به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز دوشنبه 21 آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله پیش گشایش به شرح زیر می باشد :

 

صف خرید به ارزش 1,4 همت تشکیل شده بود هم چنین  صدرنشین ها در بازار روز جاری نمادهای  کپشیر، فکمند، ولانا، وسدید و گشان بودند . 22 صف فروش 35 میلیارد تومانی نیز تشکیل بوده است  صدرنشین ها در بازار روز جاری نمادهای  سفاسی، رفاه، واحصا، کهرام و وسگلستا بودند

 

نگاهی به قاب ابتدایی بازار روز دوشنبه 21 اذر  1401 :

 شاخص ها در ابتدای روز جاری  سبز  آغاز به کار کردند ؛ بازار امروز مثبت آغاز به کار کرد گروه های بانکی قندوشکر زراعت شیمیایی کانی دارویی با ورود پول دنبال می شدند  در گروه خودرو نیز میل به مثبت شدن حس میشد .

نمادهای فملی  فولاد ونوین  شتران   بیشترین تاثیر مثبت و نماد میدکو  بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص_کل داشته اند .

با گذشت نیم ساعت از ابتدای بازار مشاهده شد که :

در گروه خودرویی ها نوسانات مثبت دیده شد  از جمله اخبار موثر بر این گروه عرضه ی486 دستگاه  فیدلیتی  در تالار خودرو بوده است . هم چنین در این گروه رنج مثبت در نماد زامیاد شکل گرفت  وساپا نیز تا 3,3 درصد مثبت بالا آمد. بانکی ها امروز هم در مرکز توجهات سهامداران قرار داشتند  و شاهد درخشش نمادها در محدوده های مثبت بودیم ، روند معاملاتی فلزی ها امروز هم مثبت جریان داشت  و شاهد رشد قیمت در عمده نمادهای این گروه به ویژه در نمادهای لیدر گروه فولاد و فملی بودیم .   در نیم ساعت اول بازار ارزش معاملات خرد به حدود 600 میلیارد تومان رسیده بود  و هم چنین  بیش از 76 درصد از نمادها در محدوده مثبت قرار داشتند .

شاخص بورس  در ساعت ۹:۳۸ به شرح زیر بوده است :

افزایشی معادل ۴۸۴۲واحدی را در ارتفاع یک میلیون و ۳۹۳هزار و ۷۲۹ واحد تجربه کرده بود . نمادهای فولاد، وبلمت و فملی بیشترین تاثیر مثبت را در معاملات داشتند .شاخص هم وزن نیز رشدی ۱۷۴۳واحدی را در ارتفاع  ۴۱۵هزار و ۹۸۹واحد افزایش یافته بود .

 

   نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

 

www.padash.ir

 

 در دقایقی از بازار مشاهده شد که :

ورود پول به بازار اتفاق افتاد در حالی که ارزش معاملات خرد به یک همت نزدیک می شد برآیند ورود و خروج پول حقیقی به بازار حدود 20 میلیارد تومان مثبت بوده  است. رشد قیمتی در گروه فراکابی ها ، بورس و فرابورس با صف خرید دنبال می شد .

  بازار سهام برای دومین روز متوالی با لیدری بزرگان بانکی و پالایشی و فولادی در مسیر مثبت قرار گرفت که در معاملات روز جاری شاهد قرار گرفتن خودرویی ها از همان دقایق ابتدایی در مدار مثبت بودیم  بطوری که نماگر ها در محدوده مثبت و نماگر کل با رشد بیش از 6600واحدی مجددا در مسیر 1.400 واحد قرار داشت .

 تقاضاها در بازار شدت گرفته بود .پس از گذشت ساعات ابتدایی ، شاخص کل افزایشی 8 هزار و 375 واحدی را تجربه کرد ، ارزش معاملات بازار بورس به  حدود  یک هزار و 300 میلیارد تومان رسید. بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل نمادهای  "فولاد"، "فملی"، "شبندر"، "وبانک"، "وبملت"و "شستا" داشته اند .  

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

www.padash.ir

80 دقیقه از بازار سپری شد:

و مشاهده شد که : نمادهای پرتراکنش در بازار روز جاری "خودرو"، "خساپا"، "خگستر"،"کالا"،‌"ورنا"،‌ "وساپا" و "وبصادر " بوده اند .

