به گزارش پاداش سرمایه، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

همزمان با ریزش قیمت بیت کوین، هش ریت شبکه به اوج تاریخی خود رسید

هم‌زمان با ریزش بهای بیت کوین به زیر سطح مهم ۲۵,۰۰۰ دلار، هش ریت شبکه بیت کوین با ثبت رکورد ۲۳۱.۴۲۸ اگزاهش برثانیه، به اوج تاریخی خود رسید. نرخ هش مستقیماً با قدرت پردازش تجهیزات ماینرها برای تایید تراکنش‌ها ارتباط دارد. این عامل از دست‌کاری تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای توسط افراد خراب‌کار جلوگیری می‌کند. گفتنی است سختی شبکه بیت کوین نیز روی عدد ۳۰.۲۸۳ تریلیون قرار دارد.

بایننس پشتیبانی از تراکنش‌های ناشناس لایت کوین را متوقف کرد

صرافی بایننس اعلام کرده است به پشتیبانی از تراکنش‌های ناشناس لایت کوین که از طریق به‌روزرسانی جدید میمبل ویمبل (MWEB) ارسال می‌شوند، پایان خواهد داد. این صرافی در اعلامیه خود هشدار داده است از آنجایی که نمی‌توان آدرس ارسال‌کننده را تأیید کرد، از این پس هر تراکنشی که از طریق میمبل ویمبل ارسال شود، از بین خواهد رفت. به‌روزرسانی میمبل ویمبل در لایت کوین اوایل امسال فعال شد و با اضافه‌کردن ویژگی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی، بلاک چین این ارز دیجیتال را نیز مقیاس‌پذیرتر کرده است.

بهای استیبل کوین USDD به ۹۷ سنت رسید

بهای استیبل کوین USDD امروز در صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال به ۹۷ سنت رسید. به همین دلیل بازار با ترس اینکه این پروژه نیز راه ترا را دنبال کند، به این استیبل کوین چشم دوخته است. بر اساس داده‌های ربات کرو سواپس (CurveSwaps)، اخیراً ۱ میلیون دلار USDD با ۹۹۷,۳۳۹ تتر مبادله شده است. در همین حال، طبق گزارش پلتفرم تحلیل بلاک چین نانسن (Nansen)، یکی از اشخاصی که ظاهراً در از بین رفتن پیوند قیمتی استیبل کوین یو‌اس‌تی (UST) با دلار نقش داشته، انتقال مقادیر زیادی USDD و سایر استیبل کوین‌ها را آغاز کرده است. گفتنی است که سازمان خودگردان غیرمتمرکز ترون (Tron DAO) اخیراً اعلام کرده که برای مقابله با «شرایط دشوار بازار»، ۷۰۰ میلیون یواس‌دی کوین دریافت کرده است تا از USDD پشتیبانی کند.

پیتر شیف: قیمت بیت کوین به ۲هزار دلار می‌رسد

پیتر شیف (Peter Schiff)، مدیرعامل یورو پسیفیک کپیتال (Euro Pacific Capital)، مدیر شیف گلد و یکی از منتقدان قدیمی بیت کوین، به‌تازگی نظر خود را درباره قیمت این ارز دیجیتال در کوتاه‌مدت بیان کرده است. روز گذشته از شیف سؤال شد که بیت کوین ابتدا به ۲٬۰۰۰ دلار سقوط می‌کند یا تا ۲۰۰٬۰۰۰ دلار رشد خواهد کرد. شیف در پاسخ گفته بیت کوین به ۲٬۰۰۰ دلار خواهد رسید و این تنها قیمتی است که تجربه می‌کند و هیچ‌گاه سطح ۲۰۰٬۰۰۰ دلاری را به چشم نخواهد دید.

پیتر برنت: قیمت بیت کوین تا ۲۰۲۴ به اوج جدیدی نمی‌رسد

پیتر برنت (Peter Brandt)، معامله‌گر مشهور ارزهای دیجیتال، در تازه‌ترین توییت خود پیش‌بینی کرده است بیت کوین تا اوایل سال ۲۰۲۴ به اوج جدیدی نخواهد رسید. به گفته این تحلیلگر، بیت کوین در کوتاه‌مدت نزولی باقی خواهد ماند و در واقع اگر کندل هفتگی نتواند بالاتر از اوج ۳۱ مه (۱۰ خرداد) بسته شود، ممکن است تا سطح ۱۲٬۷۰۰ دلار سقوط کند. برنت همچنین افزود قیمت ۲۰٬۰۰۰ دلار یک سطح حمایت بسیار قوی برای بیت کوین است و پیروی از سناریوی کاملاً نزولی احتمال کمی دارد.

سرمایه‌گذاران آمریکایی تِرا به خاطر سقوط «UST» از بایننس شکایت کردند

بیش از ۲٬۰۰۰ سرمایه‌گذار آمریکایی تِرا با اشاره به اینکه بازاریابی اشتباه باعث شده تا سرمایه خود را از دست بدهند، به‌صورت جمعی از زیرمجموعه بایننس در آمریکا شکایت کرده‌اند. این افراد بایننس را به گمراه‌کردن سرمایه‌گذاران نسبت به اکوسیستم بلاک چین تِرا متهم کرده و گفته‌اند این صرافی استیبل کوین یو‌اس‌تی (UST) را باثبات‌تر از آن چیزی که به نظر می‌رسیده معرفی کرده است. گفتنی است شکایت این افراد در دادگاه آمریکا، برایان شرودر (Brian Shroder)، مدیرعامل زیرمجموعه آمریکایی بایننس، را نیز متهم کرده است.

