به گزارش پاداش، بازار دیروز به گونه ای پیش رفت که ارزش معاملات نسبت به روز دوشنبه کاهش داشت اما این اختلاف به قدری نبود که تاثیر بسزایی در روند شاخص کل بگذارد. در معاملات روز گذشته شاخص کل با 1921 واحد معادل 0.09 درصد رشد به 2 میلیون و 163 هزار واحد رسید و شاخص هم وزن  که نمایانگر وضعیت عمومی شرکت های کوچک و متوسط می باشد، بر خلاف نماگر اصلی حرکت کرد و با 1909 واحد کاهش تا پله 735 هزار و 943 واحدی پایین رفت.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورس

- مجمع عمومی عادی سالیانه «انتخاب» با حضور ۹۱.۰۵ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع ۹۰ درصد سود شرکت معادل ۳۵۰۰ ریال به ازای هر سهم را تقسیم کرد. سود این نماد امروز برای سهامداران واریز خواهد شد.

۲- صندوق توسعه بازار سرمایه و مدیر جدید: «رامین ابوالفضلی» به عنوان مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه منصوب شد.

۳- انعقاد توافقنامه بین «وساخت» و سازمان منطقه آزاد کیش: شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران از انعقاد توافقنامه‌ای فی مابین شرکت و سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد.

۴- «سکرما» مجمع را لغو کرد: شرکت گروه صنایع سیمان کرمان اعلام داشت مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت لغو و مجامع بعدی تاریخ آن متعاقباً اعلام می‌شود موکول می‌گردد.

۵- «نبروج» تجدیدی شد: هیئت مدیره شرکت کارخانجات نساجی بروجرد افزایش سرمایه ۱۹۴۷ درصدی این شرکت را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تصویب رساند.

۶- «وبانک»، «شاراک» را واگذار کرد: شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از واگذاری ۵۱.۳۲ درصد از سهام شرکت پتروشیمی شازند بصورت یکجا و نقد از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

۷- آمریکا تحریم‌های مرتبط با ایران اعمال کرد: بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، ایالات متحده تحریم‌هایی علیه ۴ شخص مرتبط با ایران اعمال کرده است.

۸- عرضه بلوک یک درصدی پتروشیمی پردیس در بازار اول بورس اوراق بهادار تهران: یک درصد از سهام شرکت پتروشیمی پردیس به صورت یکجا و نقد از طریق بازار اول بورس اوراق بهادار تهران عرضه خواهد شد.

۹- پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه شرکت تکنو تار: درصد افزایش سرمایه: ۲۰۴ درصد

 

پیش بینی بازار

همان طور که گفته شد حجم و ارزش معاملات روز گذشته روندی نزولی داشت و این احتمال نیز وجود دارد با توجه به روز پایانی معاملات هفته هست، ارزش معاملات باز هم روندی نزولی باشد. نکتته بسیار مهمی که باید در مورد بورس سه شنبه به آن اشاره کرد واگذاری 4.1 میلیارد برگه سهم از پتروشیمی شازند توسط وبانک است. با این حال بنظر می اید بازار امروز روندی خنثی و اندکی منفی را به خود ببیند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19