بررسی بازار روز جاری : 

در حالی بازار سهام هفته خود را به پایان رساند که شاهد افت دسته جمعی نمادها و فشار فروش بی پایان در عمده نمادهای بازار سهام بودیم. ریزشی که به سقف سال 99 رسید . بازار سهام در این روزها با بیشترین خروج نقدینگی و خروج پول حقیقی ها روبروست البته در نیمه ی پایانی بازار برخی از نمادها بهبود یافته و به دور از صف فروش پایان یافتند و برخی از صندوق ها مانند سهامی و درآمد ثابت با ورود پول همراه گشتند نمادهای اهرم و آرام صدرنشین بیشترین ورود پول  و نمادهای کارا و کمند در صندوق های درآمد ثابت بیشترین ورود را به خود اختصاص دادند .

 

نمادها با بیشترین ورود در صندوق های درآمد ثابت : 

 

0421 daramad sabet

نمادها با بیشترین ورود در صندوق های سهامی : 

0421sandogh

 

چه زمانی صندوق سهامی خریداری میشود ؟

از آن جایی که صندوق های سهامی را زمانی میخرند که به رشد بازار امیدوار باشند این ابهام در ذهن به وجود می آید که ایا با وجود ریزش نمادها از بزرگان تا افت عجیب نمادهای کوچک و شاخص هم وزن ، ممکن است برنامه ای برای بهبود وضعیت معاملات در روز شنبه در نظر گرفته باشند یا خیر ؟

 

آیا برای خرید زمان مناسبی است؟

شاخص کل مطابق انتظار حمایت ۲۱۰۰ واحدی را از دست داد و حمایت مهم محدوده ۲۰۳۰ واحدی را در مسیر پیش روی خود دارد با این وجود در بدبینانه ترین حالت ممکن سطح حمایتی 1800واحدی را می توانیم در پیش فرض داشته باشیم ،  به هر سوی حتی اگر در هفته ی آینده روزهای مثبتی را در بازار مشاهده نماییم تا زمان مشخص شدن کف حمایتی و واکنش شاخص به آن هم چنین الگوی بازگشتی از سوی شاخص سازان بازار بهبود ارزش معاملات خرد منتظر خواهیم ماند .

  

 کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
پایان سرخ
توسط محمدباقر سلیمانی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
فملی ناجی بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 14:55
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 08 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26