بررسی بازار : 

با نگاهی به وضعیت شاخص کل در روز شنبه افت بیش از 2 هزار واحدی آن را خواهیم یافت مهری که مثبت آغاز نکرد و هم چنان خروج پول حقیقی  و افت ارزش معاملات خرد ادامه داشت ، در دیدی وسیع تر به صنایع در می یابیم قیمت اوره و متانول در این مدت با بازدهی مثبتی همراه بوده اند و اتفاقات خوش دیگری را هم مانند عوارض گذاشتن روسیه بر صادرات فولادش و رشد قیمت های جهانی می تواند چشم انداز این صنعت هم چنین فولادی ها را  نیز مثبت سازد . با این وجود در صنایع دیگر خودرویی ها  هم چنان درگیری های خود را دارند از سویی شاخص این صنعت  و فروش آن ها با افت 41 درصدی در ماهی که پشت سر گذاشتیم همراه بوده است . 


و اما بگوییم از سیمانی ها:  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه ضمن اشاره به برخی قیمت‌سازی‌های کاذب و تصنعی در بورس کالا، ورود جدی دولت به این حوزه برای مهار قیمت مواد اولیه و مصالح ساختمانی را ضروری دانست.پس از آن کارشناسی با بیان کردن اینکه : فولاد و سیمان را از بورس خارج کنید تا قفل مسکن باز شود ، در ادامه ی این صحبت پیش رفت عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ضمن اشاره به ایده‌ی وزیر راه و شهرسازی برای خروج مصالح اولیه ساختمانی همچون فولاد و سیمان از بورس کالا، عنوان کرد: متاسفانه در برخی کالاها بورس عامل افزایش قیمت و انحصار شده است ولی از ایده حاکمیتی بذرپاش، برای خروج سیمان و فولاد از بورس حمایت می‌کنیم . در بیانیه ای دیگر ، یک اقتصاددان با بیان اینکه اظهارات وزیر راه و شهرسازی در خصوص ضرورت خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به معنای اعتراف به فسادی است که در بورس کالا رخ می‌دهد، گفت: خانه‌دار شدن طبقه متوسط و متوسط به پایین راهی جز اعطای زمین و مصالح از سوی دولت ندارد، و در پایان یک کارشناس اقتصادی با بیان اینکه تاثیر کاهش قیمت مصالح در پی خروج فولاد و سیمان از بورس کالا حدود ۱۰ درصد است،گفت: برای کاهش بیشتر قیمت مسکن باید سیاست‌های چند بعدی در نظر گرفت. تمام موارد گفته شده در صدر توجه قرار گرفتن سیمانی ها و بحث بورس کالای آن ها را نشان میدهد ، تمام فرض ها و راه حل ها در خصوص قیمت سیمانی ها بیان شده است با این وجود آیا راه حل های اشاره شده می تواند موجب کاهش قیمت مسکن گردد؟

 

و بگوییم از پیش بینی روز جاری با توجه به معاملات روز شنبه پیش بینی میشود بازار در روز جاری روندی متعادل و در برخی از صنایع با عرضه همراه گردد. 

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37