بررسی بازار :

شاخص کل در نهایت با رشد بیش از ۱۰ هزار واحدی به پایان رسید،  قله ی حساس دو میلیون و 100 واحدی که در روز جاری تاچ شد و مجددا افت کرد شاخص را هم چنان در یک قدمی رسیدن و عبور از این ناحیه قرار داد .، در روز جاری شاخص کل هم چنان با افزایش عرضه و معاملاتی 54 درصد منفی همراه شد. روند خروج و انتقال پول از بازار تا پایان معاملات ادامه یافت و ارزش معاملات خرد سهام  و صندوق های قابل معامله سهامی  مبلغ  ۶۰۹۶ میلیارد تومان بوده است و نسبت به روز گذشته با افت همراه شد.

نقشه ی بازار روز سه شنبه 7 شهریور ماه 1402: 

 

INTERMONEY

 

اتفاقات مهم معاملات روز : 

از جمله موارد مهم و مورد توجه بازار می توان به انجام یک معامله ی بلوکی ۱۵۰ میلیونی یک سهامدار حقوقی به حقیقی به قیمت ۲۹۰ میلیونی در نماد خودرو  اشاره نمود . 

هم چنین در این حین شاید بد نباشد تا نگاهی دقیق تر به اتفاقات گروه خودرویی داشته باشیم :

گروه خودرویی ها با نوسانات متعددی از دقایق آغازین تا پایان بازار روبرو بودند، و  در نهایت نمادهای خپارس و خودرو  تنها با افزایش تقاضا به پایان رسیدند .  رد این گروه می توان به  رنج کشی ابتدایی دو نماد لیدر آن اشاره نمود. نماد خودرو در ادامه رشد روزهای قبلی، امروز  همچنان درگیر مقاومت ۲۸۰  تومانی بوده است  و تا  دقایق پایانی موفق شده بالای این عدد را تثبیت نماید که البته سهامداران نماد منتظر خبر معامله بلوکی آن بودند.. خساپا نیز در محدوده قیمتی ۲۴۸ تومان به پایان رسید. در این گروه نماد خنصیر در قطعاتی ها با بازگشت دیروز خود به تابلو معاملات خوش درخشید و همچنان در سقف قیمت روزانه با قدرت خریدار همراه بود.

خپویش نیز با راهی شدن گزارش ماهانه اش به سامانه کدال از محدوده ۳ درصد مثبت با صف خرید همراه شد. لازم بذکر است که نماد خپویش یک طرح توسعه دارد که در پایان این ماه قرار بر افتتاح این طرح می باشد.از سویی دیگر این نماد خواهد توانست تا با کسب مجوز افزایش ٪۳۴ انواع سنسورهای خود معادل ٪۱۸.۶ به مبلغ سود عملکرد دوره ۳ ماهه خود اضافه کند .

خپویش در طی عملکرد ۵ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ مبلغ ۱۲,۰۷۳,۰۶۹ میلیون ریال درآمد فروش داشته است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۷% رشد را تجربه کرده است .


تغییرات دو نماد خاور و خنصیر : 

 

خنصیر و خاور

 

 رشد نماد خاور و خپویش: 

 خنصیر و خاور

اگر به وضعیت تکنیکال نماد خنصیر و خاور و خپویش نگاهی بیندازیم روند رو به رشد آن ها  هم چنان ادامه دارد و  نماد خپویش از سال ۱۳۹۸ تا کنون با رشدی معادل %۲۸۱۵.۴۵ تا کنون همراه گشته است. با وجود آنکه بلند مدت تمامی صنایع مثبت است اما برخی از صنایع در این میان با بازدهی بیش از سایرین همراه هستند این نشان میدهد بازدهی صنایعی که درست انتخاب شده باشند در بلند مدت تا چه میزان می توانند سودده باشند. 

 

قندی ها هم چنان در مرکز توجهات : 

علاوه بر موارد گفته شده انبوه سازی ها با نوسانات رو به بالا و قندی ها با معاملاتی مثبت پایان یافتند در خصوص قندی ها اخبار بورس گفت :  از آنجایی که  حدود ۴۰ درصد از نیاز کشور به شکر از طریق واردات تأمین می‌شود، (وابستگی نسبتا بالا) نوسانات قیمت این محصول در بازارهای جهانی برای تولیدکنندگانی که محصول نهایی را براساس واردات شکر خام تامین میکنند بسیار حائز اهمیت است.معضل مهم تولیدکنندگان شکر، البته نه قیمت جهانی بلکه قیمت گذاری دستوری میباشد!  به دلیل قیمت گذاری دستوری دولت در صنعت قند و شکر در بازار داخل، احتمالا شاهد قاچاق معکوس این محصول به خارج از کشور خواهیم بود. یعنی باز هم سود در جیب دلالان خواهد رفت!! 

محرکات بازار : 

دو عامل مهم خوراک پتروشیمی ها و قیمت گذاری خودرویی ها عامل های تزریق کننده ی اخبار مثبت در بازار هم چنین تثبیت نرخ دلار و انتطاراتی که در خصوص کاهش تورم عوامل موثر دیگر بر روند پیش روی بازار هستند ، اگرچه روز جاری متعادل و با شاخصی مثبت پایان یافت و ارزش معاملات خرد کمی کاهشی گشت اما روزهای متعادل برای ادامه دار شدن مثبتی های بازار لازم الاجرا به شمار می آید بخشی به دلیل های مالی رفتاری که در گزارش روز گذشته بدان اشاره کردیم و بخشی مولفه های موثر دیگر  . 

در پایان : شاخص با رشد ۰.۵۲ درصدی شاخص هم وزن با رشد ۰.۲۷ درصدی و شاخص کل هم وزن با افت ۰.۰۲ درصدی همراه گشت . نمادهای فملی "پارسان" ،"تاپیکو" پس از بازگشایی بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشته اند و ارزش معاملات خرد با کاهش 11 درصدی نسبت به روز گذشته همراه بود . 

ورود پول

 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 فروردین 1403 ساعت 08:52
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 19 فروردین 1403 ساعت 08:39