به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز یکشنبه 21 خرداد  ماه 1402 به شرح زیر می باشد :

وضعیت بازار در مرحله پیش گشایش؛:

65 نماد با صف خرید و 120 نماد با صف فروش همراه بودند بازار سرمایه در روز جاری با افت بیش از 2 هزار واحدی و متعادل تر از روز گذشته آغاز به کار نمود  ،  فولاد خساپا از نمادهای موثر بر افت شاخص کل هستند هم چنان از بازار سهام خروج پول صورت گرفته بود.

در 20 دقیقه ای که از بازار گذشت:

ارزش_معاملات_خرد در حدود 1400 میلیارد تومان بوده است و ورود پول به بازار صورت گرفت . در گروه هایی همچون املاک_مستغلات غذایی کشاورزی_دامپروری بانکی بیمه سرمایه_گذاری ورود پول را شاهد بودیم .

پس از گذشت یک ساعت از بازار :

شاخص کل با افت بیش از 1 هزار واحدی و در سمتی دیگر شاخص کل هم وزن با 818 هزار واحد مثبت و رشد تک سهم ها دنبال شد ، نمادهای فولاد و میدکو از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند ، و بر خلاف روند تا قبل از ساعت 10 خروج پول اتفاق افتاد . 58 درصد از نمادها با معاملاتی منفی و 42 درصد از نمادها با معاملاتی مثبت دنبال شدند .

 شاخص کل با افت بیش از 2 هزار واحدی به 2 میلیون و 212 هزار واحد رسیده اما شاخص هم وزن با رشد 500 واحدی همراه بوده است.

نقشه ی بازار در روز جاری به صورت زیر بوده است  :

www.padash.ir

ورود و خروج پول :

در ساعت  09:30 ورود حدود 12 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 182 میلیارد تومانی پول_حقیقی

و در ساعت 11:30 خروج حدود 301 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

پس از گذشت دو ساعت از بازار :

 شاخص کل با افت بیش از 5 هزار واحد همراه است و شاهد ورود پول به صندوق های درآم ثابت بودیم

در نیم ساعت پایانی بازار:

در نیم ساعت پایانی بازار با افزایش فشار عرضه علی الخصوص در صنایع خودرویی و بانکی روبرو گشتیم  .

در پایان :

شاخص کل با افت بیش از 6 هزار واحد به پایان رسید نمادهای میدکو و فولاد از نمادهای موثر بر افت شاخص کل بوده اند

www.padash.ir

شاخص کل هم وزن و فرابورس نیز منفی به پایان رسیدند  

52 درصد از نمادها با معاملاتی منفی و 48 درصد از نمادها با معاملاتی مثبت به پایان رسیدند

www.padash.ir

79 درصد سهم حقیقی ها از خرید و 82 درصد سهم حقیقی ها از فروش بوده است

www.padash.ir

99 نماد با صف خرید و 64 نماد با صف فروش همراه گشتند

www.padash.ir

ارزش معاملات خرد در پایان بازار باز هم کاهشی بوده است  

www.padash.ir

به صورت جمع بندی می توان گفت :

همان طور که در تابلوی اخبار شایعات صبح به آن اشاره کردیم نماگرهای بورس تهران متعادل تر از روز گذشته ادامه یافتند و در تایم های مختلف بازار شاهد روند ورود و انتقال پول از سهام و صندوق ها بوده ایم با وجود انکه در نهایت انتقال بیش از 348 میلیارد از سهام و حق تقدم صورت گرفت و شاهد ورود به صندوق در امد ثابت بیش از 64 میایرد و صندوق های سهامی بیش از 7.7 میلیارد بوده ایم معمولا زمانی که تکلیف بازار مشخص نیست یا فضای عدم اعتماد در بازار وجود دارد شاهد ورود پول به جایی مطمئن تر و جلوگیر از ریسک و کاهش پول یعنی صندوق های درآمد ثابت هستیم اما زمانی که بازار رونق گرفت و سهامداران  اماده ی ورود به سهام هستند هم زمان با ورود پول به سهام و حق تقدم ها صندوق های سهامی نیز رونق میگردند زیرا این صندوق ها با بالا و پایین های قیمت سهم شکل میگیرند

