عرضه اولیه سهام پارس فولاد سبزوار در هفته جاری

ماین نیوز: محمدمسعود سمیعی‌نژاد مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری پارسیان در نشست خبری از عرضه اولیه ۱۳٪ سهام شرکت پارس فولاد سبزوار در بورس در هفته جاری خبر داد.

مصباحی مقدم: FATF در دستور کار مجمع قرار ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: حضور رئیسی در قوه مجریه تاثیری در حل و فصل مساله FATF نداشته‌ است. موضوع FATF هنوز هم در دستور کار قرار ندارد و مشخص نیست کی دوباره در دستور کار قرار گیرد.  از سوی دولت جدید در این مورد با مجمع هیچ رایزنی و صحبتی صورت نگرفته‌ است. بررسی دوباره FATF بستگی به تحریم‌های آمریکا دارد. اگر تحریم‌های آمریکا لغو شود احتمال دارد دوباره FATF در مجمع مورد بررسی قرار گیرد./ فارس

ادعای روزنامه آمریکایی: ایران و آژانس به تفاهم رسیدهاند

وال‌استریت‌ژورنال: براساس گفته سه منبع مطلع، سفر گروسی به ایران پس از تفاهم میان ایران و آژانس، انجام میشود. براساس این تفاهم تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری با تحقیقات در خصوص مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران را از سر خواهد گرفت.در صورت توافق ایران و آژانس، احتمالا مذاکرات درباره قطعنامه محکومیت ایران در نشست شورای حکام به تعویق خواهند انداخت./ فارس

نشست سران سه قوه به میزبانی ریاست‌جمهوری

جلسه سران سه قوه برای هماهنگی و همفکری در جهت حل مشکلات مردم به میزبانی ریاست جمهوری برگزار شد.

قطع‌نامه‌ای علیه ایران در دستور کار شورای حکام آژانس نیست

نورنیوز (پایگاه خبری وابسته به شورای امنیت ملی ایران) نوشت:

پیش از این برخی رسانه‌های غربی با توجه به گزارش اخیر «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس، از احتمال صدور قطع‌نامه ضد ایرانی در نشست سه‌شنبه آینده شورای حکام خبر داده بودند. اخبار رسیده اما حاکی از آن است که اساسا چنین موضوعی مطرح نبوده و قطع‌نامه‌ای علیه ایران در دستور کار نشست شورای حکام آژانس قرار ندارد.

قیمت‌گذاری دستوری بر مشکلات اقتصادی کشور می‌افزاید

فتح قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه نمی توان قیمت ها را در بورس کالا به صورت دستوری تعیین کرد گفت: براساس قانون، کالاها در بورس کالا از شمول قیمت گذاری خارج است و به عبارت بهتر قیمت ها در بورس دستور پذیر نیست. وی اظهار داشت: در کشور چندین سال است که تجربه قیمت گذاری دستوری داریم، این اقدام نه تنها هیچ گاه منجر به ایجاد آرامش در بازار نشد بلکه سبب افزایش مشکلات موجود در اقتصاد کشور شده است.

ستاد اجرایی: خط تولید دوم واکسن برکت وارد مدار شد

ظرفیت ماهانه این خط تولید، ۶ تا ۸ میلیون دز است. ‏تا الان در مجموع حدود ۱۰ میلیون دز واکسن برکت تولید شده که حدود ۵.۲ میلیون دز تحویل وزارت بهداشت شده و مابقی هم پس از طی مراحل کنترل کیفیت تحویل خواهد شد.تجهیزات این خط در فروردین خریداری شد و قراربود در تیر راه‌اندازی شود تا مجموع تولید واکسن برکت در پایان مردادماه به ۲۰ میلیون دُز برسد اما تجهیزات خریداری‌شده به دلایلی همچون تحریم و شیوع کرونای دلتا در فرودگاه هند بلوکه شد و زمان‌بندی را دچار اختلال کرد.

