به گزارش پاداش، بازار امروز نیز همانند روز گذشته با افزایش تقاضا همراه بود و باعث شد تا اکثر نمادهای معاملاتی در دقایق ابتدایی بازار سبزپوش باشند . گروه انبوه سازی که در چند روز گذشته با تقاضای خوبی همراه بوده است، امروز نیز به روند رو به رشد خود ادامه دادند و حجم معاملاتی خوبی داشتند و تعداد زیادی از این گروه در مثبت بالا و حتی صف خرید بودند.

اما بازار همچنان در ابهام هست و نیاز به یک شک بزرگ برای رشد و صعودی مناسب دارد. این در حالی هست که اکثر بزرگان بازار در کما فرو رفته اند و در محدوده قیمتی خاصی در حال نوسان هستند. بازار همانطور که گفتیم، در مدار خنثی دنبال می شد که با بازگشت نماد خساپا به مدار معاملات شاهد شدت گرفتن افت قیمت در کلیت بازار سهام بودیم . نماد خساپا در پایان معاملات روز گذشته خبر عدم برگزاری مزایده خود را راهی کدال کرده و متوقف شده شده بود.

اما نکته قابل توجهی که در معاملات امروز شاهد آن بودیم، جهش حرکت گروه فراکابی ها ( انرژی، فرابورس، بورس و کالا ) بود که بازار را به سمت خود کشاند. تجربه نشان داده است، زمانی که این گروه حرکت خود را آغاز کنند معمولا به این صورت خواهد بود که بازار نیز حرکتی را شروع خواهد کرد.

در نیم ساعت پایانی بازار به یکباره شاهد رنج های منفی در سهم های شاخص ساز بودیم به طوری که شاخص کل از رنگ سبز که اول صبح داشت به رنگ قرمز تغییر پیدا کرد و باعث شد تا این نماگر در نهایت با  افت کمی همراه شود.

www.padash.ir

 

در نهایت نیز شاخص کل در حالی که تا حوالی مثبت 2000 واحد نیز رشد کرده بود اما در دقایق پایانی عرضه های زیادی انجام شد و باعث شد در نهایت  این نماگر تغییر جهت بدهد و با منفی 1293 واحد رو به رو شود و به محدوده 2 میلیون و 161 هزار واحد  برسد. شاخص کل هم وزن نیز با 1994 واحد رشد به 752 هزار واحد رسید و نشان داد که اقبال همچنان بر روی تک سهم ها می باشد .

www.padash.ir

 

امروز بیشترین تاثیر مثبت در شاخص کل را نمادهای اخابر، شیران، واتی، البرز، و وغدیر و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای حکشتی، شپنا، فارس، کچاد و شبندر داشتند.

 

www.padash.ir

ارزش معاملات امروز به 5351 میلیارد تومان رسید که با کاهش 11 درصدی نسبت به میانگین هفتگی رو به رو شد. در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی به ارزش 679 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای پنجمین روز متوالی با ثبت رقم 272 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد.

ارزش صف‌های خرید 193 میلیارد تومان است همچنین ارزش صف‌های فروش هم 228 میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه انبوه سازی با ثبت رقم 593 میلیارد تومان به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های شیمیایی با ارزش معاملات 479 میلیارد تومان  و خودرویی با ارزش معاملات 432 میلیارد تومان قرار دارند.

 

www.padash.ir

بررسی گروه های معاملاتی

 

گروه ساختمانی

چند روزی هست که این گروه با اقبال بازار مواجه شده و معاملات خوبی را پشت سر گذاشته اند به طوری که در چند روز گذشته اکثر نمادهای معاملاتی این گروه در مثبت های بالایی داد و ستد شده است.

بیشترین ارزش معاملات این گروه را شرکت توسعه و عمران استان کرمان داشت.امروز این شرکت با قیمت 151 تومان و با حجم معاملات بیش از 693 مییلون برگه سهم و به ارزش 105 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت. در رتبه دوم نیز نماد ثشاهد قرار گرفته است که با قیمت 1658 تومان و با حجم معاملاتی نزدیک به 51 میلیون برگه سهم و به ارزش 84.2 میلیارد تومان قرار گرفت. اما سومین نمادی که امروز ارزش معاملاتی خوبی داشت شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود بود که با قیمت 1819 تومان و با حجم معاملاتی 25.5 میلیون برگه سهم و ارزش معاملاتی 53.6 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

 

گروه فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی، بعد از چند روزی که به دلیل خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی فولاد را داشت و باعث روند صعودی گروه خود شده بود، در حال حاضر به روند نوسانی برگشته و در یک محدوده اکثر نمادهای معاملاتی مورد داد و ستد قرار می گیرند .در این گروه شرکت فولاد مبارکه اصفهان با 118 میلیون برگه سهم و با قیمت 608 تومان و به ارزش 71.9 میلیارد تومان بیشتر معامله را داشت و بعد از آن نیز گروه صنعتی سدید با قیمت 426 تومان و با حجم معاملاتی 110 میلیون برگه سهم و با ارزش 46.9 میلیارد تومان در رتبه دوم قرار داشت و در نهایت ذوب آهن اصفهان با قیمت 422 تومان و با حجم 85.7 میلیون برگه سهم و با ارزش قیمتی 36.1 میلیارد تومان در رتبه سوم قرارگرفت.

 

جمله طلایی :

خوب است که موفقیت را جشن بگیریم ، اما توجه به درس های شکست مهم تر است.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




برتری فروشندگان در...
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04