به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز سه شنبه 18 بهمن ماه 1401 به شرح زیر می باشد :

 

پیش گشایش بازار سهام در روز سه شنبه 18 بهمن 1401 :

نمادها با صف خرید در مرحله ی پیش گشایش اردستان دحاوی بشهاب غدانه تکشا کیسون غناب بوده اند در سمتی دیگر سنگین ترین نمادها با صف فروش نمادهای گشان خبنیان خکاوه شپلی فکمند و تپکو  بوده اند .

قاب ابتدایی بازار روز سه شنبه 18 بهمن ماه 1401

شاخص کل بورس و سایر نماگرها  در دقایق ابتدایی مثبت آغاز به کار کردند ، به سهام و حق تقدم و صندوق های سهامی ورود پول حقیقی و از صندوق های درآمد ثابت خروج پول صورت گرفته بود ،  54 نماد با صف فروش و 37 نماد با صف خرید همراه میشوند  ، صنایع غذایی سیمان و انبوه_سازی در صدر ورود پول قرار گرفته بودند . افزایش تقاضا  در اکثر گروه های بازار و در گروههای  خودرو_قطعات  کانه فلزی  بانک_بیمه سیمان کشاورزی_دامپروری  فلزات_اساسی  سرمایه_گذاری اتفاق افتاده بود  ، نمادهای وبملت  فولاد شستا  خگستر   بیشترین تاثیر مثبت شاخص_کل داشته اند .

 

با گذشت یک ربع از بازار :

بعد از گذشت یک ربع از معاملات امروز تعداد صف های خرید و فروش با هم برابر گشته بود و بازار به تعادل نسبی رسیده بود . و  رفته رفته تعداد صف های خرید رو به فرونی می رفت ، سبزی در صنایع قطعات خودرو سیمانی انبوه سازی و غذایی محسوس بوده است سه صنعتی که در تابلوی اخبار شایعات صبح نیز به آنها پرداختیم .

 

بیست دقیقه از بازار گذشت :

برتری قدرت خریداران به فروشندگان در بازار امروز محسوس بوده است هرچه روزهای گذشته را قرمز به پایان رساندیم در روز جاری و در بیست دقیقه ی ابتدایی بازار رنگ سبز زیبای بازار سرمایه به چشم سهامدارانش خوش درخشید و ورود پول را با خود به همراه داشت .  شاخص کل بورس در ۲۰ دقیقه ابتدایی با رشد ۰.۵۲ درصدی به ارتفاع ۱ میلیون و ۵۴۵ هزار واحدی رسید ، شاخص کل هم وزن نیز با رشد ۰.۶۱ درصدی در ابتدای معاملات روبرو بوده است ، ارزش معاملات خرد تا کنون به یک همت رسیده بود  .

در بازار روز گذشته  پس از رنج کشی مثبت در گروه پالایشی ها و نوسانات مثبت در این گروه در بازار روز جاری نیز نمادها با افزایش تقاضا دنبال می شدند نماد شبندر با قیمت 872 نماد شپنا با قیمت 707 و نماد شتران با قیمت 396 با رشد چنددرصدی دنبال می شدند از جمله اخبار موثری که در ابتدای بازار منتشر گردید به شرح زیر می باشد :  (( فروش نفت ایران از طریق اوراق ارزی در آینده نزدیک  ، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران: انتشار اوراق ارزی اقدام جدیدی است که مصوبه شورای اقتصاد نیز اخذ شده است‌ و در اولین زمان در مرحله نخست از طریق این اوراق، نفت به فروش خواهد رسید ، میدان گازی کیش بعد از میدان پارس جنوبی بزرگترین میدان گازی ایران است. تولید ۲۸ میلیون مترمکعب گاز حاصل توسعه فاز اول میدان گازی کیش خواهد بود./تسنیم))

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

با گذشت یک ساعت از بازار :

  با گذشت یک ساعت از بازار خودرو و قطعات آن در صدر توجه  سهامداران و ورود پول حقیقی قرار گرفته بودند ، شاخص کل با رشد 14 هزار واحدی در ارتفاع یک میلیون و 552 هزار واحدی قرار گرفته بود ، نمادهای فولاد و فملی از نمادهای موثر بر رشد شاخص کل بودند .بیشترین افزایش قیمت ها را نمادهای خزر ختوقا کطبس و بیشترین کاهش قیمت را نمادهای آباد وآذر نمرینو داشته اند . هم چنین بیشترین ارزش معاملات  به نمادهای خگستر افران وبملت و بیشترین حجم معاملات نیز به نمادهای خگستر وبملت خبهمن و شستا  تعلق گرفته بودند .

 با گذشت یک ساعت و نیم از بازار :

76 درصد از نمادها با معاملاتی مثبت  ادامه داشت. 470 نماد با معاملاتی مثبت و  145 نماد با معاملاتی منفی همراه بوده است ، 73 نماد با صف خرید و 49 نماد با  صف فروش  همراه بوده است . 

