به گزارش پاداش، بازار در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته با رشد خوبی همراه شده بود. در روز چهاشنبه شاخص کل با  8722 واحد رشد و همچنین شاخص هم وزن نیز با حوالی 5 هزار واحد افزایش رو به روشد. این در حالی بود که شاخص کل بورس بعد از 4 روز، رشد کرد و آخرین روز هفته روند نزولی خود را متوقف کرد.

 

اخبار کدال

www.padash.ir

اخبار بورسی

  1. تعلیق نماد معاملاتی شسم به استناد تبصره ۱ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۰ ادامه می‌یابد.
     
  2. رصد افزایش سرمایه نخریس به ۱۵۷ درصد تغییر یافت.
     
  3. نرخ بهره بین بانکی با کاهش ۰.۰۲ درصدی به ۲۳.۵۸ درصد رسید.
     
  4. تولید در پتروشیمی شیراز متوقف شد: پتروشیمی شیراز به دلیل محدودیت گاز تولیدات خود را متوقف کرده است.
     
  5. تورم نقطه به نقطه شاخص بهای تولیدکننده با کاهش ۱۴.۴ واحد درصدی، از ۴۲.۴ درصد در اسفندماه ۱۴۰۱ به ۲۸ درصد در بهمن‌ماه سال جاری رسید.
     
  6. مهم برای خودرو و بازار: ایران خودرو نامه مهم و مفصلی از برخی راهکار‌ها برای خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ ارائه داد، در این نامه موضوع تجدید ارزیابی و قیمت گذاری دستوری مورد تاکید قرار گرفته که اتفاق مهمی برای این دو خودروساز و بازار است.
     
  7. سخنگوی دولت گفت: بر اساس تصمیم هیات وزیران عوارض صادرات کالا‌های خام و نیمه خام که قبل از این طبق قانون بودجه مقرر شده بود، اصلاح شد و این عدد کاهش پیدا کرد
     
  8. در پایان معاملات امروز شنبه نماد‌های سجام، فولاژ و ثعمرا به دلیل برگزاری مجمع در روز دوشنبه ۱۴ اسفند متوقف خواهند شد.
     

پیش بینی بورس

در حالی که تا پایان سال چیزی باقی نمانده است اما نوسانات ناپایدار بورس باعث شده است تا خروج پول سنگین سرمایه گذار خرد را در بازار شاهد باشیم. با این حال با توجه به بازار در روز چهارشنبه نمی توان به صورت قطعی گفت که بازار به روند صعودی برگشته است و باید دید معاملات امروز چطور خواهد بود . پیش بینی می شود که با توجه به معاملات هفته گذشته، امروز بازار با حالتی متعادل و مثبت کار خود را شروع کند.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32