بررسی بازار  : 

شاخص کل با افت بیش از 1 هزار واحدی به پایان رسید همان طور که پیش بینی کرده بودیم بازار با معامللاتی بهتر از روز گذشته اش پایان یافت و شاهد اتفاقات و اخبار مثبت در بازار بوده ایم از سویی پالایشی ها با رنج مثبت ، شیمیایی های مثبت تا بانکی های بازگشته و بهبود در قیمت های بازار ارز از روند منفی شرایط بازگشت بازار به سمت معاملات بهتر را به وجود آوردند .

نگرانی ها هم چنان ادامه دارد ...

از جمله نگرانی هایی که هم چنان در باب اقتصاد کشور وجود دارد می توان به عدم توانایی دولت در تامین ارز اشاره نمود تایید و تکذیب اخبار گوناگون منتشر شده مهر محکمی بر این اتفاق می زند  و انتظار افزایش قیمت ها هم چنان وجود دارد .

خودرویی ها امید را باز می گردانند ؟ 

 روز گذشته اخبار مثبتی در خصوص خودرویی ها مبنی بر لغو شدن قیمت‌گذاری دستوری آن ها شنیده شد بر طبق این خبر : (( احمد نعمت‌بخش، دبیر انجمن خودروسازان تایید کرد:
حدود یک ماه پیش وزیر صمت تلویحاً به بنده و دیگر مسئولان مربوطه اعلام کرد که به فکر تامین ارز به روش‌های گوناگون برای ادامه فعالیت‌های خود باشیم. وزیر صمت نیز ضمن تایید این نکته موافقت خود را با حذف قیمت‌گذاری اعلام کرد و قرار شد از امروز خودروسازان ارز خود را به روش‌های گوناگون در بازار آزاد تهیه کنند، اما در ازای حذف این حمایت دولتی محصولات خود را با قیمت آزاد در بازار به فروش برسانند.

از اصلی‌ترین فواید حذف قیمت‌گذاری دستوری در بازار خودرو می‌توان به حذف تقاضای کاذب برای خودرو اشاره کرد. زمانی که خودرو در بازار آزاد تک‌نرخی شود، قطعا تعداد زیادی از تقاضاهای خودرو حذف می‌شوند.|‌تجارت‌نیوز))

این اتفاق می تواند موجب افزایش قیمت خودرو در کارخانه و کاهش قیمت آن در بازار آزاد گردد . 

پیش بینی بازار : 

در صورت بازماندن این خبر از خودرویی ها و با توجه به معاملات روز گذشته و هم چنین معاملات اهرم های تحت تاثیر بازار امروز می تواند با رشد همراه گردد و از این سو بازار روز جاری می تواند با لیدری خودرویی ها مسیر متعادل مثبتی را در پیش گیرد . تنها سوالی که در این میان باقی می ماند واکنش بازار خواهد بود تا کنون شاهد پیش خور بودن اخبار توسط بازار بوده ایم اما با توجه به معاملات منفی متعادل آن ها در روز گذشته با وجود سیگنال تیموری مدیر عامل سایپا مبنی بر انتظار برای آزادسازی قیمت خودرو از سوی شورای رقابت در روز گذشته اما تنها برخی از نمادها مانند خاور و برخی از قطعاتی ها مثبت پایان یافتند بازار روز جاری با وجود اتفاقات پیش امده میتواند به مسیر رشدی خویش ادامه دهد . 
 

   کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:20
بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11