به گزارش پاداش سرمایه امروز سه شنبه ۲۰ اردیبهشت در حالی کار خود را آغاز خواهد کرد که این ده خبر می‌توانند تا حدودی برای سهامداران مهم باشند؛ بنابراین توصیه می‌شود قبل از معاملات فردا این ده خبر را ببینید و بخوانید.

۱- صندوق اوراق مختص دولتی با ساختار ETF در فرابورس پذیره‌نویسی خواهد شد.
۲- خبرنگار وال استریت ژورنال: موضوع آزادسازی وجوه بلوکه شده ایران در دستور کار قرار گرفته است.
۳- شبهرن محصولات جدیدی را برای بازار‌های صادراتی تولید می‌کند.
۴- مجوز افزایش سرمایه ۱۲۹ درصدی ومعادن از محل مطالبات حال شده سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته صادر شد.
۵- تصمیم مهم دولت برای مقابله با اثرات تورمی اصلاح ارز ۴۲۰۰: سود بازرگانی کاهش یافت.
۶- شیرخام گران نمی‌شود: رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران گفت: در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، قرار است قیمت شیرخام ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان شود.
 ۹۰-۷ درصد کار ارزشگذاری سهام خودروسازان و تودلی‌ها به پایان رسید.

۸- سخنگوی وزارت خارجه گفت: آنچه در وین اتفاق افتاده متوقف است در بعد تصمیمات واشنگتن بین ایران و ۱+۴ جمع بندی انجام و متن بین ما توافق شده و آنچه باقیمانده آمریکا باید پاسخ دهد.
۹- پیشنهاد افزایش سرمایه تمحرکه از مبلغ ۱۲۱,۸۴۳ میلیون ریال به مبلغ ۳۵۵,۱۷۱ میلیون ریال (معادل ۱۹۱ درصد) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها
۱۰- براساس اعلام بانک مرکزی، میزان معاملات انجام شده در سامانه نیما با رشدی معادل ۱۰۰ درصد، به ۴ میلیارد دلار از ابتدای سال جاری تاکنون رسید.

گفتگوی تلویزیونی رئیس جمهوری؛

رئیسی: سازمان برنامه پیشنهاد داده که برای سه دهک اول، نفری 400 هزارتومان اختصاص داده شود؛ دهک های چهارم به بعد، 300 هزار تومان دریافت خواهند کرد.بنزین افزایش قیمت نخواهد داشت.نان سنتی به دست همه ی مردم خواهد رسید؛ دارو هم از طریق بیمه ها خواهد بود، یعنی یارانه به بیمه ها پرداخت می شود.دو ماه، به عنوان کمک معیشتی به دهک های اول تا سوم، 400 هزار تومان اختصاص پیدا خواهد کرد، بقیه هم 300 تومان؛ بعد از دو ماه، کالابرگ ارائه خواهد شد.

رئیسی: از جهت فروش نفت دیگر نگرانی نداریم.

از همان اول معلوم بود که ارز ترجیحی برای کشور مشکل ایجاد می کند؛ دولت قبل هم متوجه شده بود، لذا تلاش کرد که این ارز را از کالاهای مختلف حذف بکند. الان شش یا هفت کالای اساسی باقی مانده که ارز ترجیحی بهشان اختصاص داده می شود.در مسئله کسری بودجه نیز ۴۵۰ هزار میلیارد کسری بودجه مواجه شدیم و تلاش کردیم، تا اینکه بدون استقراض از بانک مرکزی مدیریت شد. پیش‌بینی می کردند تورم در دولت سیزدهم به ۶۰ درصد برسد اما به ۳۶ درصد رسید.در مورد ارز ترجیهی همواره اقتصاددان‌ها به ما هشدار می‌دادند. ارز ترجیهی از زمانی که شروع شد به کالاهای زیادی اختصاص پیدا کرد؛ دولت قبل خودش متوجه این موضوع شد که این موضوع مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند که نسبت به حذف ارز ترجیهی در بسیاری از کالاها اقدام کرد.ارز ترجیهی منجر به فساد و رانت در کشور می‌شود؛ باید این قضیه حتما اصلاح می‌شد

