صنایع مورد بررسی در روز جاری : 

دارویی : نمادها در این صنعت با افزایش تقاضا و برخی با صف خرید به پایان رسیدند همانطور که در روز های گذشته در بررسی صنایع به صنعت دارویی پرداختیم این صنعت با خبر افزایش نرخ در برخی از نمادها تقاضا به دنبال داشته است.

از جمله اخبار مرتبط  :

رئیس اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: عراق ضمن تأیید طلب‌ ۱۰میلیارد دلاری ایران از عراق اعلام کرده است که این مبلغ به بانک تی‌بی‌آی داده شده است تا از این پول در موارد غیرتحریمی نظیر کالاهای اساسی و دارو استفاده شود.

  در روز گذشته همانطور که اشاره کردیم صنعت دارویی پس از حذف ارز 4200 تومانی با مشکل روبرو گشته بود در صورتی که با این خبر شرایط کالاهای اساسی و دارویی با بهبود همراه گردید می تواند اثرات موثری در این زمینه بر جای بگذارد .پیش بینی روند مثبت می باشد  .

نفت و گاز : 

نمادها در این صنعت با توجه سهامداران و با برتری قدرت خریداران به پایان رسیدند. این صنعت تحت تاثیر عوامل گوناگون و اخبار بسیاری تاکنون قرار گرفته است که در ادامه به برخی از آن ها پرداختیم .

از جمله اخبار موثر :

1-یک موسسه بین المللی اعلام کرد صادرات گاز طبیعی ایران در سال میلادی گذشته با رشد ۹ درصدی به مرز ۱۹ میلیارد مترمکعب رسید.

2-درخواست کارگروه متانول برای بازنگری دولت در تعرفه های جدید گاز، رئیس کارگروه متانول ایران از زیان ده شدن و عدم توجیه اقتصادی ادامه فعالیت تولیدکنندگان متانول با نرخ های جدید تعرفه گاز خوراک و سوخت واحدهای پتروشیمی خبر داد و گفت: ضروری است تا در مصوبه اخیر تعرفه گاز پتروشیمی ها، بازنگری صورت گیرد.

3-توافق‌نامه طرح افزایش بازده بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه پارس جنوبی با حضور وزیر نفت امضا شد.

4-وزیر نفت گفت: با استحصال اتان ۹ پالایشگاه مجتمع گازی پارس جنوبی، سالانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار درآمد برای کشور ایجاد خواهد شد.

5-مصوبه هیئت وزیران درخصوص نرخ خوراک و سوخت صنایع ابلاغ شد:  در این مصوبه اشاره شده: "هرگونه تعدیل با رعایت سقف‌های تعیین شده مجاز است."پیش بینی روند متعادل میباشد 

ابلاغ نرخ خوراک پتروشیمی ها  و احنمال توقف نمادها ممکن است جو نه چندان مثبتی را در این صنایع ایجاد نماید.

 

 پیش بینی بازار روز جاری: 

شاخص کل در روز گذشته با رشد بیش از 26 هزار واحدی به پایان رسید صنایع در روز گذشته با افزایش نرخ دلار با رشد خوبی دنبال شدند و حتی گمانه زنی های بازگشت بازار را با افزایش اندک ورودپول به بازار و ارزش معاملات خرد سر دادند در این راستا می توان گفت وضعیت سیاسی و مذاکرات با بهبود دنبال میشود . در روز جاری جمهوری اسلامی ایران  در نشست مجازی به ریاست هند رسما عضو سازمان همکاری شانگهای می‌شود.  از سویی دیگر آزاد شدن طلب ۱۰ میلیارد دلاری ایران از عراق خبر مثبت دیگر سیاسی برای برخی از صنایع به شمار میرود که در بررسی صنایع به آن اشاره کردیم . توافقات صورت گرفته هفت گانه وزارت وزارت نیرو و فولاد سازان که در روز گذشته مطرح گردید نیز می تواند این صنعت را با رشد بیشتری دنبال کند همانطور که در چند روز اخیر این نوسانات مثبت در نمادهای این گروه دیده می شود . ازسویی دیگر با اتفاقات پیش امده در خصوص نرخ خوراک کشورو خبر مشکل برای متانول سازها افزایش نرخ در متانول جهانی مشاهده شد.با توجه به وضعیت بازار و بهبود فرایند معاملات روز جاری نیز می تواند ادامه دهنده ی روز گذشته با افزایش تقاضا و متعادل تر در برخی صنایع همراه گردد .

  کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه



کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
پایان بازاری بی...
توسط محمدباقر سلیمانی 16 اردیبهشت 1403 ساعت 14:59
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 12 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 11 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37