فاکتورهای مهم اثرگذار بر بازار بورس چیست؟ آیا خطری بورس را تهدید می کند؟

علت اصلاح دوباره شاخص بورس چیست؟

حمید محمودی کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با پاداش سرمایه به عوامل تاثیر گذار در روند اصلاحی شاخص بورس در این روزها به گمانه زنی های مربوط به کاهش نرخ دلار اشاره کرد و افزود: نرخ ارز و دوگانگی ارز سیاسی و بلاتکلیفی برجام، بازاربورس به دنبال ثبات بهتر و روند بهتر بوده و فعالین بازار با این اتفاقات منتظر برای تصمیم بهتر برای سرمایه گذاری می باشند و روند بازار با این اتفاقات تغییر کرده و شاهد افت قیمت در اکثریت نمادها بوده و احتمال اینکه این روند تا پایان هفته ادامه دار باشد دور از انتظار نیست.

 

امین کشاورزی کارشناس بازار از منظر تکنیکالی به این اصلاح اخیر پرداخت و اشاره کرد :

برخورد شاخص کل به مقاومت 1 میلیون و 550 هزار واحد از منظر نمودار تکنیکالی و عدم عبور از این محدوده مقاومتی نشانه مهمی برای آغاز ریزش بود، که مثبت های کوتاهی که بازار در طی روزهای گذشته به همراه داشت، محرکی برای عبور از سقف قبلی نشد و بازار سهام وارد فاز اصلاحی شده است که روند امکان دارد تا پایان هفته ادامه دار باشد.

 

 کارشناس دیگری در گفت و گو با پاداش سرمایه معتقد بود، دلار جان بازار را گرفته است. وی در ادامه گفت: متهم اصلی که می توان محرک این ریزش اخیر دانست، نوسانات دلار و همچنین بحث های سیاسی. این امر را می توان مهم ترین دلیل احتیاط نقدینگی برای ورود بی محابا به بازار در شرایط کنونی قلمداد کرد و این اصلاح را در آینده به صورت مداوم و کوتاه تر می توانیم داشته باشیم.

 

تهیه کننده: گروه خبری پاداش سرمایه 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید