به گزارش پاداش، بازار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته در حالی به اتمام رسید که نماگر اصلی با بیش از 13460 واحد کاهش به 2 میلیون و 150 هزار واحد رسید. این در حالیست که بازار در روز چهارشنبه با فروش زیادی همراه شد و همین موضوع باعث شد تا شاخص هم وزن که نشان دهنده روند عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط می باشد نیز با افتی نزدیک به 4 هزار واحد روبه رو شد و در ارتفاع 732 هزار واحد ایستاد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

۱- نرخ بهره در بازار بین بانکی به ۲۳.۶۲ رسید.

۲- رئیس سازمان بورس: بخش دوم سود سهام عدالت تا شنبه واریز می‌شود.

۳- «سلار» موافقت سازمان را گرفت: سازمان بورس مجوز افزایش سرمایه ۱۳۷۸ درصدی شرکت سیمان لارستان را از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها صادر کرد.

۴- «خوساز» افزایش نرخ گرفت: شرکت صنعتی محور سازان ایران خودرو از دریافت مجوز افزایش نرخ محصولات اصلی از مشتری اصلی شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو (ساپکو) به مبزان ۲۵% خبر داد.

۵- «فسازان» سهام خرید: شرکت غلتک سازان سپاهان سهام شرکت نواندیشان صنعت فولاد (سهامی خاص) به مبلغ کل ۶۰ میلیارد تومان خریداری کرد.

۶- افزایش سرمایه ۸۴ درصدی وبانک از محل سایر اندوخته‌ها مورد تایید حسابرس قرار گرفت.

۷- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت سرمایه گذاری غدیر/ درصد افزایش سرمایه: ۲۰۰ درصد

۸- با مطرح شدن اخباری مبنی بر کاهش تولید کارخانه‌های ذوب چین به دلیل کاهش حاشیه سود مس وارد کانال ۹۰۰۰ دلار شد

۹- در پایان معاملات روز جاری شنبه نماد‌های رفاه، کتوسعه، سنوین، سشمال، شیران و بهپاک جهت برگزاری مجمع در روز دوشنبه ۲۸ اسفند متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

هفته گذشته بازار سرمایه با تصمیم عجیبی از سوی بانک ها مواجه شد و همین موضوع هم باعث شد که با فشار فروش سنگینی در بازار مواجه شویم. بر اساس گزارشات، قرار بود که در پایان سال جاری، مبلغ 160 هزار میلیارد تومان اعتبار به کارگزاری های بورسی اعتبار داده شود اما این رقم از سوی بانکها تنها 40 هزار میلیارد تومان اعلام شد. با توجه به اینکه امروز، آخرین روز قبل از سال جدید برای برداشت وجه از کارگزاری ها می باشد این احتمال وجود دارد که با فشار فروش همراه شود و بازار مجدد با منفی به کار خود پایان دهد.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19