بررسی بازار : 

بازار بورس تهران با معاملاتی بیش از 60 درصد مثبت در لحظات ابتدایی آغاز به کار کرد اما با استمرار روند خروج پول از بازار  شاهد روندی متعادل تر در آن گشتیم ، نمادهای شپنا از گروه پالایشی و خساپا از خودرویی ها در صدر اثرگذاری بر شاخص کل قرار داشتند ، به صنایع بیمه ای حمل و نقل و شیمیایی ها ورود پول صورت گرفته است . بزرگان بازار نیز هم چنان در محدوده ی صفر تابلو قرار داشتند ، با پیش روی تایم معاملاتی عرضه ها در بازار افزایش یافت و نماگرهای بازار بورس تهران را منفی کرد اگر چه این عرضه ها پرقدرت نبودند اما بازار بورس تهران نتوانست با هفته ای مثبت به پایان برسد.

 

نقشه بازار

به صورت کلی: 

هفته ای متعادل سپری شد که هم چنان مهمان اتفاقات پالایشی ها و خودرویی ها در صدر این لیست بوده ایم اگر چه این اخبار نتوانستند محرک لازم برای رشد پرقدرت بازار واقع گردند، اما همان که از اصلاح بیشتر شاخص جلوگیری به عمل آوردند می تواند کفایت بخش باشد .

چشم انداز برخی از صنایع: 

با توجه به چشم انداز مثبت برای صنعت روی نمادهای وابسته به آن نیز مانند نمادهای فاسمین، فروی، فرآور و فگستر در گروه ذوب و نمادهای فسرب، کیمیا، فرزین و فتوسا می توانند با رشد همراه گردند  ، شرکت های اصلی کامل و کبافق به دلیل دارا بودن معادن روی وسرب در صدر این لیست قرار میگیرند و در صورت رشد قیمت های جهانی و هم چنین رشد قیمت دلار بالاترین حاشیه سود ناخالص را دارا هستند .

هفته ای که پیش رو داریم : 

در هفته های پیش رو به انتظار نتایج قدم های سیاسی بر بازار ،انتشار گزارشات۶ ماهه ی شرکت ها، تاثیر رشد قیمت نفت و کرک اسپرد بر بازار علی الخصوص پالایشی ها ، هم چنین حذف تبدیل دلار ترجیحی به نیما خواهیم بود ، با توجه به آنکه برخی از مشکلات ایجاد شده بر سر راه رشد صنایع بورسی از جمله اتفاقات نرخ خوراک ، حوادث خودروییها ، قطعی برق و ... از سر بازار برداشته شده است گزارشات منتشر شده ی می تواند با رشد بیشتری همراه گردند و اصلاح روزهایی که پشت سر گذاشته ایم سناریوی خوب بودن ماه مهر را پررنگ تر می سازد .

 و در نهایت بازار را این گونه به پایان رساندیم : 

بازار بورس تهران با نماگرهایی منفی به پایان رسید ، همانطور که پیش بینی کرده بودیم وضعیت تعادل در بازار با 55 درصد معاملات منفی و 45 درصد معاملات مثبت پایان یافت . روند خروج پول از بازار تا انتها ادامه یافت و تنها صندوق های درآمد ثابت با ورود پول همراه گشتند دلیل آن هم می تواند مدیریت ریسک افراد به دلیل ترس های ناشی از آینده ی کوتاه مدت بازار پیش رو باشد و به این دلیل سود قطعی را در ارجعیت معاملات خود قرار دمی هند ، با این وجود وضعیت بزرگان در بازار هم چنان وضعیت مساعدی است و صنایع سیمانی و بیمه ای نیز بهتر از سایر صنایع و حتی کلیت بازار پایان یافتند . همانطور که در گزارشات قبلی اشاره کردیم سیمانی ها به درخشش خود ادامه دادند و وضعیت پالایشی ها نیز هم چنان مثبت جریان دارد و در نهایت بازار را این گونه به پایان رساندیم . 

ورود پول

 

    کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59