هیچ برنامه‌ای برای واگذاری زغال سنگ کرمان نداریم

ماین نیوز: حسین عامریان سرپرست صندوق بازنشستگی فولاد  گفت: هیچ برنامه‌ای برای واگذاری شرکت زغال سنگ کرمان نداریم. صندوق تاکنون براساس قانون به تعهدات خود عمل کرده و کارگران حقوق و مزایای خود را دریافت کرده‌اند و این روند ادامه خواهد داشت

افزایش اکتشاف ذخایر معدنی استراتژیک چین بین ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵

ماین نیوز: یک برنامه‌ریز اقتصادی ارشد روز جمعه گفت که چین اکتشاف ذخایر استراتژیک معدنی شامل نفت، گاز طبیعی، مس، کروم، تنگستن، عناصر نادر خاکی و ... را بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۵ افزایش خواهد داد. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین برنامه ارتقای توسعه در مناطق وابسته به منابع این کشور را در وبسایت خود منتشر کرده است.

آزادسازی منابع مسدودی ایران تایید شد

مدیر روابط عمومی بانک مرکزی:بانک مرکزی امروز حدود یک میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داد. روند تامین ارز تجاری به صورت روان در جریان است و بخشی از این یک میلیارد دلار تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی، از محل منابعی است که به تازگی در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است. این در حالی است که به تازگی مطرح می‌شود که بیش از ۳.۵ میلیارد دلار مسدود شده‌ی ایران در یکی از کشورها آزاد و در حال ورود به چرخه تجاری کشور است./ایسنا

مدیر فولادسازی ذوب خبر داد‌:

افزایش 350 درصدی محصولات صنعتی ذوب‌ آهن اصفهان در نیمه اول سال جاری:  سیاوش خواجوی با بیان این‌که در راستای رقابت در بازارهای هدف و تامین نیاز مشتریان، کیفیت محصولات سرلوحه ذوب‌آهن اصفهان است، گفت: این شرکت با ارتقاء توان علمی متخصصان خود و توسعه کارگاه‌هایی که در افزایش کیفیت محصول نقش به سزایی دارند به تضمین کیفیت محصولات خود پرداخته ‌است. مدیر فولادسازی شرکت به کیفیت انواع ریل‌های تولیدی در ذوب‌آهن پرداخت و گفت: با توسعه کارگاهای کیفیت محصول توانستیم انواع ریل مورد نیاز کشور و بازارهای منطقه را بر اساس استانداردهای ملی و جهانی تولید کنیم.

ایران دستور حمله به الکاظمی را صادر نکرده است

 تعدادی از مقام‌های آمریکایی در مصاحبه‌ای گفتند که احتمالا ایران دستور حمله هفته پیش به اقامتگاه نخست وزیر عراق در منطقه سبز بغداد را صادر نکرده است. یک مقام ارشد آمریکایی در وزارت دفاع این کشور به شبکه NBC گفت که حمله احتمالا مورد تایید ایران نبوده و ایران کنترل زیادی بر شبه نظامیان در عراق ندارد.

تایید تلویحی آزادسازی بخشی از منابع بلوکه شده ایران در خارج از کشور؟!

 قمری وفا، مدیر روابط عمومی بانک مرکزی:بخشی از این یک میلیارد دلار تخصیص یافته به واردات کالاهای اساسی، از محل منابعی است که به تازگی در دسترس بانک مرکزی قرار گرفته است.

افزایش قیمت خودرو دوباره جدی شد

روابط عمومی سازمان بورس از مطرح شدن مجدد اصلاح قیمت خودرو در ستاد تنظیم بازار و اعمال آن خبر داد. محمد هادی سلیمی زاده مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار در یادداشتی در فضای مجازی نوشت:موضوع اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مصوب می‌شود.با پیگیری‌های وزیر محترم اقتصاد و ریاست سازمان بورس، پس از جلسات فشرده دیروز با وزارت صمت و امروز با ریاست محترم جمهور و معاون اول، مقرر شد اصلاح قیمت خودرو طی چند روز آینده مجدداً در ستاد تنظیم بازار بررسی و اعمال شود.»  _مهر

رشد 31 درصدی فروش تجمیعی «رایتل»

هلدینگ رایتل با پوشش 97 درصد بودجه شش ماهه، به رشد 31 درصدی در فروش تجمیعی نسبت به دوره 6 ماهه نخست سال 1400 نسبت به زمان مشابه سال قبل دست یافت.رایتل در 6 ماه اول سال توانسته با سهم بازار خود را در صنعت اپراتور افزایش داده و به 3.9 درصد در شهریور 1400 برسد.

