به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِ یکشنبه 18 دی 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش :

بازار در مرحله ی پیش گشایش با 119 صف خرید به ارزش 1.5 همت همراه بوده است هم چنین نمادهای صدرنشین در آن مرحله نمادهای فاذر گشان جوین و مداران بوده اند هم چنین تشکیل 7 صف فروش 470 میلیارد تومانی را نیز در پیش گشایش شاهد بودیم بازار با قدرت خریداران آغاز کرده بود

 

نگاهی به آغاز سبز بازار سرمایه در روز یکشنبه 18 دی ماه 1401 :  

نماگرهای بورس با رشد همراه شده بودند  و شاخص کل با 11 هزار واحد افزایش  همراه گشته بود   

در میان صنایع ، فلزات اساسی  پالایشی صندوق_های_سهامی غذایی شیمیایی و دارویی با ورود پول و صندوق های درآمد ثابت بانک و خودرو با خروج پول همراه بودند و انتظار میرفت  با توجه این خروج و نوسانات منفی در گروه خودرو در ادامه ی بازار با افزایش عرضه در این گروه همراه باشیم   ،  در همان ابتدای کار نماد شستا و نماد شتران از گروه پالایشی ها به صف خرید نشسته بودند  با توجه به  رنج مثبت به وجود آمده در گروه پالایشی در دقایق پایانی بازار روز گذشته انتظار چنین رشدی را داشتیم.

با گذشت یک ربع از بازار سرمایه :

مشاهده شد که 108 نماد صف خرید و 7 نماد صف فروش بوده است . برآیند 50 سهم بزرگ مثبت گشت و خروج پول از صندوق های درآمد ثابت در یک ربع ابتدایی بازار مشاهده شد  . شاخص نیز با رشد 20 هزار واحدی همراه بوده است  . نمادهای   فولاد شستا   فملی  شپنا وبملت  بیشترین تاثیر مثبت  را  شاخص_کل گذاشته بودند .

 

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

 نگاهی به وضعیت شاخص کل در 20 دقیقه گذشته از آغاز بازار :  

شاخص کل در نهایت از محدوده ی  1600 عبور کرد و با رشد 20 هزار و 584 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 618 قرار گرفته بود،  از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص کل نمادهای فولاد و شستا بودند .

25 دقیقه از بازار گذشت و مشاهده شد که :

با گذشت 25 دقیقه از بازار و تداوم ورود پول حقیقی به صندوق_سهامی نمادهای توان هم_وزن فراز اطلس اهرم معاملاتی مثبت را در پیش گرفته بودند .

در نیم ساعتی که از بازار سپری شد :

 شاخص بورس به  رشد ۲۳هزار و ۱۰۳ واحدی در ارتفاع ۱میلیون و ۶۲۱هزار و ۱۶۴واحد رسیده بود ، شاخص هم وزن نیز با رشد ۵۲۱۵واحدی به ۴۸۷هزار و ۳۳۹واحد رسید ، با گذشت نیم ساعت هم چنان بازی نوسانات منفی گروه خودرویی ادامه داشت و  ارزش_معاملات_خرد در حدود 2900 میلیارد تومان بوده است .

40 دقیقه از بازار سپری شد :

ارزش معاملات خرد به 2,9 همت رسیده بود و حقیقی ها حدود 100 میلیارد تومان به بازار تزریق کردند  هم چنان خرید ها بیشتر از فروش ها بوده است . بیش از 570 نماد مثبت و 50 عدد نمادهای منفی بوده است .

 

در یک ساعتی که از بازار سپری شد :

ارزش معاملات خرد به 3,8 همت رسیده بود

در نیمه ی ابتدایی بازار :

عرضه ها در بازار شدت یافته بود شاخص کل 37000 واحد افزایش و به 1.635.000 واحد رسیده بود .

 در یک ساعتی که به پایان بازار باقی مانده بود :

ارزش معاملات خرد به 7 همت رسیده بود ، 550 نماد در معاملاتی مثبت و 90 نماد قرمز بودند .

