نگاهی به آخرین روز معاملاتی بهمن داشته باشیم:

به گزارش پاداش سرمایه، در هفته چهارم بهمن‌ماه در بازار سهام معاملات در حالی رقم خورد که بازار تحت تاثیر ترس حقیقی‌ها قرار گرفته بود. به همین منظور سهامداران شاهد خروج ادامه‌دار پول حقیقی‌ها از بازار سرمایه بودند  که در آخرین روز کاری در بهمن ماه هم رقم خورد. بهمن ماه خوشایندی برای سهامداران بورسی نبود و بازار سهام سقوط سنگینی را در این ماه متحمل شد. بازار سهام نه تنها در این ماه با بیشترین روزهای منفی بعد از یک رشد کوتاه مدت دنبال شد بلکه همانطور که در سطوح بالاتر گفتیم، خروج نقدینگی هم در این ماه افسار گسیخته بود و شاهد خروج پول و ورود به بازار های موازی بودیم. 

در معاملات روز یکشنبه 30 بهمن ماه 1401 بیشترین خروج  پول حقیقی  به سهام وساخت (شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 39 میلیارد تومان بود. فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای خزامیا، شستا و شپنا بیشترین خروج  پول حقیقی  را داشتند. در سوی دیگر، فولاد پس از اعلام تائید افزایش سرمایه، بیشترین  ورود پول حقیقی  را ثبت کرد و نمادهای ذوب و زاگرس در رتبه‌های بعدی بودند.

قیمت دلار

صرافی ملی روز پنجشنبه 20 بهمن‌ماه، قیمت دلار را 42 هزار و 985 تومان اعلام کرد. این در حالی است که قیمت این اسکناس آمریکایی روز گذشته 30 بهمن به بیش از 49 هزار تومان رسید.این اسکناس آمریکایی هزار و 652 تومان افزایش قیمت داشته است. بازدهی این بازار برخلاف کاهش 1/45 درصدی سومین هفته بهمن‌ماه،‌ این هفته 3/84 درصد بازدهی مثبت داشت.تحلیلگران بازار معتقدند نهاد پولی کشور،‌ طی 40 روزی که فرزین سکان بانک مرکزی را در دست گرفته است، تلاش زیادی کرده تا قیمت را در کف کانال 40 هزار تومانی نگه دارد. آنها می‌گویند اما قیمت دلار بدون توجه به حرف‌درمانی راه خود را رفته و از زور و دستور پیروی نمی‌کند.

بورس

بررسی معاملات هفته پایانی بهمن ماه بازار نشان می‌دهد، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان هفته چهارم بهمن روی عدد یک میلیون و 524 هزار واحدی ایستاد و افت 2.14 درصدی را تجربه کرد.در سوی دیگر بازار نیز شاخص هم‌وزن نیز همانند شاخص کل رفتار کرد و 2.2 درصد کاهش داشت. این‌ در حالیست که دلار رشد 5.34 درصدی و سکه افزایش 11.98 درصدی را در این هفته به خود دیدند. بیشترین بازدهی هفتگی در میان نمادها را، که غگز با افزایش 21 درصدی بیشترین بازدهی را میان نمادهای بورسی کسب کرد. سدشت و حآسا نیز دیگر نمادهای بورسی بودند که عملکرد خوبی را در این هفته ثبت کرده و سود خوبی را نصیب سهامداران خود کردند. به این ترتیب این دو سهم با جهشی که در این هفته ثبت کردند، برای مقاومت‎‌های 3572 و 1227 تومانی خود خط و نشان کشیدند.

 

تهیه کننده: تیم خبری پاداش سرمایه 




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34
بازار در بلاتکلیفی...
توسط محمدباقر سلیمانی 28 فروردین 1403 ساعت 15:01
سقوط سنگین بازار
توسط محمدباقر سلیمانی 25 فروردین 1403 ساعت 14:54