به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز شنبه 26 آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش  به شرح زیر می باشد:

در مرحله ی پیش گشایش با تشکیل 76 صف خرید به ارزش بیش از 1,2 همت  بوده است ، هم چنین صدرنشین ها در بازار روز جاری نمادهای  کپشیر، گشان، حآسا، قجام و تکنو بوده اند .

صف فروش به ارزش 33 میلیارد تومان در پیش گشایش تشکیل شده بود و نمادهای صدرنشین  در بازار روز جاری  رفاه، سفاسی، واحصا و بپاس بوده اند .

 

نگاهی به بازار روز جاری و نماگرها :

شروع متعادل با نماگرهای منفی در روز شنبه ، شاخص کل در ارتفاع  یک میلیون و 472 واحدی با افت 502 واحدی دنبال می شد ،  از جمله نمادهای موثر بر افت شاخص کل نمادهای فولاد و شپنا بوده اند . وضعیت شاخص های کل و هموزن نشان از آن بود که که نمادهای متوسط و کوچک بازار تقاضای  بیشتری نسبت به سایر نمادهای بزرگ بازار به همراه داشتند .

 

بازار در دقایق ابتدایی معاملات روز جاری :

تعادل  در اکثر نمادهای بازار اتفاق افتاد  و  افزایش تقاضا در نمادهای گروه هایی مانند   قند_شکری ها   شیمیایی  ها خودرو_قطعات  بانکی _بیمه و ساختمانی را شاهد بودیم هم چنین   فشار عرضه در نمادهای گروه پالایشی  فلزات_اساسی   اتفاق افتاده بود .

 

   نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

 

www.padash.ir

پس از گذشت یک ربع از بازار :

 شاخص کل 950 واحد افت کرده و شاخص هموزن نیز 900 واحد صعود کرد و تعداد نمادهای مثبت از منفی پیشی گرفتند .

345 نماد مثبت در برابر 260 نماد منفی معامله می شد .

 در روند بازار مشاهده شد که بازار سهام اولین روز کاری هفته خود را با تقاضا در برخی گروه ها آغاز کرد .

شاخص کل افتی معادل 2 هزار و 300 واحدی را به دنبال داشت  ، گروه نفتی و فلزات اساسی برخلاف هفته گذشته در محدوده منفی معامله می کردند .

ارزش معاملات خرد از یک همت عبور کرده بود و برآیند ورود و خروج پول حقیقی ها منفی 5 میلیارد تومان حدودا بوده است  .

 

با گذشت زمان و پیشروی در یک ساعت از بازار مشاهده شد که :

بیش از نیمی از نمادها سبزپوش بودند  و کفه ترازوی مثبت های بازار نسبت به سمت منفی سنگینی می کرد. شاخص کل با افت بیش از 3 هزار واحدی را به دنبال داشت و شاخص هم‌وزن نیز  با افزایش بیش از 1600 واحدی دنبال شده بود .

بیشترین خریدهای حقیقی از حقوقی را می توان به نمادهای قاسم، کی بی سی، فسوژ، غشان، زمگسا، سبزوا، تجلی و سشمال نسبت داد .

بازار همچنان با برتری تعداد نمادهای مثبت و همچنین اقبال به کوچکترهای بازار ادامه یافت . ارزش معاملات خرد از 2,1 همت گشذته بود و تعداد نمادهای مثبت بیش از منفی ها بوده است . حقیقی ها حدود 30 میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کرده بودند .هم چنین صدرنشین ها یی که با صف خرید دنبال بودند را می توان به نمادهای وپارس، گشان، کپشیر، قجام و گدنا نسبت داد

 

در ساعت 09:30 خروج حدود 6 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 19 میلیارد تومانی پول_حقیقی

ودر ساعت 11:30 خروج حدود 24 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

 

در دقایق پایانی بازار مشاهده شد که :

نقدینگی حقیقی خارج شده از بازار مجددا به بازار باز گشت و مشاهده شد که  تعداد نمادهای مثبت تقریبا دو برابر منفی ها بوده است

 

و در پایان :

بیش از نیمی از نماد ها سبز پوش بودند شاخص کل بورس و فرابورس منفی به کار خود پایان دادند و شاخص  هم‌وزن نیز  مثبت پایان یافت . شاخص بورس تهران با افتی معادل ۲۸۴۱واحد و در ارتفاع  ۱میلیون و ۴۶۹هزار و ۹۲۰واحدی به کار خود پایان داد  شاخص هم‌وزن نیز با رشدی معادل  ۲۷۴۱واحدی به ۴۳۶هزار و ۴۷۸واحد رسیده بود . هم چنین   0.6 درصد افزایش یافته بود شاخص فرابورس هم با افت 0.53 واحدی به 18 هزار و 857 واحد رسیده بود ، نمادهای موثر بر افت شاخص کل نمادهای فولاد، شپنا و فملی بوده اند . ارزش معاملات خرد نیز  به 4 هزار و 172 میلیارد تومان رسید حقیقی ها 67 میلیارد تومان از حقوقی ها خرید به عمل آوردند ، تعداد نماد های مثبت 416 نماد و تعداد نماد های منفی 244 بوده اند .  ارزش معاملات بازار بورس در پایان امروز به  حدود  4 هزار و 54 میلیارد تومان رسید .

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

 

www.padash.ir

به صورت جمع بندی می توان گفت :

بازار را با نمایی متعادل آغاز کردیم رفته رفته شاخص منفی تر گشت و دلایل این افت را می توان ریزش قیمت نمادهای فولاد و شپنا دانست گروه خودرویی با اخبار مثبت می تواند با رشد به سزایی در روزهای آینده همراه شود هم چنین گروه فلزاتی و بانکی ها نیز از جمله گروه های مورد توجه در بازار خواهند بود .

 

جمله طلایی :

 

 واگر بر تو ببندد همه ره‌ها و گذرها
ره پنهان نماید، که کس آن راه نداند ?
مولانا 
پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52