به گزارش پاداش سرمایه، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

زارش صندوق بین‌المللی پول: بیت کوین یک میلیون برابر کارت‌های اعتباری انرژی مصرف می‌کند

طبق گزارش جدید صندوق بین‌المللی پول، انرژی مصرفی بیت کوین، یک میلیون برابر انرژی مصرفی کارت‌های اعتباری است. علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال ملی و برخی از ارزهای دیجیتال خصوصی کارآمدتر از سیستم‌های پرداخت سنتی هستند. به همین خاطر، محققان صندوق بین‌المللی پول پیشنهاد کرده‌اند که متخصصان صنعت ارزهای دیجیتال هنگام بحث درمورد آینده پول میزان مصرف انرژی آنها را هم در نظر بگیرند.

شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری از ایلان ماسک به‌خاطر تبلیغ دوج کوین

ایلان ماسک، به‌دلیل تبلیغ دوج کوین با یک شکایت ۲۵۸ میلیارد دلاری مواجه شده است. شخص شاکی قصد دارد نماینده افرادی باشد که به‌خاطر این میم کوین ضرر کرده‌اند. طبق گفته‌های شاکی، ماسک در گذشته به دروغ گفت که دوج کوین یک پول محسوب می‌شود و دنبال‌کنندگانش را تشویق کرد تا این ارز دیجیتال را بخرند. گفتنی است که قیمت دوج کوین در اوایل سال ۲۰۲۱ و پس از توییت‌های مکرر ماسک به‌شدت افزایش یافت و سپس، هیاهوی پیرامون آن به‌سرعت از بین رفت. قیمت دوج کوین در حال حاضر، ۹۲.۱۲ درصد کمتر از اوج ۰.۷۳ دلاری آن است.

گزارش: انرژی مصرفی بخش بانکی ۵۶ برابر انرژی مصرفی بیت کوین است

نتایج پژوهش شرکت ولیوچین (Valuechain) حاکی از آن است که بخش بانکی ۵۶ برابر بیت کوین انرژی مصرف می‌کند. مایکل کازاکا، بنیان‌گذار این شرکت می‌گوید که شبکه لایتنینگ و خود بیت کوین در حالت کلی راهکاری بسیار کارآمد هستند که شایستگی پذیرش گسترده را دارند. او همچنین افزود کارایی پرداخت‌های بیت کوینی ۱۹۴ میلیون بار بهتر از پرداخت به روش‌های سنتی است.

کاهش ۸۴۰ میلیون دلار دارایی سهام گذاری شده در شبکه سولانا

بنا بر گزارش‌ها در سه روز اخیر بیش از ۲۷ میلیون واحد سولانا به ارزش ۸۴۰ میلیون دلار از قراردادهای هوشمند این اکوسیستم برداشت شده است. این برداشت عظیم سبب شد تا تعداد توکن‌های سهام گذاری شده در سولانا ۲۷ درصد کاهش یابد. هم‌اینک ۷۴.۶۵ میلیون واحد سولانا در قراردادهای هوشمند این شبکه موجود است که ارزشی در حدود ۲.۲۵ میلیارد دلار دارد.

حمایت بانک مرکزی روسیه از استفاده از ارزهای دیجیتال در پرداخت‌های بین‌المللی

الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه تأیید کرد که این کشور به فکر توسعه پرداخت‌های ارزهای دیجیتال است، اما قرار نیست این امر در پرداخت‌های داخلی اتفاق بیافتد. به گفته نابیولینا، ارزهای دیجیتال تنها در صورتی می‌توانند در پرداخت‌های بین‌المللی یا فرامرزی استفاده شوند که وارد سیستم مالی داخلی روسیه نشوند. رئیس بانک مرکزی روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی آربی‌سی (RBC) گفت: «از ارزهای دیجیتال نباید برای پرداخت در پلتفرم‌های داخلی روسیه استفاده شود.»رئیس بانک مرکزی روسیه استدلال کرد به دلیل ناپایدار بودن بیش‌ازحد بهای ارزهای دیجیتال، این دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاران خرد خطرناک هستند و افزود: «ارزهای دیجیتال نباید در بازارهای سازمان‌یافته معامله شوند، زیرا این دارایی‌ها بسیار پر نوسان و برای سرمایه‌گذاران بالقوه، بسیار خطرناک هستند.»

سرمایه‌گذار معروف آمریکایی: سقوط بیت کوین تا سطح ۱۰ هزار دلاری تعجب‌آور نیست

جفری گوندلاچ، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی اخیراً به سی‌ان‌بی‌سی گفته است که اگر بیت کوین به سطح ۱۰ هزار دلاری سقوط کند، تعجب نخواهد کرد. گوندلاچ ادعا می‌کند که بدیهی است پس از اینکه گاوها نتوانستند سطح حمایت ۳۰ هزار دلاری را حفظ کنند، ارز دیجیتال برتر بازار به سرعت به سطح ۲۰ هزار دلاری سقوط کند. او همچنین می‌گوید که روند ارزهای دیجیتال به‌طور واضحی مثبت نیست. بنیان‌گذار دابل‌لاین کپیتال (DoubleLine Capital) فکر نمی‌کند که بیت کوین با وجود کاهش قابل‌توجه قیمت، هنوز وارد سطح خرید شده باشد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




زمان را برای مرور اخبار از دست...
توسط الناز جمالی 19 شهریور 1401 ساعت 16:05
اخبار مهم روز را در پاداش...
توسط الناز جمالی 08 شهریور 1401 ساعت 17:03
گزارش بازار‌ها امروز 29 خرداد ۱۴۰۱ /...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:38
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 25 خرداد 1401 ساعت 16:55