شبکه لایتنینگ بیت کوین با ۴,۰۰۰ بیت کوین پشتیبانی می‌شود

شبکه لایه دوم لایتنینگ در حال حاضر با ۴,۰۰۰ بیت کوین که معادل ۱۲۰ میلیون دلار می‌شود، امکان پرداخت تقریباً فوری در سراسر جهان را به ارمغان می‌آورد. ظرفیت پشتیبان شبکه لایتنینگ برای اولین بار در آگوست ۲۰۲۰ (مرداد ۱۳۹۹) به ۱,۰۰۰ بیت کوین رسیده و در جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) سدّ ۲,۰۰۰ بیت کوین پشتیبان را شکست.
دنیل اسکات، مدیر عامل کوین کرنر (CoinCorner)، پذیرش این فناوری در السالودادور را نقطه عطفی برای این شبکه و نشان‌دهنده کاربرد آن در دنیای واقعی دانست.

درآمد سالانه استخراج دوج کوین ۷۶ درصد کاهش یافته است

درآمد ناشی از استخراج دوج کوین طی سال گذشته به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. داده‌های موجود نشان می‌دهد که در یک سال گذشته، با کاهش ۷۷ درصدی قیمت دوج کوین، میزان سود استخراج این ارز دیجیتال هم حدود ۷۶ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر، در بین ارزهای دیجیتالی که استخراج آنها کمترین سود را دارد، دوج کوین در رتبه اول قرار گرفته است و گرین، دیجی بایت، ورت کوین و ورج رتبه‌های بعدی را از آن خود کرده‌اند.

ریپل به محبوب‌ترین ارز دیجیتال نهنگ‌های بایننس چین تبدیل شده است

داده‌های موجود نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ریپل بیشترین ارز دیجیتالی بوده که توسط ۲,۰۰۰ نهنگ بزرگ‌ بایننس چین (BNB Chain) خریداری شده است. علاوه بر این، ریپل جزء پرحجم‌ترین ارزهای دیجیتال هم محسوب می‌شود و پس از اولنچ و پالیگان در جایگاه سوم قرار دارد. گفتنی است که در ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ثلث یک میلیارد ریپل موجود بین کیف پول‌های ناشناس و صرافی‌های ارز دیجیتال سطح بالا جابه‌جا شده است.

بنیان‌گذار کاردانو می‌گوید بازارهای نزولی بسیار راحت هستند

چارلز هاسکینسون، مدیرعامل شرکت این‌پوت آوت‌پوت (Input Output)، در مصاحبه اخیر خود با یاهو فایننس، نگرانی در مورد زمستان فعلی ارزهای دیجیتال را نادیده گرفته و عنوان کرد که بازارهای نزولی «بسیار راحت» هستند. به عقیده هاسکینسون بازارهای صعودی «خسته‌کننده» هستند؛ چراکه هیچکس تمایل به همکاری ندارد. او می‌گوید در بازارهای صعودی «تبلیغات افراطی، دستمزدها و انتظارات غیرواقعی زیادی» وجود دارد.

بلومبرگ ترمینال، ۴۰ ارز دیجیتال دیگر را تحت پوشش خود قرار داد

بلومبرگ ترمینال که طبق شعارش پلتفرمی برای ارائه «داده‌های اختصاصی بازار برای حرفه‌ای‌‌ها» است، با اضافه‌کردن ۴۰ ارز دیجیتال دیگر، تعداد ارزهای دیجیتال تحت‌پوشش خود را به ۵۰ رساند. به‌گفته الکس ونهام، مدیرمحصول بخش ارزهای دیجیتال در بلومبرگ، افزایش روزافزون علاقه سرمایه‌گذاران سازمانی به حوزه ارزهای دیجیتال، دلیل چنین اقدامی بوده است.

جانت یلن سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای بازنشستگی توصیه نمی‌کند

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، در رویدادی که در ۹ ژوئن (۱۹ خرداد) توسط نیویورک تایمز ترتیب داده شده بود، نظر خود در مورد گنجاندن سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در برنامه‌های بازنشستگی فیدلیتی اینوستمنتس (Fidelity Investments) را اینگونه بیان کرد: «من به بسیاری از افرادی که برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کنند، آن را توصیه نمی‌کنم. به عقیده من این یک سرمایه‌گذاری پرریسک است.» وی در ادامه بیان کرد که کنگره باید درباره دارایی‌هایی که می‌توانند وارد برنامه‌های بازنشستگی شوند، قانون‌گذاری کند.

گزارش بلاک ویر: پذیرش جهانی بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ درصد می‌رسد

شرکت بلاک ویر اینتلیجنس (Blockware Intelligence) در گزارش اخیر خود عنوان کرده است که پذیرش جهانی بیت کوین تا سال ۲۰۳۰ به ۱۰ درصد می‌رسد. بلاک ویر اینتلیجنس با بررسی نمودارهای تاریخی پذیرش ۹ فناوری تحول آفرین از جمله اتومبیل‌ها، نیروی الکتریکی، تلفن‌های هوشمند، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی و همچنین نرخ رشد پذیرش بیت کوین از سال ۲۰۰۹ به این پیش‌بینی رسیده است.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:33
اخبار مهم ارز‌های دیجیتال/ دلایل ریزش...
توسط الناز جمالی 24 اردیبهشت 1401 ساعت 07:58
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های...
توسط الناز جمالی 17 اردیبهشت 1401 ساعت 14:34
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های...
توسط الناز جمالی 11 اردیبهشت 1401 ساعت 07:44