به گزارش پاداش بعد از گذشت 3 روز که شاخص کل با مثبت های خوب همراه بود، بالاخره از هیجانات خود عقب نشینی کرد و به صورت متعادل در روز سه شنبه 14 آذر 1402 بازگشایی شد .در ابتدای بازار نمادهای شاخص ساز کار خود را در محدوده صفر تابلو و حتی در مدار منفی شروع کردند این در حالی بود که بعضی از تک سهم ها در مثبت های بالا و حتی در سقف قیمت روزانه معاملات خود را آغاز کردند .

 

www.padash.ir

بعد از گذشت حدود 1 ساعت از بازار تقاضا در سراسر بازار بیشتر و باعث شد تا اکثر معاملات به سمت سبز شدن حرکت کنند.

و اما جرقه ی پرش بازار را باید مدیون خودرویی ها باشیم. این در حالی بود که گروه خودرویی با رنج های پی در پی به سمت مثبت های بالا حرکت کردند و به صف خرید رسیدند و به نوعی موتور بازار را روشن کردند .

در ادامه نیز گروه های مختلف از جمله گروه های قطعات خودرو و سرمایه گذاری  نیز دنباله رو گروه خودرویی شدند و به مثبت های بالا رسیدند .

در انتهای بازار نماد خودرو با بیش از 716 میلیون برگه سهم و 208 میلیارد معامله و خساپا با بیش از 485 میلیون برگه سهم و 132 میلیارد معامله به کار خود پایان دادند .

 

در پایان روز معاملاتی شاخص کل با رشد بیش از 11 هزار واحدی در ارتفاع 2 میلیون و 176  هزار واحد رسید و نمادهای فارس، خودرو، حکشتی و وصندوق بیشترین تاثیر مثبت را بر این نماگر داشتند .

ارزش معاملات خرد عدد 8466  تومان را به ثبت رساند که نسبت به میانگین هفتگی 8 درصد افزایش داشته است .

ارزش صف های خرید نیز امروز در حدود 361  میلیارد تومان بود و ارزش صف های فروش نیز 200 میلیارد تومان بود .

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 1114 میلیارد تومان به خود اختصاص داد و بعد از آن گروه های فلزات اساسی  با ارزش معاملات 880  میلیارد تومان و گروه شیمیایی با ارزش معاملات 586 میلیارد تومان قرار دارند .

www.padash.ir

 

نکته بسیار مهمی که برای بازار سهام می توان عنوان کرد خروج نقدینگی از صندوق های درآمد ثابت برای ششمین روز متوالی بود .امروز نیز مانند چند روز گذشته حاکی از آن بود که 233 میلیارد تومان خروج نقدینگی از از صندوق های درآمد ثابت را شاهد بودیم .

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، ورود نقدینگی را نشان می دهد.امروز نیز روند نقدینگی را برای پنجمین روز متوالی با ثبت رقم 203 میلیارد تومان ادامه داشت .

www.padash.ir

ورود و خروج پول هوشمند

بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات امروز نیز متعلق به نماد خودرو بود و بیشترین خروج پول حقیقی نیز متعلق به کیسون بود .

 

مهمترین گزارشات کدال

 

بعد از اعلام رسمی افزایش سرمایه شرکت فولاد مبارکه اصفهان، از ساعت 18 روز گذشته  بیش از 14 شرکت درخواست افزایش سرمایه خودشان را روانه کدال کردند تا روز به روز بر تعداد شرکت های درخواست کننده افزوده شود .

همچنین امروز شرکت های خودرو، خگستر، رمپنا، مبین و سرچشمه نیز اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای دوره 6 ماهه منتهی به 1402/06/31را روانه کدال کردند .

فروی نیز پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته شرکت ذوب روی اصفهان را بر روی کدال قرار داد .

سیمان اصفهان نیز بعد از اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه بعد از چندین وقت به صف خرید نشست.

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی




بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39