به گزارش پاداش سرمایه شرح بازار سرمایه در روز شنبه 12  آذر 1401 به شرح زیر می باشد :

 

نگاهی به قاب ابتدایی بازار روز شنبه اولین روز کاری هفته 

کلیت جو بازار با افزایش تقاضا همراه بوده است ، با عرضه ی گروه خودرویی  شاهد افزایش تقاضا در برخی تک سهم ها بودیم

نماگرها در بخش شاخص کل و هم وزن مثبت و شاخص کل فرابورس منفی آغاز به کار کردند

از جمله گروه های مورد توجه  استخراج_کانه_های _فلزی  محصولات_غذایی سیمان و فلزات_اساسی بودند  . شاهد معاملات متعادل  در بیشتر نمادهای بازار بودیم  ، نمادهای کگل  فملی  بیشترین تاثیر مثبت و نماد شپنا  خودرو  شستا  بیشترین تاثیر منفی را بر روی شاخص_کل داشتند .

 با وجود آن که در ابتدای بازار  ارزش صف های خرید کمی بیشتر از صفوف فروش بوده است  اما تعداد نمادهای منفی به مثبت بیشتر بوده است . 270 نماد مثبت وحدود 330 نماد منفی  در ابتدای بازار مشاهده شد هم چنین  215 میلیارد تومان صف خرید و 195 میلیارد تومان صف فروش نمادها را شاهد بودیم .

 

شاخص کل تا ساعت ۹:۲۰ دقیقه با رشدی معادل  ۶۶۵ واحدی همراه شد و به ارتفاع ۱میلیون ۴۱۸هزار واحد رسید ، شاخص کل بر مدار مثبت و شاخص فرابورس با افت تک سهم ها دنبال میشد . شاخص هم وزن نیز با ۱۳۶ واحد رشد به ۴۱۳هزار و ۲۵۲ واحد رسیده بود.

از جمله نمادهای مورد توجه بازار که باعث سبزشدن شاخص کل بودند می توان به نمادهای کگل و فملی اشاره نمود .

بازار سهام در اولین روزکاری خود با تقاضا در برخی گروه هایکه در بالا به آنها اشاره کردیم همراه شد پس از آن گروه خودرویی را دیدیم که تمایل آنها به مثبت شدن در دقایقی از بازار مشاهده میشد .

 

با گذشت 40 دقیقه از بازار شاهد بازگشت گروه خودرویی ها به مدار مثبت بودیم  ، ارزش معاملات خرد نیز به  650 میلیارد تومان رسیده بود  

 وسدید، کپشیر، خبنیان، فاذر و ولانا صدرنشین در صف های خرید بازار بودند. صف های  فروش نیز  در نمادهای وسالت، سفاسی رفاه، واحصا   اتفاق افتاده بود .

 

یک ساعت از بازار گذشت  و وضعیت شاخص کل و شاخص کل هم وزن هم چنان مثبت ادامه داشت  .

شاخص نیمی از مسیری که امروز صعود کرده بود را مجددا  بازگشت . اگر بخواهیم به مقایسه ی  رشد شاخص کل  نسبت به روز گذشته بپردازیم به رقم  763 واحد خواهیم رسید ، حکشتی، شستا، شپنا، شبندر و شتران هم عمده ترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند

معاملات امروز بسیار بی رمق و کم حجم دنبال می شد. ارزش معاملات خرد حتی به 1,5 همت هم نرسیده بود ، برآیند ورود و خروج پول خرد حدود منفی 35 میلیارد تومان بوده  است.

 

  نمایی از نقشه_بازار  معاملات را در روز بازار روز جاری  شاهد هستیم :

www.padash.ir

 

به میانه ی بازار رسیدیم و دیدیم که شاخص کل با  رشد ۴۶۱ واحدی دنبال  شد و به ارتفاع  ۱میلیون ۴۱۷هزار واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با ۳۱۸ واحد رشد به ۴۱۳هزار و ۴۳۴ واحد رسیده بود .

 در بازار روز جاری گروه محصولات غذایی با ورود پول حقیقی همراه بودند  ، این گروه با رشد نمادهایش در صدر توجه سهامداران قرار گرفته بود، یکی از اخباری که شاید بتواند بر این گروه  تاثیرگذار باشد اخباری مبنی بر خارج شدن رب گوجه فرنگی و تن ماهی از قیمت گذاری دستوری می تواند باشد .

 

در ساعت 09:30 خروج حدود 1 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 10:30 خروج حدود 34 میلیارد تومانی پول_حقیقی

در ساعت 11:30 خروج حدود 95 میلیارد تومانی پول_حقیقی را شاهد بودیم .

 

 تابلوی ورود و خروج پول حقیقی به صورت زیر می باشد :

 

www.padash.ir

 

یک ساعت مانده به پایان تایم معاملات و  ارزش معاملات خرد 2 همت را نیز گذراند ، رنج مثبت در خودرو همزمان با بازدید رییس سازمان بورس از ایرانخودرو دیده  شد.