وال‌استریت ژورنال مدعی تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شد

وال‌استریت‌ژورنال نوشت به گفته سه منبع نزدیک به مذاکرات این و آژآنس،  سفر گروسی به تهران در پی تفاهم میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می گیرد که براساس آن تهران به آژانس دسترسی به تجهیزات نظارتی فعالیت‌های هسته‌ای خود را خواهد داد و همکاری در تحقیقات در خصوص مواد هسته‌ای پیدا شده در ایران دوباره از سر می گیرد.

عرضه ۱۷۴ میلیون دلار در سامانه نیما

سامانه نیما امروز شاهد عرضه حدود ۱۷۴ میلیون دلار به صورت حواله ارزی به منظور تامین ارز واردات کشور بوده است.از عرضه های مذکور حدود ۴۶ میلیون دلار معامله شده است. براساس معاملات انجام شده، میانگین موزون نرخ دلاری معاملات ۲۲۹٫۱۴۶ ریال بوده است.

طرح آزادسازی واردات خودرو فردا در صحن علنی مجلس بررسی خواهد شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس درخصوص جزئیات اصلاحی ماده 4 طرح ساماندهی بازار خودرو گفت: ماده 4 دارای 4 تبصره است به نحوی که براساس آن هر شخص حقیقی یا حقوقی می‌تواند به ازای صادرات خودرو یا قطعات خودرو یا سایر کالاها و خدمات مرتبط با انواع صنایع نیرومحرکه و یا از طریق واردات بدون انتقال ارز نسبت به واردات خودرو تمام برقی یا دونیرویی (هیبریدی) و یا واردات خودرو بنزینی یا گازسوز با برچسب انرژی ب و بالاتر و یا دارای شاخص ایمنی سه ستاره ویا بالاتر برحسب گواهی‌های استاندارد معتبر معادل ارزش صادراتی خود اقدام نماید.فیروزی افزود: در تبصره یک این ماده آمده است نباید هیچ تعهد ارزی جدیدی برای دولت ایجاد شود، همچنین سقف تعداد خودروهای مجاز وارداتی، هر شش ماه یک بار توسط شورای رقابت و براساس میزان کمبود عرضه نسبت به تقاضای موثر خودروی سواری طی یک سال گذشته تعیین می‌شود./ تسنیم

فهرست زمین و ساختمان ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی منتشر شد

۱۰ شرکت سرمایه‌گذاری بهمن، مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن، پاکسان، گلتاش، سالمین، گروه صنایع بهشهر، لعابیران، بورس انرژی، صنایع لاستیکی سهند و سرمایه‌گذاری لقمان باتوجه به مصوبه جدید سازمان بورس و الزام شرکت‌های بورسی و فرابورسی، اقدام به شفاف‌سازی درخصوص انتشار فهرست زمین و ساختمان‌ها کردند.براساس مصوبه مورخ ۲۶ تیرماه ۱۴۰۰، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، تمامی ناشران ثبت شده نزد سازمان موظف شدند فهرست زمین و ساختمان‌های خود را مانند الگوی منتشر شده از سوی «سازمان» در گزارش فعالیت هیات مدیره به مجامع عمومی عادی سالیانه یا عادی به طور فوق‌العاده، افشا کنند.با توجه به اینکه بسیاری از ناشران، مجامع عمومی عادی سالانه خود را برگزار کرده‌اند؛ این ناشران موظف هستند، فهرست یاد شده را در قالب اطلاعیه‌ای جداگانه با عنوان «افشای فهرست زمین و ساختمان» در سامانه کدال منتشر کنند.

چهار نماد در سامانه پس از معاملات درج شد

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه: درج چهار نماد شرکت‌های «گلدایران، مرغ مادر دیزباد، توسعه سرمایه و صنعت غدیر و توسعه صنایع و معادن کوثر» در سامانه پس از معاملات عملیاتی شد.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید