به گزارش پاداش بازار این هفته با شروعی کم نظیر همراه بود به طوری که شاخص کل در روز شنبه در محدوده 2 میلیون و 64 هزار واحد بود با رشدی نزدیک به 5 درصد در 3 روز به محدوده 2 میلیون و 165 هزار واحد رسید که امروز هم مستثنی از این موضوع نبود.

این هفته شاخص کل تحت تاثیر خبر افزایش سرمایه هلدینگ های مختلف از جمله فولاد مبارکه اصفهان رشد بسیار خوبی را پشت سر گذاشت و توانست رکورد ارزش معاملات را در چند ماه گذشته بزند به طوری که در این سه روز متوالی شاهد رشد پیوسته ارزش معاملات خرد بودیم. دوشنبه ارزش معاملات نیز به 8500 میلیارد تومان رسید.

بازار امروز تحت تاثیر اخبار روزهای گذشته با هیجان بسیار زیادی روز خود را آغاز کرد به طوری که اکثر نمادها در مثبت بالا و حتی صف خرید بودند، اتفاقی که شاید بعد از چند ماه شاهد ورود چشم گیر پول حقیقی ها در بازار سرمایه بودیم .

اما بعد از گذشت نیمی از بازار شاهد کاسته شدن هیجانات بودیم و تا حدودی بسیار زیادی فروکش کرد و توانست در ادامه معاملات با روند مناسبی دنبال شود و نمادهای مختلف در مثبت به کارخودشان پایان بدهند.

در پایان بورس امروز، شاخص کل با رشد 44 هزار و 29 واحدی که معادل 2.08 درصد این شاخص است روبه‌رو شد تا بر این اساس شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 165 هزار واحدی ایستاده باشد.

ارزش معاملات خرد عدد 8855 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 19% افزایش داشته است.

نقشه بازار

امروز بیشترین ارزش معاملات را گروه فلزات اساسی با ثبت رقم 1097 میلیارد تومان به خودشان اختصاص دادند. پس از آن گروه‌های خودرویی با ارزش معاملات 739 میلیارد تومان و انبوه سازی با ارزش معاملات 532 میلیارد تومان  قرار دارند.

نکاتی که در معاملات امروز بسیار چشمگیر بود فروش بسیار زیاد حقوقی ها در نمادهای مختلف بود .به طور مثال حقوقی فولاد مبارکه اصفهان نزدیک به 335 میلیون برگه سهم که معادل با 51 درصد معاملات امروز فولاد بود را به فروش رساند. همچنین حقوقی ومعادن امروز با فروش 85 میلیون برگ سهم، معادل نزدیک به 48 درصد از معاملات را به خود اختصاص داد که تاثیر قابل محسوسی را در معاملات امروز از خود به جای گذاشت.

یکی دیگر از نکاتی که می شود به آن اشاره کرد فروش چشمگیر اوراق توسط دولت بود.

ورود و خروج پول هوشمند

بیشترین ورود پول حقیقی در معاملات امروز نیز متعلق به خپارس، ثشاهد، شفارس و کرازی بود و بیشترین خروج پول حقیقی نیز متعلق به ویسا، آفاق، وجامی و ونفت بود.

www.padash.ir

 

کارشناس بازار : محمدباقر سلیمانی

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 05 اردیبهشت 1403 ساعت 09:10
چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19