اولیانوف: رفع تحریم‌‌ها خواسته طبیعی ایران است

نماینده ارشد روسیه در مذاکرات، در توییتی نوشت: طبیعی است که  خواسته نخست ایران در این مذاکرات، لغو تحریم‌هاست.اولیانوف در توییت دیگری در واکنش به توییت وزیر خارجه ایران که گفته است اگر طرفین مذاکرات وین جدی باشند، توافق خوب در زمان کوتاه ممکن است، نوشت: «روسیه نیز خواستار چنین نظری دارد.»

فروش اوراق دولتی از سرگرفته میشود

 بانک مرکزی: مرحله نوزدهم حراج اوراق مالی اسلامی دولتی به منطور فروش به بانک‌ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق‌های سرمایه‌ گذاری، شرکت‌های بیمه‌ای و شرکت‌های تأمین سرمایه روز 25 آبان با عرضه 10 هزار میلیارد تومان اوراق اجرا می‌شود.

اختصاص 1 میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی

مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در توییتی نوشت: بانک مرکزی امروز حدود یک میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی اختصاص داد.روند تأمین ارز تجاری به صورت روان در جریان است.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی در حکمی، مصطفی قمری وفا را به عنوان مدیر اداره روابط عمومی  بانک مرکزی منصوب کرد.

افزایش قیمت خودرو دوباره در ستاد تنظیم بازار

 وزیر صمت گفت: بررسی قیمت گذاری خودروها به ستاد تنظیم بازار سپرده شده و این ستاد درباره این موضوع تصمیم گیری خواهد کرد.  فاطمی امین تاکید کرد: سودآوری صنعت خودرو برای دولت سیزدهم اولویت ویژه‌ای دارد و ما با تمام توان این هدف را پیگیری می‌کنیم.

«حسین قربان‌زاده» رییس سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت:

به دنبال تشکیل هیات پذیرش پالایشگاه‌ها و شرکت‌های پتروشیمی که تاکنون وارد بورس نشده اند، هستیم تا با اجرای قوانین موانع این مسیر رفع شود.پالایشگاه شازند الزام‌های مقدماتی را پشت سر گذاشته است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا یک ماه آینده عرضه اولیه آن انجام می‌شود، همچنین سه هلدینگ نیروگاهی نیز در حال طی کردن مسیر پذیرش در بورس هستند که به‌زودی عرضه اولیه آنها انجام می‌شود.  _ایرنا

افزایش تولید روزانه ایران‌خودرو به 2500 دستگاه

قائم مقام اجرایی مدیرعامل ایران خودرو گفت: با هماهنگی انجمن‌های قطعه‌سازی، به زودی تیراژ تولید در ایران‌خودرو به 2500 دستگاه در روز خواهد رسید. حمید مرادی افزود: در 2 روز اخیر تولید ایران خودرو از 2000 دستگاه روزانه به 2300 دستگاه افزایش یافته است.  پیش بینی می‌شود، طی هفته آینده هدف تولید روزانه 2500 دستگاه خودرو محقق شود؛ به این ترتیب به رشد معادل 20 درصد در تولید روزانه دست خواهیم یافت.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
گزارش بازار / عقب نشینی شاخص...
توسط محمدباقر سلیمانی 25 دی 1402 ساعت 14:31
پیش بینی بازار / عرضه یا تقاضا...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 آذر 1402 ساعت 09:06
گزارش بازار / بورس به بن بست رسید...
توسط محمدباقر سلیمانی 21 آذر 1402 ساعت 16:18