در نیمه ی معاملات :

ارزش معاملات خرد حدود به بیش از 2 همت رسیده بود  و برخلاف ابتدای بازار و ورود پول صورت گرفته از تمامی موارد سهام و حق تقدم و صندوق های سهامی و درآمد ثابت خروج پول صورت گرفته بود  .

     در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

در ساعت 09:30 ورود حدود 12 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 20 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 85 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

در ادامه به بررسی ورود و خروج پول حقیقی خواهیم پرداخت :

www.padash.ir

 

و در پایان :

زمزمه ها و اخباری که در حواشی خودرویی ها در نبود لیدرهای گروه در معاملات روز جاری مخابره شد که البته از شبانگاه گذشته این اخبار دست به دست در فضای مجازی و رسانه های معتبر در حال چرخش بود، موجب شد تا شاهد رشد قیمت در این گروه باشیم که بعد از چندین روز متوالی که در مدار منفی و با خروج سنگین نقدینگی، بالاخره در معاملات روز جاری با ورود_پول_هوشمند دنبال شد و به کار خود پایان دادند.

از جمله اخبار منتشره در این گروه :

خلاصه  مصوبه کمیسیون تلفیق : خودروسازان از سال آینده تمام محصولات خود را در بورس کالا عرضه خواهند کرد

قیمتهای پایه جدید خودروها توسط شورای رقابت تعیین و پس از تایید حسابرس اعلام خواهد شد. (قیمتها حداکثر در بازه 3 ماهه بروز میشود)

 85 در صد مابه‌التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا و قیمت پایه به حساب  وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها واریز میشود. ( جهت توسعه حمل و نقل عمومی)

    به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

بازار سرمایه در سومین روز کاری خود در هفته سوم بهمن ماه سال جاری با رشد قیمت و افزایش تقاضا در اکثریت نمادهای بزرگ و کوچک آغاز بکار کرد و تا پایان این رشد قیمتی ادامه داشت بطوری که نماگر کل با افزایش بیش از 18 هزار واحد در سطح 1 میلیون و 557 هزار واحد قرار گرفت و نماگر کل نیز با رشد بیش از 8 هزار واحد در سطح 484 هزار واحد به کار خود پایان داد. در فرابورسی ها هم روند مثبت در نمادهای تاثیر گذار موجب جهش 291 واحدی نماگر شد ، فملی، فولاد، وبملت، شستا و فخوز بیشترین تاثیر مثبت را بروی شاخص کل به ثبت رساندند ، در معاملات روز جاری در دقایق پایانی 129 نماد در سقف قیمت روزانه به ارزش 343 میلیارد تومان قرار داشتند و 54 نماد در کف قیمت روزانه به ارزش 491 میلیارد تومان دنبال شدند ، با آنکه خروج نقدینگی از سهام همچنان ادامه دارد اما نکته مهم آن کاسته شدن سرعت این خروج نقدینگی است .

 بیش از 70 درصد از نماد ها معاملاتی مثبت داشتند .

شاخص کل با رشد 18 هزار و 652 واحدی در  ارتفاع یک میلیون و 556 هزار واحد رسید

شاخص‌ هم وزن نیز 1.7 درصد افزایش یافت

شاخص فرابورس با رشد 291 واحدی به ارتفاع 20 هزار و 211 واحد رسیده بود .

ارزش معاملات خرد بورس به 4 هزار و 269 میلیارد تومان رسید.

خروج پول بر خلاف ابتدای بازار تا انتها ادامه یافت . بیشترین خروج پول حقیقی از گروه بانکی ثبت شده بود و همچنین بیشترین ورود پول به گروه خودرو بوده است

477 نماد با معاملاتی مثبت  و 176 نماد با معاملاتی منفی پایان یافتند .

 

جمله طلایی :

-تو هیچ وقت از پیر شدن نترسیدی؟
-«میچ، من پیری را در آغوش کشیدم. به استقبالش رفتم.»
-در آغوش کشیدی؟
-«خیلی ساده است. وقتی سن تو بالا می‌رود، چیزهای بیشتری یاد می‌گیری. اگر تو همیشه در سن بیست و دو سالگی بمانی، همیشه به همان خامی و جهالت بیست و دو سالگی هستی. پیری صرفا فرسودگی نیست، خودت میدانی. پیری رشد و بزرگی است. مثبت‌های آن حتی از مثبت‌های مقوله ی مرگ نیز بیشتر است، زیرا تو به این ادراک می‌رسی که می‌خواهی بمیری، در نتیجه زندگی بهتری را زندگی خواهی کرد».
 
? سه‌شنبه‌ها با موری
#میچ_آلبوم
 
پرسود باشید 
 ✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52