به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز ِدوشنبه 28 آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش:

 87 صف خرید  به ارزش 1.6 همت همراه بوده است از جمله نمادهای صدرنشین در بازار روز جاری نمادهای  کپشیر، ساینا، قجام، خفولا و گدنا بوده اند . هم چنین 13 صف فروش به ارزش 170 میلیارد تومان تشکیل شده بود از جمله نمادهایی که در روز جاری با صف فروش همراه بوده اند مجددا نماد حگردش بوده است .    

امروز هم در ابتدای بازار شروعی مثبت و با قدرت خریداران همراه بوده است ، برتری با نمادهای مثبت آغاز بوده است . از همین ابتدای کار شاهد ورود نقدینگی حقیقی به بازار بودیم .

 

قاب ابتدایی بازار روز دوشنبه 28 آذر 1401 :

شاخص ها مثبت آغاز به کار کردند ، از جمله گروه های مورد توجه در بازار روز جاری گروه های شیمیایی قندوشکری کاشی چندرشته ای صنعتی سرمایه_گذاری   بوده اند  ، نمادهای موثر بر شاخص کل نمادهای فارس و شستا بوده اند . فشار عرضه در نمادهای گروه پالایشی  خودرو_قطعات  سرمایه_گذاری  نیز دیده شد  نمادهای فملی  فولاد  خودرو  شپنا   بیشترین تاثیر منفی و همچنین نمادهای فارس  شستا  جم‌پیلن بیشترین تاثیر مثبت  را بر شاخص_کل داشتند .

حدود یک ربع از معاملات گذشت و مشاهده شد که :

معاملات مثبت و منفی متعادل  در کل بازار ادامه داشت . و  تراز پول خرد همچنان مثبت بوده است . هم چنان قدرت خریداران و فروشندگان با هم برابر بوده است

 

نیم ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم و مشاهده شد که :

شاخص کل بر مدار منفی با افت 559 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 499 قرار گرفته بود سایر شاخص ها هنوز مثبت و با رشد نمادها ادامه  داشتند .

 

معاملات در نیمه ی ابتدایی بازار به شرح زیر می باشد :

شاخص بورس با افت ۲۹۰واحدی به ارتفاع ۱میلیون و ۴۹۹هزار و ۹۵۲ واحد دست یافت  ، شاخص هم وزن نیز با رشد ۳۸۴واحدی به ۴۴۴هزار و ۳۴۶واحد رسیده بود  

گروه شکری ها و غوغای نمادهای آن :  

نمادهای این گروه با رشد چنددرصدی دنبال می شدند  هم چنین نمادهای قهکمت قنیشا و قمرو با صف خرید دنبال می شدند . 

بازار امروز برخلاف روز گذشته با سبز پوشی و تقاضا همراه نیست و رشد شاخص کمتر از 200 واحد بوده است.

یک ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

شاخص کل حدود 730 واحد رشد را تجربه کرد . نمادهای  فارس و شستا دو نمادی هستند که بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشته اند. 57 درصد از نمادها با رشد قیمت نسبت به معاملات روز گذشته همراه بودند

ارزش معاملات خرد در آستانه 2 همتی شدن قرار داشته است  و ورود نقدینگی حقیقی به بازار ادامه داشت .

    نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

پس از گذشت ساعات ابتدایی بازار :

شاخص کل افزایشی 757 واحدی را در ارتفاع  یک میلیون 500 هزار و 999 واحدی به دست آورد ، شاخص‌ فرابورس  هم با افزایش  30 واحدی به 19 هزار 51 واحد رسید ارزش معاملات بازار بورس نیز حدود  یک هزار و 552 میلیارد تومان بوده است .   نمادهای پرتراکنش در بازار روز جاری نمادهای خودرو اخابر خگستر شستا فملی فلوله  و کالا  بوده اند . تقریبا یک نیمه از بازار را پشت سر گذاشتیم  . خریداران پرقدرت ادامه می دادند

دو ساعت از بازار را پشت سر گذاشتیم :

ارزش معاملات خرد به 3 همت رسیده بود . تراز پول خرد بازار حدود 60 میلیارد تومان بوده  است .از صندوق های درآمد ثابت خروج پول صورت گرفته بود و دیدیم که در گروه خودرویی و کلیت بازار عرضه شدت گرفت تا حدی که خودرو و خساپا به صف فروش رسیدند .

حدود یک ساعت به پایان بازار رسیده بود :

ارزش معاملات خرد به 4 همت رسیده بود. 360 نماد منفی و حدود 270 نماد مثبت بودند .  ارزش صف فروش بیش از صف های خرید بوده است  

 

در ساعت 09:30 ورود حدود 8 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 ورود حدود 26 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 خروج حدود 23 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

و در پایان :

 صف فروش خودروسازان بعد از انتشار خبر مخالفت مجلس با عرضه خودرو در بورس کالا شکل گرفت پس از آن خودرو با خبر تکذیب آن  از صف فروش  فاصله گرفت و مجددا صف خرید تشکیل داد .

شاخص کل بورس تهران رشدی ۶۷۷واحدی را در ارتفاع ۱میلیون و ۵۰۰هزار و ۹۱۹ واحد تجربه کرد . شاخص هم وزن نیز  برخلاف سایر شاخص ها با افت ۶۵۵واحدی به ۴۴۳هزار و ۳۰۷واحد رسید  ، شاخص فرابورس نیز همگام با رشد شاخص کل با افزایش 53 واحدی به 19 هزار و 75 واحد رسیده بود .

ارزش معاملات بورس نیز به  حدود 5 هزار و 511 میلیارد تومان رسیده بود  شاخص کل با رشد نمادهای فارس و پارس توانست مثبت باقی بماند نماد شستا نیز رشدبه سزایی را تجربه کرد . نماد های  شپنا  فملی خودرو وبملت  از جمله نمادهای موثر بر افت شاخص بوده است .

حدود 38 درصد نماد ها معاملات سبزی را پشت سر گذاشتند  

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

www.padash.ir

 

جمله طلایی :

آن زمانى كه صرف مطالعه می‌شود، زمان محسوب نمی‌شود! من با گذشتن از صفحه‌اى به صفحه‌اى ديگر، از مرزها می‌گذرم و به كلبه‌هاى افسانه‌اى وارد می‌شوم !
 
?
✍? كريستين_بوبن
پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه
 



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52