به گزارش پاداش شاخص‌کل بورس توانست سومین روز هفته را نیز مثبت سپری کند و با رشد بیش از 14 هزار واحدی به کار خود پایان داد. از آن سو شاخص‌کل هم‌وزن نیز روند مثبتی را تجربه کرد و با رشد حدود 6 هزار واحدی بسته شد. روز یکشنبه شاهد انتشار ابلاغیه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها بودیم که به دنبال آن شرکت های شیمیایی و پتروشیمی از جمله شپنا، شپدیس، تاپیکو، شبندر، شتران و ... روندی مثبت داشتند و از تاثیرگذار ترین نمادها بر شاخص‌کل بازارسرمایه بودند. ارزش معاملات خرد روز دوشنبه بازار سهام توانست از روز گذشته کمی سبقت بگیرد و به ۴۳۰۰ میلیارد تومان رسید؛ از آن سو خروج پول از بازارسهام متوقف شد و حقیقی‌ها در پایان معاملات ۵۵میلیارد تومان پول به بورس تزریق کردند. بازار سرمایه در یک مدار مثبت و با رشد نسبی تقاضا دنبال شد و عمده نمادهای بازار سهام با افزایش تقاضا و رشد قیمت به کار خود پایان دادند. 

نمادهای شپنا، شپدیس، تاپیکو، شبندر و شتران بیشترین تاثیر مثبت را بروی نماگر کل به ثبت رساندند. 

تعداد نماد‌های در صف خرید: ۸۰ نماد / ارزش صف‌های خرید: ۲,۳۱۸ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف خرید:  ذوب، کسرا، فاذر.

تعداد نماد‌های در صف فروش: ۴۳ نماد/ ارزش صف‌های فروش: ۳,۹۰۷ میلیارد تومان

سنگین‌ترین صفوف فروشوآتوس، چنوپا، خفولا.

بررسی گروه ها و برخی از تک سهم ها 

اکثریت گروه ها در مدار مثبت دنبال شدند و در گروه فلزات اساسی بیشترین توجهات در محوریت نماد ذوب بود که در نیمه های ابتدایی داد و ستد با صف قابل توجهی در سقف قیمت روزانه روبرو شد که خبر افزایش سرمایه یکی از محرک های اصلی این نماد بشمار می رفت. 

نماد بانک صادرات وبصادر در دقایق پایانی با موجی از تقاضا در محدوده بالای 4.5 درصد مثبت قرار گرفت و بهترین عملکرد خود را در این روزها به نمایش گذاشت. 

نماد بمپنا در برقی ها بعد از مدت ها مورد توجه سهامداران قرار گرفت و در سقف قیمت روزانه با صف خرید در قیمت 712 تومان روبروشد. 

در مخابراتی ها نماد همراه نیز با رشد حداکثری قیمت به کار خود پایان داد. 

در انبوه سازی ها نماد ثرود برای چندمین روز متوالی با صف خرید قابل توجهی روبرو شد و نماد ثامان بعد از یک اصلاح تند و تیز امروز  با صف خرید بالای 8 میلیون و برگه سهم به کار خود پایان داد. 

در سیمانی ها نماد سصفها بعد از یک اصلاح بیش از 60 % در قیمت بالاتر از 10 هزار تومان قرار دارد و در حال حجم خوردن در قیمت تاریخی خود است و این سهم در دل خود خبر فزایش سرمایه دارد. 

 

از کدال چه خبر ؟

صدور مجوز افزایش سرمایه چدن

در اجرای قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران (مصوب آذرماه ۱۳۸۴)، تقاضای افزایش سرمایه و انتشار سهام جدید شرکت چدن (سهامی عام) در این سازمان مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس رسیدگی انجام شده، مواردی حاکی از مغایرت با قوانین و مقرّرات مربوط در انتشار سهام ملاحظه نگردیده و افزایش سرمایه به مبلغ ۳,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و بهره مندی از معافیت مالیاتی مقرر در بند "ه" تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مصوب مجلس شورای اسلامی، از نظر این سازمان بلامانع می‌باشد.

اطلاعات با اهمیت بفجر

بموجب صورتجلسه تعیین نرخ آب خام به عنوان ماده اولیه برای تولید انواع آب‌های صنعتی و غیرصنعتی شرکت بفجر، فی مابین شرکت آب و برق خوزستان، شرکت بهره برداری، تولید و انتقال آب جنوب شرق خوزستان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی (به عنوان نماینده شرکت‌های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در ماهشهر) و همچنین بموجب مصوبه هیأت مدیره محترم شرکت فجرانرژی خلیج فارس (سهامی عام)، قیمت آب خام مصرفی در سال ۱۴۰۲ برای ماه‌های گرم سال (از ابتدای اردیبهشت ماه لغایت پایان شهریورماه)، معادل ۲۱۰,۰۰۰ ریال برای هر مترمکعب و برای ماه‌های سرد سال (از ابتدای مهرماه لغایت پایان فروردین ماه)، معادل ۱۷۵,۰۰۰ ریال برای هر مترمکعب تعیین گردید. لازم به ذکر است تعرفه سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز به نرخ‌های صدرالذکر اضافه می‌گردد؛ لذا نظر به تعیین قیمت و افزایش بهای آب خام برای سال ۱۴۰۲، باعث افزایش مبلغ ۲,۹۱۵ میلیارد ریال در بهای تمام شده طبق صورت‌های مالی حسابرسی نشده شش ماهه منتهی به ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ خواهد شد

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی نسبت به گزارش توجیهی هیئت مدیره شلعاب

اظهارنظر حسابرس و بازرس قانونی (مؤسسه حسابرسی موسسه حسابرسی و خدمات مالی کوشا منش) نسبت به گزارش توجیهی افزایش سرمایة مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۰۱ هیئت مدیرة شرکت شلعاب مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال به مبلغ ۶,۳۵۷,۴۸۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به منظور اصلاح ساختار مالی ارائه گردید. انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده می‌باشد.

شفاف سازی سمگا

درخصوص واگذاری سهام شرکت کارگزاری توسعه سهند؛ باعنایت به بدهی معوقه و سررسیده شده شرکت تجارت مروارید سولدوز به بانک گردشگری و از آنجائیکه مطابق توافق‌نامه شماره ۱۷/۲۰۳/۰۲۵ مورخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۲ تسویه بدهی شرکت مذکور به عهده این شرکت بود، لذا بانک گردشگری در راستای وصول مطالبات و به منظور حفظ حقوق و منافع سپرده‌گذاران خود و براساس قوانین و مقررات بانکی و در راستای رعایت مفاد مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آئین‌نامه اجرایی جزء (ب) تبصره (۱) بند (ت) ماده ۱۷ قانون مذکور، اقدام به تملیک سهام کارگزاری توسعه سهند نموده است، فلذا این شرکت هیچگونه اقدامی به جهت فروش سهام شرکت کارگزاری توسعه سهند در روال عادی انجام نداده است، همچنین لازم به ذکر است در متن مصوبه هیئت مدیره مورخ ۲۶/۰۷/۱۴۰۲ این موضوع اذعان شده است که انجام هرگونه نقل و انتقال سهام و طی نمودن تشریفات مربوطه منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار می‌باشد.

دلایل تاخیر در انتشار اعلامیه پذیره نویسی کچاد

به علت طولانی شدن فرآیند دریافت مجوزات مربوط به ثبت اعضای هیئت مدیره شرکت کچاد، انجام مقدمات عرضه حق تقدم استفاده نشده با تاخیر همراه شده است البته این شرکت در حال پیگیری لازم جهت ثبت صورتحساب فوق در اداره ثبت شرکت‌ها می‌باشد. همچنین عملیات اجرایی مقدماتی برای عرضه حق تقدم استفاده نشده (انتشار اعلامیه پذیره نویسی) این شرکت برنامه ریزی شده و در جریان می‌باشد.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش 




گزارش بازار / رشد در سایه بازارهای...
توسط محمدباقر سلیمانی 23 دی 1402 ساعت 14:44
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 23 دی 1402 ساعت 08:51
گزارش بازار / بورس در...
توسط محمدباقر سلیمانی 11 دی 1402 ساعت 16:38
از کدال چه خبر؟
توسط الناز جمالی 28 آبان 1402 ساعت 06:46