بعد از دو روز حکمفرمانی فروشندگان، امروز هم شاهد برتری خریداران در کلیت بازار سرمایه بودیم.

 بازار سهام در معاملات روز جاری شاهد رشد بیش از 5300 واحد نماگر کل و قرار گرفتن آن در محدوده 1 میلیون و 542 هزار واحد بودیم. نماگر هم وزن هم با رشد قیمت در کوچک ها توانست در مدار مثبت و با رشد بیش از 3100 واحد به کار خود پایان دهد.

www.padash.ir

 قیمت نفت روز دوشنبه به بالاترین حد دو ماهه رسید و سرمایه گذاران در انتظار نتیجه تصمیم اتحادیه اروپا و توافق درباره ممنوعیت نفت روسیه بودند.

بهای معاملات آتی نفت برنت به 120 دلار در هر بشکه رسید. اتحادیه اروپا قرار است، دوشنبه و سه شنبه برای بررسی بسته ششم تحریم ها علیه روسیه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، تشکیل جلسه دهد.

با توجه به افزایش تقاضا برای بنزین، دیزل و سوخت جت در آستانه فصل اوج تقاضای تابستانی در ایالات متحده و اروپا،هر گونه ممنوعیت بیشتر بر نفت روسیه،بازار نفت خام را که از قبل برای عرضه تحت فشار قرار گرفته بود،تنگ خواهد کرد.

در صورت توافق،این توافق به مجارستان، اسلواکی و چک اجازه می‌دهد تا مدتی به دریافت نفت روسیه خود از طریق خط لوله دروژبا ادامه دهند تا زمانی که منابع جایگزین فراهم شود.

با تاکید بر تنگنای عرضه در بازار، سازمان اوپک پلاس، قرار است در نشست روز پنجشنبه، درخواست‌های غرب را برای تسریع در افزایش تولید نفت خود رد کنند.

شش منبع اوپک پلاس به رویترز گفتندکه آنها به برنامه خود برای اضافه کردن 432000 بشکه در روزدر ماه جولای پایبند خواهند بود.

 قیمت نفت همچنین تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا گرفته است و همین موضوع موجب رشد نسبی تقاضا در پالایشی ها شد و روند منفی این گروه در مدار مثبت و با رشد قیمت همراه کرد و نماد شپنا، شبندر و شبریز بیشترین تاثیر مثبت را بر وی رشد نماگر بورس تهران به ثبت رساندند.

دلار به قله 31 هزار تومانی رسید

اما عامل مهم و تاثیر گذار دیگری که بازار سهام را تحت تاثیر خودش قرار می دهد، دلار است. دلار در معاملات روز گذشته در محدوده بالای 31 هزار تومان قرار گرفت.

 

و اما در بازار روز سه شنبه 10 خرداد ماه چه گذشت؟

بازار سهام روند مثبت و متعادلی را در پیش گرفت و توانست این روند را تا پایان معاملات خود حفظ کند. در میانه های داد وستد روز جاری بودیم که خبری  از اخذ عوارض صادراتی پلکانی از مواد معدنی و کالا‌های صنایع معدنی - محصولات پتروشیمی و کشاورزی به پایان رسیده و هرگونه اخذ عوارض خلاف مصوبه تنظیم بازار است، رسید و موجب برگشت تقاضا به گروه معدنی ها و قرار گرفتن نمادهای این گروه در مدار مثبت و حتی در سقف قیمت روزانه شد.

 طبق پیام ناظر در پایان معاملات امروز مورخه ۱۰ خردادماه 1401 6نماد به دلیل برگزاری مجمع در روز دوشنبه 16 خردادماه متوقف خواهند شد. این نماد‌ها کدامند و زمان و مکان برگزاری مجمع شان به شرح زیر می‌باشد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی اکسیر در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران خیابان ولیعصر پایین‌تر از چهارراه پارک وی مجموعه فرهنگی و ورزشی تلاش جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ و انتخاب اعضای هیئت‌مدیره برگزار می‌گردد.

همچنین مجمع عمومی فوق العاده این شرکت در ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در همان مکان جهت تغییر موضوع فعالیت و تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس برگزار میگردد و همچنین مجمع عمومی  فوق العاده این شرکت  در ساعت ۱۳:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در همان مکان جهت تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه برگزار میگردد.

 مجمع عمومی فوق العاده شرکت تولید نیروی برق آبادان در ساعت ۱۲:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس تهران، خیابان جمهوری، تقاطع پل حافظ، بازار چهار سو طبقه هفتم سالن دو جهت تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس برگزار میگردد؛ و مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در همان مکان جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ برگزار میگردد.

 مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بیمه پارسیان در ساعت ۰۹:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس سالن همایش‌های بین المللی نیایش واقع در تهران، سعادت آباد، میدان کاج، خیابان نهم، پلاک ۱۴ جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ برگزار میگردد.

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت پارس در ساعت ۱۴:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس کیلومتر ۲۲ جاده مخصوص کرح - پالایشگاه نفت پارس جهت تصویب صورت‌های مالی سال (دوره) مالی منتهی به ۱۴۰۰/۱۲/۲۹ برگزار میگردد.

پیرو آگهی منتشره در تاریخ ۱۴۰۱/۰۳/۰۴ در خصوص دعوت به مجمع عمومی فوق‌العاده ساعت ۱۱:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ به اطلاع میرساند مجمع عمومی فوق العاده در تاریخ مذکور برگزار نمی‌گردد و تصمیم گیری در خصوص تغییر موضوع فعالیت به مجامع بعدی که تاریخ آن متعاقباً اعلام میگردد موکول گردید

مجمع عمومی فوق العاده شرکت سرمایه گذاری مسکن تهران در ساعت ۱۰:۰۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۳/۱۶ در استان تهران، شهر تهران به آدرس مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی سازمان مدیریت صنعتی (ساختمان پویش) واقع در تهران _ خیابان شیخ بهایی جنوبی _ خیابان ایران شناسی _ خیابان نهم جهت تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس برگزار میگردد.

و در پایان...

بازار امروز اکثر گروه ها عملکرد مناسبی داشتند با این حال فعلا برای اینکه گفته شود بورس یک رالی صعودی جدی به دلیل رشد قیمت دلار در پیش دارد، زود است و باید منتظر ظهور نشانه های بیشتری از آغاز یک روند صعودی جدید ماند

 پیام طلایی امروز :

یک آرزو که براش تاریخ تعیین بشه، می شه هدف.

یک هدف که به مراحل کوچکتر تبدیل بشه، می شه برنامه.

یک برنامه که با عمل همراه بشه، می شه واقعیت 

تهیه کنندگان: تیم خبری پاداش

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید