به گزارش پاداش، بازار دیروز متفاوت ترین روز سال را رقم زد. در بازار دیروز با توجه به تقاضای خوبی که در بازار وجود داشت باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی در مثبت و حتی صف خرید به کار خود پایان دهند. در معاملات روز گذشته شاخص کل با بیش از 60470 واحد افزایش به 2 میلیون و 147 هزار واحد رسید و یکی از صعودی ترین روزهای خود را بعد از مدتها رقم زد. شاخص هم وزن نیز با بیش از 15550 واحد رشد در ارتفاع 740 هزار رسید.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

  1.  طی حکمی از سوی ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار، «مهدی مساحی» با حفظ سمت به عنوان سرپرست روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار منصوب شد.
     
  2.  سرپرست مرکز مبارزه با پولشویی سازمان بورس و اوراق بهادار: با اصلاح روند واریز وجوه به سامانه‌های کارگزاری، جلوی سواستفاده افراد از حساب‌های بانکی و سامانه های معاملاتی بورسی گرفته شد.
     
  3. معاون بازار برق ایران: در ۱۰ ماه ابتدای سال جاری حدود ۱.۳ درصد برق مصرفی از معاملات بورس انرژی و حدود ۱۲.۲ درصد از طریق انعقاد قراردادهای دوجانبه تامین و مابقی مصارف یعنی حدود ۵.۶۸ درصد از طریق بازار برق خریداری شد.
     
  4.  بر اساس آمار منتشره توسط سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، از ابتدای دی ماه تا نیمه اسفند ۱۴۰۲، تعداد ۴۷ ناشر مجامع خود را به صورت الکترونیک از بستر سامانه درگاه یکپارچه مجامع الکترونیک «دیما» برگزار کردند.
     
  5.  طبق آمار منتشر شده از گمرک، از مجموع تجارت خارجی کشور در ۱۱ ماهه سال جاری ۱۳۶ میلیون تن کالا به ارزش ۸۸ میلیارد دلار با ۱۰ شریک تجاری ایران بوده است.
     
  6. با توجه به استقبال گسترده عموم مردم از اولین حراج سکه در مرکز مبادله ایران و کندی روند ثبت نام و احراز هویت، به اطلاع هموطنان می‌رساند دومین حراج سکه در مرکز مبادله ایران چهارشنبه (۱۶ اسفند) برگزار می‌شود.
     
  7. تجدید ارزیابی قطعی شد: دیوان محاسبات کشور به وزارت اقتصاد، در خصوص تسهیل مجوز تجدید ارزیابی دارایی‌های سایپا و ایران خودرو نامه ارسال کرد.

پیش بینی بازار

با توجه به رشد دو روز گذشته، به نظر می رسد که اکثر نمادهای معاملاتی و علی الخصوص صندوق های اهرمی، نزدیک به مقاومت خود رسیده اند و این احتمال وجود دارد تا بازار امروز با کمی عرضه همراه شود و بازار به صورت متعادل کار خود را پیش ببرد. این در حالیست که ارزش معاملات روز گذشته نیز نزدیک به محدوده 8 همت رسیده بود.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19