با رشد 2 هزار و 298 واحدی به ارتفاع یک میلیون و 548  رسیده بود .

شاخص‌ هم وزن نیز 0.42 درصد افزایش را تجربه کرد و در این حین شاخص فرابورس نیز با رشد 74 واحدی به 20 هزار و 170 رسیده بود .

ارزش معاملات خرد بورس به 3 هزار و 306 میلیارد تومان رسیده بود  

تعداد نماد های مثبت 319 (46درصد) نماد و تعداد نماد های منفی 375 (54 درصد)

 

    به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

از جمله اخبار موثر بر بازار روز جاری :

قیمت ارز و طلا و سکه: 1401/11/24

اونس_جهانی 1,858 دلار

مظنه:   9,187,000 تومان

گرم_18_عیار: 2,120,800 تومان

سکه_بهار : 23,700,000 تومان

سکه_امامی : 25,100,000 تومان

نیم_سکه: 14,450,000 تومان

ربع_سکه: 9,350,000 تومان

سکه_گرمی: 5,100,000 تومان

 

و جمله طلایی :

اکثر مردم هنگامی که به پایانِ کار می‌رسند و نظری بر گذشته می‌افکنند، درمی‌یابنند که سرتاسرِ زندگی را چون چیزی گذرا زیسته‌اند و با حیرت مشاهده می‌کنند که آنچه بی‌اعتنا از کنارش گذشته‌اند و لذّتی از آن نبرده‌اند، همان زندگیشان بوده است؛ یعنی همان چیزی که به خاطرش زندگی کرده‌اند. انسان فریاد بر می‌آورد که امید و آرزو او را فریفته‌اند تا این‌که عاقبت در آغوش مرگ به رقص درآید! آه چه مخلوق حریصِ سیری ناپذیری است این انسان
 
#آرتور_شوپنهاور
 
پرسود باشید 
 ✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52