به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز یک شنبه 28 خرداد  ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

 

بازار در مرحله ی پیش گشایش :

نمادها در برترین تقاض شامل شهر عالیس وسدید زفجر پتایر و در سمتی دیگر نمادها در برترین عرضه شامل ثمسکن گشان خمهور و ثنور بوده است 61 نماد با صف خرید و 29 نماد با صف فروش همراه بوده است .

آغاز بازار سرمایه با افت بیش از 3 هزار واحد و با تاثیر از بزرگان بازار یعنی خودرو و فولاد همراه گشته است ، به صنایع غذایی ماشین آلات و زراعتی ورود پول صورت گرفته بود،تعداد نمادهای منفی بیش از نمادهای مثبت و انتقال پول از سهام و صندوق ها را شاهد بودیم هم چنین در روز جاری گروه خودرو با افزایش عرضه همراه گشته بود و شاید دلیل آن را بر اساس شفاف سازی اخیر ایران خودرو و انتظار سهامداران از گزارش های ضعیف 2 نماد بزرگ خودرویی را بتوانیم به فرض گیریم .

نقشه ی بازار در روز جاری به صورت زیر بوده است  :

www.padash.ir

هم چنین عرضه در گروه هایی همچون خودرو_قطعات فلزات_اساسی فراکابی املاک_مستغلات بانکی پالایشی  مشاهده میشد. هم چنین ارزش_معاملات_خرد در حدود بیش از 800 میلیارد تومان بوده است  و  شاهد خروج پول از بازار سهام بوده ایم .

در 40 دقیقه ای که از بازار سپری شد :

ارزش_معاملات_خرد از 2همت فراتر بوده  و شاخص_کل با افت بیش از 16 هزار واحد ، شاخص_هموزن با افت بیش از 8 هزار واحد و شاخص_فرابورس با افت  443 واحدی همراه بوده است . گروه خودرویی و بانکی در بین صنایع بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. حقیقی‌ها در طرف فروشنده  با خروج پول ۱۵۴ میلیاردی همراه بودند، سرانه خرید اشخاص حقیقی نیز به ۲۳.۱ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها به ۱۸.۲ میلیون تومان رسیده بود.

نمای بازار در یک ساعت ابتدایی :

 شاخص کل با افت بیش از 19 هزار واحدی به 2 میلیون و 163 هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن کاهش بیش از 10 هزار واحدی داشته است.

بازار با توجه به انتظارات برای گزارشات زیان ده خودرو و خساپا این گروه با معاملاتی منفی آغاز به کار کرد پس از گذشت یک ساعت از بازار کمی متعادل گشتند اما هم چنان عرضه در نمادهای این گروه و در کلیت بازار ادامه دارد ، برخلاف این موارد صنایع کشاورزی با رنج مثبت در برخی از نمادها دنبال میشوند هم چنین در روز جاری شاهد اتفاقات  مختلفی در بازار سهام بوده ایم از جمله  صدور مجوز افزایش سرمایه نماد شیران گزارش مثبت غپاک باز گشایی نماد مرقام، نماد رتکو به قیمت 20610  بازگشایی 25 درصدی نماد وسالت پس از افزایش سرمایه  و افزایش نرخ نماد فافزا و دفارا بوده ایم

پس از گذشت دو ساعت از بازار :

شاخص کل که در ابتدا با افت 20 هزار واحدی همراه بود پس از گذشت دوساعت از بازار کمی بهبود یافته و به  19 هزار واحد منفی رسید پالایشی ها  نمادهای گروه فولادی با تقاضا همراه شدند هم چنان از میزان عرضه ی خودرویی ها نیز کاسته گشت

ورود و خروج پول :

 در ساعت 09:30 خروج حدود 139 میلیارد تومانی ول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 282 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 257 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم 

در میانه های معاملات امروز بازار سهام:

 شاخص کل با کاهش 19 هزار و 578 واحدی، به عدد 2 میلیون 163 هزار و 234 واحد رسیده بود از طرفی دیگر شاخص هم وزن نیز با کاهش 10 هزار و 943 واحدی به عدد 732 هزار و 717 واحد رسید

 در پایان :

شاخص کل با افت بیش از 19 هزار واحد در ارتفاع دو میلیون  و 162 هزار واحدی پایان یافت نمادهای خودرو و بملت از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند

www.padash.ir

شاخص کل هم وزن با افت (1.48) و شاخص کل هم وزن با افت (1.41) درصدی پایان یافت

66 درصد از معاملات منفی و 34 درصد از معاملات مثبت رقم خورد

 

www.padash.ir

75 درصد سهم حقیقی ها از خرید و  84 درصد سهم حقیقی ها از فروش بوده است

www.padash.ir

85 نماد با صف خرید و 73 نماد با صف فروش دنبال شد

www.padash.ir

از سهام و حق تقدم نیز تا پایان بازار خروج پول صورت گرفت

ارزش معاملات خرد نیز در پایان روز به مبلغ 8341 میلیارد تومان رسید

www.padash.ir

 

به صورت خلاصه می توان گفت :          

بازار سرمایه در روز جاری با تغییرات اندکی در ارزش معاملات خرد به پایان رسید اگرچه هم چنان بازار بی رمق پیش میرود ،اگر بخواهیم به ریسک های بازار بپردازیم می توان به ریسک سیاسی که مهم ترین عامل این روز ها است اشاره نمود هم چنین از سویی دیگر هم چنان جو منفی خودرویی ها  در بازار حس میشود اگرچه در انتها از این فشار فروش خساپا کاسته شد اما نماد خودرو تا پایان با معاملاتی منفی پایان یافت با وجود آنکه در گذشته با رسیدن به فصل مجامع نماد ها با افزایش تقاضا روبرو میگشتند اما بازار بار دیگر بی توجهی خود را به این موضوع نشان داد و تا پایان با معاملاتی منفی پایان یافت.  

  

خلاصه بازار : 

 

www.padash.ir

در گزارش بالا به شرح کلی بازار سرمایه در روز جاری پرداختیم تا گزارشی دیگر بدرود.. 

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه

 

جمله ی طلایی :
زندگی مثل چرخ است
دیر یا زود، همیشه دوباره به جایی برمیگردد
که از آنجا شروع کردی...
 
 کسی که مبارزه میکند
امکان دارد که ببازد
ولی کسی که مبارزه نمیکند
همیشه و هر لحظه بازنده است...!
#برتولت_برشت

 

 

 

 

 




بازار سبزپوش شد
توسط محمدباقر سلیمانی 20 فروردین 1403 ساعت 15:11
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 21 اسفند 1402 ساعت 08:48
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 20 اسفند 1402 ساعت 08:50
پایان بازار نیمه...
توسط محمدباقر سلیمانی 19 اسفند 1402 ساعت 15:14