 در ساعت 11:40 دقیقه مجددا خودرو به مدار مثبت بازگشت .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 86 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 344 میلیارد تومانی پول_حقیقی

درساعت 11:30 ورود حدود 417 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

بازار در دقایق پایانی :

شاخص کل با رشدی 37 هزار و 840 واحدی، به عدد یک میلیون 635 هزار و 906 واحدی شاخص هم وزن نیز با رشد 10 هزار و 302 واحدی همراه بوده است ،  (82%)  نمادها مثبت و (18%) منفی بودند  هم چنان ورود پول به بازار و خروج از صندوق درآمد ثابت ادامه یافته بود .

 

و در پایان :

کانال ۱.۶میلیونی تا انتهای بازار در امان ماند   

شاخص کل در ارتفاع 1 میلیون و 635 پایان یافت  و با رشد  37166.10 دنبال میشد حدود 80 درصد از نمادها سبز پوش بودند

شاخص هم وزن نیز با رشد ۱۰هزار واحد به ۴۹۲هزار واحد رسیده بود و 2.14 درصد افزایش  را تجربه کرده بود .. شاخص فرابورس نیز هم سو با مسیر شاخص کل  با رشد 489 واحدی به 20 هزار و 757 واحد به کار خود پایان داد اگر چه  عرضه در نیمه ی دومی بازار به وجود آمده بود . ارزش معاملات خرد بورس به 9 هزار و 287 میلیارد تومان رسید .فولاد، کگل و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند ، 533 نماد مثبت و 117 نماد نماد های منفی بودند. 

 

  به صورت جمع بندی می توان گفت :

www.padash.ir

 

در انتها به صورت خلاصه می توان گفت :

شاخص در ابتدای بازار با رشد 11 هزار واحدی کار خود را آغاز کرد رفته رفته به جز بازی های گروه خودرویی و قطعات آن با وجود آنکه در بازار روز جاری عرضه ی  تعداد 2000 عدد خودرو تارا دستی سفید به قیمت میانگین 3,512,742,500 ریال و رقابت 37 درصدی در بورس کالا به فروش رسیده بود اما با خروج پول تا انتهای بازار همراه بودیم و ریزش قیمت خودروها در بورس کالا ادامه یافت، جالب توجه  قیمت پژو 207 دستی است که  در دو هفته حدود 35 میلیون در بورس ریزش را تجربه کرد .در گروه خودرویی ها  نماد خودرو در نهایت در محدوده ی صفر تابلو معاملاتش را به پایان رساند .

 گروه پالایشی ها بانکی ها کانه های فلزی و فلزات اساسی از جمله گروه های مورد توجه بازار قرار داشتند و یکی از دلایل ان را می توان اینطور مطرح کرد : با توجه به  صحبت های وزیر اقتصاد مبنی بر آنکه ؛ بحث ارز نیمایی کمی شفاف تر شده و به اصطلاح شوک ارز فرزین در حال تخلیه شدن بوده است گروه فلزات اساسی و شیمیایی مورد توجه سهامداران قرار گرفته بودند ارزش معاملات خرد در انتهای روز جاری رشد قابل توجهی را تجربه کرد و این سیگنال مثبتی برای بازار بوده است اما از طرفی به دلیل عرضه در نیمه ی دوم بازار احتمال عرضه در بازار روز آینده وجود خواهد داشت .

 

جمله طلایی :

برای انسان‌ها زمان هرگز دوباره تکرار نمی‌شود و هیچ‌گاه دوباره به آن صورت که یک وقتی بود بر نمی‌گردد و وقتی احساسات آدم تغییر کرد یا رو به زوال گذاشت دیگر هیچ معجزه‌ای نمی‌تواند کیفیت اولیه را به آن برگرداند
 
? قهرمانان و گورها
ارنستو_ساباتو
 
پرسود باشید
✍?کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52