بازار بلاتکلیف

بازار سرمایه روزهای پرالتهابی را می‌گذراند. بی‌ثباتی در بازار سرمایه آن‌چنان مشهود است که نماد کگل با بیشترین تأثیر مثبت دیروز خود در شاخص، امروز با تبری قرمز به جان سبزی آن افتاد. نمی توان گفت بلاتکلیف اما نوسان در محدوده بالای مقاومت 1.300 واحد برای بازار سهام طبیعی است. 

خریداران و فروشندگان دو سر طناب بازار را بی‌هدف می‌کشند و مشخص نیست که دست کدام‌یک از آن‌ها تا پایان ساعات معاملاتی امروز قوی‌تر خواهد بود ولی با شروع نیمه مربیان تا به این لحظه قدرت در دستان خریداران در حال جولان دادن است حال باید دید در این ساعات پایانی بر بازار سرمایه چه خواهد گذشت.

میدکو

تا بدین لحظه نماد میدکو در اولین روز انتقال از بازار اول فرابورس به بازار دوم بورس توانسته بیشترین تأثیر مثبت را در شاخص کل ایجاد کند و یک‌تنه در برابر حجم منفی نمادهای فولاد و فملی مقاومت نماید. باید دست مریزاد گفت به میدکو!

شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با نماد میدکو از گروه فلزات اساسی، توانسته روند صعودی خود را هرچند کوچک و آهسته طی نماید. 
این هلدینگ تخصصی باهدف سرمایه‌گذاری در بخش معادن و صنایع معدنی کشور فعالیت می‌کند. بدین ترتیب تمامی شرکت‌های تابعه در مجموعه میدکو تأمین‌کننده این هدف تخصصی می‌باشند.

بهره‌برداری میدکو

خبرهای خوب این نماد ازجمله بهره‌برداری پنج پروژه شامل فولادسازی زرند ایرانیان، مجتمع تولید کاتد مس شرکت بابک مس ایرانیان، تجهیز ناوگان کاراوران صنعت خاورمیانه، مجتمع «ممرادکو» و واحد CDQ فولاد زرند ایرانیان نیز موجب جلب توجهات به این نماد شد.

این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری 40 هزار میلیارد تومانی به بهره‌برداری رسیده و زمینه اشتغال به کار چهار هزار و 150 نفر را فراهم خواهد کرد.

33درصد افزایش سرمایه

همچنین این شرکت 33 درصد افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به‌منظور ضرورت‌ها و نیاز به اصلاح ساختار مالی شرکت و مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در شرکت‌های مزبور داشته است.

نمودارها

میدکو از تاریخ 21 اردیبهشت‌ماه تا 2 خرداد رشدی بسیار درخشان داشت و سود قابل‌توجهی را نصیب سهام‌داران خود کرد. در حال حاضر اگر این نماد بتواند مقاومت قیمتی 44371 ریال را بشکند و رشد نماید می‌توان به آینده این سهم امیدوار بود. 

همچنین نمودار قیمتی momentum و همچنین نمودار  stoch rsi، نشان از ادامه‌دار بودن مسیر رشد این نماد دارند. نمودار mfi (شاخص جریان ( گردش) نقدینگی) در حال نزدیک شدن به مرز 40.000 می‌باشد.

تا بدین لحظه این نماد در قیمت 4380 تومان معامله می‌شود و رشد بیش از 3 درصد را با خود به همراه دارد.

تهیه گزارش: مانیا جلالی مقدم

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

سود مرکب چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید.