به گزارش پاداش، با توجه به خبرهای ضد و نقیضی که از گروه خودرویی به بازار منتقل شد، در دقایق ابتدایی بازار، با تقاضای خوبی همراه  شد و باعث شد گروه های مختلف با مثبت های بالایی رو به رو شوند و برخی از آنها نیز با صف خرید مواجه شدند اما هر چه از زمان بازار میگذشت عرضه های بیشتری در بازار صورت می گرفت و در نهایت باعث شد تا برخی از گروه های معاملاتی و حتی تک سهم ها به حوالی صفر تابلو برسند.

www.padash.ir

امروز شاخص کل در حالی که در دقایق ابتدایی با مثبت خوبی همراه شده بود اما در نهایت با بیش از 1100 واحد مثبت،  نزدیک به 2 میلیون 155 هزار واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز با نزدیک به 3000 واحد مثبت در ارتفاع 760 هزار ایستاد. ارزش صف‌های خرید به 321 میلیارد تومان و همچنین ارزش صف‌های فروش هم 136 میلیارد تومان رسید .

www.padash.ir

بیشترین تاثیر مثبت را امروز در بازار نمادهای فولاد، وکغدیر، رمپنا، سدشت و حکشتی داشتند، همچنین بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل نمادهای کچاد، همراه، کگل، پارسان و فملی گذاشتند.

www.padash.ir

ارزش معاملات امروز با توجه به معاملاتی که انجام شد زیاد چنگی به دل نزد و از میانگین هفتگی نیز فاصله زیادی داشت. ارزش معاملات خرد امروز به 4416 میلیارد تومان رسید که نسبت به میانگین هفتگی 7 درصد کاهش پیدا کرد و 71 میلیارد تومان نیز خروج پول حقیقی را شاهد بودیم. در یک هفته گذشته شاهد خروج پول نقدینگی به ارزش 1266 میلیارد تومان بودیم و امروز نیز برای ششمین روز متوالی این رویه ادامه داشت. همچنین برآیند معاملات صندوق های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 310 میلیارد تومان ورود نقدینگی به این صندوق ها است اما امروز دومین روز متوالی می باشد که 70 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق های درآمد ثابت را شاهد بودیم.

بیشترین ورود پول امروز را نماد وفردا و بیشترین خروج پول را وآتوس داشتند.

www.padash.ir

گروه معاملاتی

امروز گروه خودرویی در صدر ارزش معاملات قرار داشت. این گروه با 465 میلیارد تومان در رتبه اول قرار گرفت و در رده دوم گروه فلزات اساسی 206 میلیارد تومان و در رده سوم نیز گروه شیمیایی با 181 میلیارد تومان قرار داشت.

www.padash.ir

بررسی گروه های معاملاتی

 

در معاملات امروز قصد داریم گروه های خودرویی ، فلزات اساسی و دو نماد را از تک سهم ها را بررسی کنیم.

در معاملات امروز گروه خودرویی که خبرهای داغی را نیز در بازار می شنویم، نماد خودرو در بازار روز جاری با قیمت 286 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 301 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات 86.1 میلیارد تومان داشت و در رتبه دوم این گروه نماد خگستر یا گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو با قیمت 476 تومان و با حجم معاملاتی 137 میلیون برگه سهم و به ارزش 65.3 میلیارد تومان قرار داشت و در نهایت نیز نماد خساپا با قیمت 249 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 159 میلیون برگه سهم و به ارزش 39.6 میلیارد تومان داد و ستد شد.

 

گروه دومی فلزات اساسی می باشد که در این گروه ذوب آهن اصفهان با قیمت 459 تومان و با حجم معاملاتی 95.4 میلیون برگه سهم و به ارزش 43.8 میلیارد تومان در رتبه اول قرار داشت و بعد از آن ملی صنایع مس ایران با نماد فملی بود که با قیمت 730 تومان و با حجم معاملاتی 43.2 میلیون برگه سهم به ارزش 31.5 میلیارد تومان داد و ستد شد و در نهایت لوله و ماشین سازی ایران با نماد فلوله با قیمت 387 تومان و با حجم معاملات 77.5 میلیون برگه سهم و به ارزش 30 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

اما دو مورد را نیز به صورت تک سهم مورد ارزیابی قرار خواهیم داد .

اولین نماد زماهان یا مجتمع تولید گوشت و مرغ ماهان می باشد که بعد از چندین روزی که مورد توجه بازار قرار گرفته بود امروز با روندی متعادل به حرکت خود ادامه داد. این نماد با قیمت 1653 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 27.5 میلیون برگه سهم و به ارزش 45.4 میلیارد تومان داد و ستد شد .

شرکت دوم نیز مخابرات ایران با نماد اخابر می باشد که با قیمت 1123 تومان که با حجم معاملات 15.7 میلیون برگه سهم و با ارزش معاملات 17.7 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

سخن طلایی : 

اتفاقاتی که در زندگی شما رخ می دهند مسیر زندگی شما را تعیین نمی کنند این چگونگی برخورد شما با وقایع است که اینده شما را می سازد.

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19