 

در حالی وارد نیم ساعت پایانی بازار شدیم که شاهد معاملاتی متعادل و منفی بودیم گروه خودرویی ها با سیز شدن نمادهایش مجددا به مدار اصلی بازگشت .

اگر بخواهیم به وضعیت شاخص کل بپردازیم خواهیم گفت که شاخص کل که در همان یکساعت ابتدایی روند صعودی اش  را متوقف و نزولی کرده بود .پس از گذر زمان  تحت تاثیر افت قیمتی نمادهای حکشتی، شپنا، شستا و شتران منفی گشت  و با افت  139 واحدی همراه شد . هم چنان صنایع فلزی ها، غذایی ها، محصولات لبنی، قطعاتی ها و لیزینگی ها صنایع مورد توجه بازار بودند .

 

در دقایق پایانی بازار به تعادل رسیده بود  و 58 درصد از نمادها روز نه چندان مثبتی را به پایان می رساندند  . ارزش معاملات خرد به حدود  2,5 همت رسیده بود  68 نماد صف خرید و 36 نماد صف فروش بودند ..

هم چنین شاخص کل مجددا  مثبت گشت  و شاخص هم وزن  نیز با افت قیمت تک سهم ها منفی  بوده است .

 

و در پایان :

بلاتکلیفی در وضعیت نماگرها بی داد میکرد در پایان بازار  شاخص هم‌وزن منفی گشت

 شاخص کل بورس تهران با رشد ۳۴۹ واحدی به ارتفاع ۱میلیون ۴۱۷هزار و ۷۲۰ واحد رسید  و رشدی ۰.۰۲درصدی را تجربه کرد

شاخص هم وزن که تا میانه ی بازار با افزایش همراه بوده است در نیم ساعت پایانی ، با افت ۹۷واحدی به ۴۱۳هزار و ۱۹ واحد و  0.02 درصد کاهش یافت

شاخص فرابورس نیز افتی 18 واحدی به ارتفاع  18 هزار و 672 واحد رسیده بود .اگر بخواهیم به  نمادهای موثر بر رشد شاخص  .بپردازیم می توان به نمادهای کگل، فولاد و فملی اشاره نمود

ارزش معاملات  خرد بازار بورس نیز به  حدود  2 هزار و 718 میلیارد تومان رسیده بود ، تعداد نماد های مثبت 292 و تعداد نماد های منفی 386 بوده است و در پایان  حقوقی ها 131 میلیارد تومان از حقیقی ها خرید کرده بودند .

 

جمع بندی خلاصه بازار به شرح زیر می باشد :

www.padash.ir

 

به صورت جمع بندی می توان گفت :

در بازار روز جاری شاهد تغییرات مداوم در نماگرهای بازار  بورس بودیم در نهایت شاخص کل با رشد و شاخص کل هم وزن و فرابورس منفی به کار خود پایان دادند در گروه خو درویی ها با دیدار رییس سازمان بورس از ایرانخودرو شاهد  رنج مثبت در گروه خودرویی ها بودیم  مثبت شدن نماد خساپا نیز  راه برای مثبت شدن سایر نمادها باز کرد  و در پایان معاملات نیز این گروه  را با رشد قیمتی و افزایش تقاضا به پایان رساندند با وجود کم حجم بودن معاملات و تغییرات نه چندان زیاد ارزش خرد وضعیت معاملات و نمادها با تغییرات زیادی همراه بوده است و یکی دیگر از اتفاقاتی که می توان به آن اشاره نمود  خروج پول از صندوق های درآمد ثابت بوده است خروج مکرر پول یکی از دغدغه های این روزهای بازار سرمایه است .

 
 جمله طلایی : 

ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎ ﺗﺼﻮﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻞ ﻫﺎﯼ ﻧﻮﺭ
ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻨﮕﺮﯼ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ 
ﺑﺎ ﺁﮔﺎﻫﺎﻧﻪ ﮐﺮﺩﻥ ﺗﺎﺭﯾﮑﯽ ﺑﻪ ﺭﻭﺷﻨﮕﺮﯼ ﻣﯽ ﺭﺳﺪ
و ﺍﯾﻦ ﮐﺎریﺳﺖ ﻧﺎﺧﻮﺷﺎﯾﻨﺪ
ﺑﻨﺎﺑﺮﺍﯾﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﻃﺮﻓﺪﺍﺭ ﻧﺪﺍﺭﺩ .!!

 


#ﮐﺎﺭﻝ_ﮔﻮﺳﺘﺎﻭ_ﯾﻮﻧﮓ


 پرسود
کارشناس بازار سرمایه :مرسده گونه




چرخش بازار از بزرگان به کوچک تر...
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 15:04
سایه احتیاط بر سر...
توسط محمدباقر سلیمانی 03 اردیبهشت 1403 ساعت 15:19
بازار همچنان بر نوار...
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 15:01
بالاترین ارزش معاملات خرد به ثبت...
توسط محمدباقر سلیمانی 01 اردیبهشت 1403 ساعت 14:52