عامل کاهش ارزش معاملات هم چنان موضوعی ازار دهنده در خصوص بازار سهام به شمار میرود با توجه به پایین بودن حجم معاملات طی این چند روز، نمادهایی با بیشترین حجم معاملات  میتواند جالب توجه باشد. در سمتی دیگر برخی نمادها به بی توجه به روند معاملاتی بازار به کار خود ادامه میدهند شامل وسدید، فلوله، وبرق، وآفر، میهن، وگسترو نماد سخواف ، با این وجود در کلیت بازار با برخورد به سطوح حمایتی علی الخصوص 2200 موجب واکنش شاخص شد و ریزشی خونین به مانند روز گذشته را شاهد نبودیم .

در میان صنایع هم چنان انبوه سازی سرمایه گذاری ها تامین سرمایه و زراعتی ها در صدرورود پول قرار گرفته بودند با وجود انکه گروه غذایی با اتنقال پول از این صنعت و دارویی ها روز متعادلی را به پایان رساندند اما  اخبار مثبت در این دو صنعت وجود دارد که به شرح زیرمی باشد : آمریکا اجازه ی داده است تا پول‌های ایران در عراق را  فقط در خصوص مواد غذایی و دارو و حج به ایران پرداخت شود، یک منبع وزارت خارجه عراق به خبرگزاری رویترز گفته است این پول از طریق بانک تجاری عراق منتقل می‌شود و تایید کرد که از این پول باید فقط برای هزینه زائران ایران و مواد غذایی که به ایران صادر می‌شود استفاده شود این مقام اتاق بازرگانی ایران و عراق گفته بود که ((مبلغ پرداختی حدود سه میلیارد دلار است))

از سویی دیگر با افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد شوینده در انتظار تصمیم سازمان حمایت نمادها روز متعادلی را در بازار منفی به پایان رساندند نمادهای شپارس شگل و کیمیاتک با معاملاتی مثبت و پرتقاضا دنبال شدند .

در گروه خودرویی نمادها نوسانات زیادی را تجربه کردند و تنها نماد خاور در پایان مثبت به پایان رسید روند نزولی بازار خودرو نیز موجب ارزان شدن قیمت برخی از خودروهای مونتاژی در بازار به نسبت کارخانه گردید .  در بازار سرمایه هم چنان  افت قیمت دلارو بازارهای ارز از جمله افت نرخ سکه ی بورسی و ممنوعیت تقسیم سود برای نمادهای  بانکی از عوامل ریزش قیمت نمادهای دلاری هم چنین بانکی ها به شمار میروند . نمادها ی وبملت ونوین وتجارت سمایه علی الخصوص نماد وشهر با گزارش مثبت خود با معاملاتی مثبت به پایان رسیدند از جمله سیگنال مثبت در این میان برای بازار می توان به عرضه  اولیه سهام شرکت گروه مالی شهر اشاره نمود ،که  بیش از 2 میلیون  228 هزارو  479 کد معاملاتی  شرکت کردند و حداکثر 1863 سهم به هر کد معاملاتی اختصاص یافتند. در پایان معاملات روز جاری نیز شاهد ورود دلار به کانال ۴۷هزار تومانی بودیم  و امکان کاهش قیمت بیشتر دلار نیز هم چنان وجود دارد ..   

با وجود آنکه شاخص در نهایت ماجرا منفی به پایان رسید اما این پایان ماجرا نخواهد بود ........

 

در گزارش بالا به شرح کلی بازار سرمایه در روز جاری پرداختیم تا گزارشی دیگر بدرود.. 

پرسود باشید 
کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه
جمله ی طلایی :
  پس به راه خویش برو ای رود بادپای! تنها تویی که براستی می‌دانی چه می‌خواهی، زیرا آنچه تو می‌خواهی جاری بودن است و خود را گم کردن در اقیانوسی که هرگز پر نمی‌شود!
 تکرار



چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52