میرکاظمی: ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در انرژی پرداخت می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه:هم اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار یارانه پنهان در بحث انرژی داریم و در بخش نهاده‌ها و کالاهای اساسی و دارو بیش از ۲۰ میلیارد دلار یارانه اختصاصی می‌یابد.با جلسات متعدد که در دولت داریم،‌ تصمیم‌های نهایی اتخاذ می‌شود. امروز قدم‌های اجرایی آن نزدیک است. در مورد توزیع یارانه‌ها بحث بر اجرای عادلانه و رسیدن به سفره مردم است.مبارزه جدی با فقر برنامه دولت است و نحوه محاسبه یارانه‌ها و پرداخت به دهک‌ها بر این مهم تأثیر دارد و طی چند ماه گذشته مورد بررسی قرار گرفته است. تصمیمات نهایی پس از تصویب آقای رئیس جمهور به اطلاع مردم خواهد رسید.

در بازار روز گذشته چه گذشت؟

روز دوشنبه در اواخر اولین ماه معاملاتی سال جدید، شاخص بورس ۱۲،۹۰۱ واحد نزول داشت و به عدد ۱،۵۴۰،۱۳۷ واحد رسید. در معاملات امروز بعد از مدت ها شاهد خروج پول حقیقی از بازار سرمایه بودیم.حجم معاملات خرد امروز عدد ۶.۸ همت بود و ارزش کل معاملات ۱۷.۳ همت که این اعداد نشان دهنده بهبود وضعیت نقدینگی بازار نسبت به چندین ماه گذشته می‌باشد و اما امروز برخلاف چند روز گذشته که ورود پول حقیقی به بازار سرمایه داشته ایم، گزارشات حاصل از معاملات امروز بیانگر خروج ۴۳۹ میلیارد تومن پول حقیقی از بازار است. اگر بخواهیم تعدادی از صنایع را مورد بررسی قرار دهیم. ابتدا از صنایعی مانند صنایع خودرو و صنایع بانکی آغاز می کنیم که تا پایان سال ۱۴۰۰ شرایط خوبی را دنبال می کردند و رشد خوبی داشتند، با توجه به عدم توافق تیم مذاکره کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با ۱+۵ در روز‌های اخیر تقریبا در خواب هستند و رشد قابل ملاحظه‌ای نداشتند و معاملات آن‌ها تقریبا در شرایط پایداری دنبال می شود. البته در این بین گزارشات مالی و افشای اطلاعات آن هم می تواند مانند افشای بخشش مالیات بانک ملت سبب رشد سهام شرکت‌های این صنعت شود. با این حال خبری که می تواند رو این صنایع بسیار تاثیر گذار باشد اخبار مربوط به برجام و رفع تحریم‌ها است که می تواند به شدت منجر به بهبود و رشد این صنایع شود.صنعت نفت و پتروشیمی هم که در روز‌های گذشته رشد بسیار خوبی داشتند امروز معاملات آن‌ها منفی دنبال شد. دلیل اصلی این رشد روز‌های اخیر این صنعت هم افزایش قیمت نفت در پی جنگ روسیه و اکراین می توان دانست. در پایان باید عرض کنم که از لحاظ بنیادی و فاندامنتال بازار سرمایه ترسی برای سرمایه گذاری ندارد و همانطور که اکثر سهامداران در پی اصلاحات و کاهش قیمت‌های سهام ۱۸ ماه اخیر انتظار رشد را دارند و سهام ارزنده به وفور یافت می شود

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




پیش بینی بازار/ اخبار خوش...
توسط الناز جمالی 25 مهر 1402 ساعت 07:38
تعادل در مرز 2100...
توسط مرسده گونه 07 شهریور 1402 ساعت 14:46
پیش بینی بازار / حرکت بعدی بازار چه...
توسط مرسده گونه 21 مرداد 1402 ساعت 07:56
پیش بینی بورس تهران /بازار به پشتوانه ی...
توسط مرسده گونه 14 مرداد 1402 ساعت 08:09