به گزارش پاداش، اختلالی که در هسته معاملاتی فرابورس ایجاد شده بود، باعث شد تا بر روند بازار بورس تاثیر منفی بگذارد و ارزش معاملات را با افت محسوسی همراه کند. این اختلال عصرروز یکشنبه برطرف شد و بازار فرابورس عصر روز گذشته از ساعت 14 الی 17:30 معامله شد. دیروز با توجه به معاملاتی که در بورس انجام شد، باعث شد تا نماگر اصلی با 3524 واحد کاهش به 2 میلیون و 160 هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز که نشان دهنده رونده عمومی قیمت شرکت های کوچک و متوسط می باشد با 970 واحد کاهش به 738 هزار واحد رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

۱- سهام پرسپولیس واگذار شد:  ۸۰ درصد سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس متعلق به وزارت ورزش و جوانان به صندوق بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بیمه روستاییان و عشایر بابت رد دیون و سایر تکالیف دولت واگذار می‌شود.

۲- ششمین جلسه حراج سکه طلا در روز سه شنبه، برگزار خواهد شد.

۳- تغییر برنامه افزایش سرمایه غمایه از محل سود انباشته و آورده نقدی سهامداران به صرفاً افزایش سرمایه ازمحل سود انباشته به میزان ۴۵۰ درصد و موکول نمودن از محل آورده نقدی سهامداران به آینده می‌باشد.

۴- پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت گروه پتروشیمی تابان فردا (سهامی عام) / تاریخ پذیره‌نویسی: از سه‌شنبه ۲۲ اسفندماه به‌مدت ۳ روز کاری

۵- خزر و افزایش نرخ: افزایش ۱۵ درصدی قیمت فروش محصولات در حوزه نمایندگی ها، شایان ذکر است کل درآمد با لحاظ نمودن فروش مجموعه اکسل نیسان محاسبه شده است.

۶- افزایش نرخ در «خریخت»: شرکت صنایع ریخته گری ایران از افزایش نرخ میانگین ۶.۸ درصدی فروش محصولات بشرکت ایدم خبر داد.

۷- خزامیا سرمایه را ثبت کرد: افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۲۵,۶۷۳,۰۹۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳۶,۶۵۱,۴۴۰ میلیون ریال (از محل سود انباشته مبلغ ۱۰۹۷۸۳۵۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

۸- افزایش سرمایه شتران: افزایش سرمایۀ شرکت از مبلغ ۲۷۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به‌مبلغ ۳۹۰,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال (از محل اندوخته مبلغ ۱۱۵۰۰۰۰۰۰ میلیون ریال، میلیون ریال و از آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی مبلغ میلیون ریال) در در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ در مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رسیده است.

۹- در پایان معاملات امروز نماد‌های دکیمی، ولپارس، زفکا، حپترو، ثعمتا، و بسویچ جهت برگزاری مجمع در روز پنجشنبه متوقف خواهند شد.

 

پیش بینی بازار

با توجه به برطرف شدن مشکلات هسته معاملاتی فرابورس، این احتمال وجود دارد که تاثیر مثبتی بر روی بازار بگذارد و شاخص کل و شاخص هم وزن به طور کلی با روندی متعادل و مثبت همراه شویم.

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19