بررسی بازار : 

بازار بورس تهران با افت بیش از 1 هزار واحدی به پایان رسید و  خودرویی ها به کمک بازار شتافتند

روز گذشته خبری مبنی برآنکه : سپهر دادجوی توکلی، مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت اعلام نمود : جلسات بررسی قیمت خودرو به صورت هفتگی توسط شورای رقابت بررسی می‌شود. او همچنین افزود: قیمت‌های جدید خودروها به زودی اعلام می‌شود. 

بازار بورس تهران با افت فروش کمتری به پایان رسید ، شاخص کل با وجود آنکه منفی خاتمه یافت اما سایر نماگرها مثبت پایان یافتند ، اخبار موثر روز جاری مانند نرخ فرآورده‌های نفتی به جای آنکه بیشتر بر اوره سازان و شیمیایی ها اثر گذار باشد با زور خودرویی ها براثر اخباری از جمله آزاد سازی قیمت آن ها بر بازار چربید و در نهایت با رشد نماد خودرو و خبهمن  توانست از افت بیشتر شاخص جلوگیری به عمل آورد . اگر بخواهیم به محرک های بازار بپردازیم در حال حاضر موثر ترین آن می تواند تغییرات نرخ دلار باشد ، با توجه به آنکه این چند روز اخیر دلار از خود ضعفی نشان نداده و به زیر 49 هزار تومان بازنگشته است و حتی تا کانال 50 هزار تومانی نیز صعود یافته بود ،هم چنان ریسک های سیاسی در مسیر پیش روی بازار دیده میشود  اما تب و تاب  احتمالی بازار دلار به نظر می تواند بازار را با تحولاتی همراه سازد ، از سویی دیگر در چند روز اخیر از فشار عرضه ها کاهش و بازار هر روز  متعادل تر از روز گذشته سپری میشود، در این مدت سیمانی ها و به دنبال آن انبوه سازی ها در صدر توجهات قرار داشتند و هم چنان با توجه به تجدید ارزیابی شرکت های نماد شستا سیمانی ها می توانند به درخشش خود در بازار ادامه دهند ، روزها همانطور که پیش بینی کرده بودیم متعادل اما هرروز با عرضه ی کمتری نسبت به روز قبل همراه هستند. با توجه به فروش اوراق در روز گذشته روز جاری می تواند متعادل و با عرضه در برخی از صنایع همراه گردد با این وجود با پیشروی تایم معاملاتی احتمال آنکه وضعیت تقاضا کمی بهبود یابد وود خواهد داشت .

 ایا با توجه به موارد اشاره شده این روند بازار می تواند نوید روزهای بهتر بازار باشد ؟ یا نه با افزایش ریسک های بازار روندی اصلاحی را ادامه میدهد؟

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37