ارزش معاملات بازار در محدوده های 1750 میلیارد تومان بوده است . در بازار تعداد نمادهای مثبت بیشتر از نمادهای منفی بوده است . خروج  نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت نیز اتفاق افتاده بود .  

 

دو ساعت از بازار گذشته بود و مشاهده شد که :

ارزش معاملات خرد از 2,5 همت گذشت و حقیقی ها بیش از 110 میلیارد تومان سرمایه وارد بازار کردند .. نماد خبهمن از گروه خودرویی امروز بیشترین ورود و نقدینگی  را از آن خود کرده بود .

 

در حالی دقایق پایانی امروز را گذراندیم که :

ارزش معاملات خرد به 3,8 همت رسیده بود  و مجددا نقدینگی خرد به بازار تزریق شده  بود..

 شاخص کل بورس با افزایش حدود 19 هزار واحدی همراه شده بود ، نمادهای فملی فولاد وبملت شستا کگل فارس از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص بودند . .

  خودرو ، بانک‌ها و فلزات اساسی برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را دارا بودند .

 

و در پایان :

شاخص کل بورس افزایشی 20 هزار واحدیرا به ثبت رساند و  به ارتفاع یک میلیون 409 هزار و 373 واحدی رسید .

شاخص هم وزن افزایشی 6 هزار و 153 واحدی  را به دنبال داشت .  شاخص فرابورس نیز با کاهش 115 واحدی و

ارزش معاملات بازار بورس نیز به  حدود 4 هزار و 315 میلیارد تومان رسیده بود

 از جمله نمادها ی موثر بر افت شاخص نماد "میدکو" با نوسانات منفی و از جمله نمادهای موثر بر رشد شاخص نماد های "وبملت"، "شستا"، "فملی"، "فارس"، "فولاد"و "کگل" بوده اند .  

 

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

 

www.padash.ir

 

و به صورت جمع بندی می توان گفت :

بازار را با قابی سبز به پایان رساندیم اخبار موثری بر بازار و رشد نمادهای آن منتشر شد صنایع بانکی در ابتدا سپس فراکابی ها استخراج کانه های فلزی بانکی ها و به صورت کلی جو کلی بازار مثبت بوده است ، گروه خودرویی نیز با نوسانات مداوم آن بازار را دستخوش تغییر میکرد ،

افزایش قیمت دلار و رسیدن آن به محدوده های بالای 37000 تومان را  می تواند از عوامل مثبت شدن بازار در نظر گرفت از طرفی دیگر  بازار با معضلات مختلفی روبرو است معضل قطعی گاز ، را می توان یکی از دلایل و ریسک های بازار در تغییر فصل در نظر گرفت ، در مورد گروه خودرویی ها نیز می توان گفت نمادهای  ورنا  وساپا خساپا  شرکت در ﻣﺰاﯾﺪه خرید ﺳﻬﺎم ﺷﺮﮐﺖ ﺧﻮدرو ﺳﺎزي ﺑﻨﯿﺎن ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺻﻨﻌﺖ ﭘﺎرس (تاپکو) (سهامی خاص) را داشتند . از جمله اخبار دیگری که می توان به آن اشاره کرد : بر اساس شنیده ها سایپا تصمیم دارد محصول جدید خود با نام آریا را با موتور جدید و گارانتی ۵ ساله روانه بازار کند.

افزایش عرضه خودرویی ها دربورس کالا نیز از دیگر اتفاقات روز جاری بوده است . صندوق های کالایی نیز با ورود پول حقیقی دنبال شدند .

در مورد گروه بانکی ها نیز می توان گفت نماد وبصادر بلوک های پالایشی خود را می فروشد بازار روز جاری با آغاز کولاک کننده ی بانکی ها آغاز گشت و با عرضه در گروه خودرویی  به پایان رساند . 

 

جمله طلایی :

کتاب‌ها اسکله‌ی امن من بودند.
منی که همیشه
در کتاب‌ها زندگی کردم
و انسان‌های کتاب را
از انسان‌های خیابان بیشتر دوست داشتم...
 
#جمیل_مریچ

 

پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه




چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52