به گزارش پاداش سرمایه شاخص کل بورس در روز سه‌شنبه ۱۵ شهریور به محدوده یک میلیون و ۴۲۰ هزار واحدی رسیده بوده است . افت پنج هزار و ۹۴۵ واحدی شاخص در شرایطی اتفاق افتاد که بورس تهران در روزهای اخیر  روندی نزولی به خود گرفته است .

 در جریان دادوستدهای بازار سه شنبه ، سرمایه بیش از 4میلیارد و 177میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 2هزار و 680میلیارد تومان در بیش از 261هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت .

بیشترین اثر منفی بر بازار سهام در روز گذشته نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی بوده است و در مقابل شرکت‌های داده گستر عصر نوین – های وب، زامیاد و تامین سرمایه بانک ملت با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سرمایه شدند.

 

در ادامه به تابلوی اخبار و شایعات خواهیم پرداخت:

www.padash.ir

 

در ادامه به بررسی 10 خبر تاثیرگذار بر بازار امروز خواهیم پرداخت:

۱- گکوثر افزایش ۱۵.۴% در نرخ فروش خدمات اقامتی جهت اعمال از ۱۵ شهرویور ماه ۱۴۰۱ تا بهمن ماه ۱۴۰۱


۲- بهادری جهرمی سخنگوی دولت: ۷۰۰ میلیون یورو تفاهم نامه همکاری اقتصادی در زمینه خودروسازی با روسیه امضا شده که به صورت روبل-ریال در حال انجام است.


۳- نماد معاملاتی (خصدرا ۱) بنا به تشخیص شرکت فرابورس ایران حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ تعلیق شد.


۴- کاهش ۰.۲۱ درصدی نرخ حداقل توافق بازخرید از ۲۱.۲۱ به ۲۱ درصد می‌تواند بیانگر کاهش نرخ بهره بین بانکی در هفته اخیر نیز باشد.


۵- ثبت نام سومین دوره قرعه‌کشی یکپارچه خودرو از فردا ۱۶ شهریور به مدت سه روز انجام می‌شود.


۶- شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت با نماد شساخت اعلام نمود شرکت طراحی و مهندسی صنایع انرژی (شرکت زیرمجموعه) با شرکت پتروشیمی دهلران درخصوص ساخت واحد‌های الفین پتروشیمی دهلران قرارداد منعقد کرده است.


۷- صنایع خاک چینی ایران با نماد کخاک، افزایش سرمایه ۱۳۳ درصدی از مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان به ۳۵۰ میلیارد تومان که از محل مطالبات و آورده نقدی صورت گرفته بود را نزد مرجع ثبت شرکت‌ها به ثبت رساند.


۸- مهم برای اخابر افزایش هزینه تلفن ثابت ابلاغ شد.


۹- معاون مالی و اقتصادی شهری شهرداری تهران: ۴ همت از املاک شهرداری برای تعادل بازار مسکن در بورس عرضه می‌شود.


۱۰- وزیر ورزش: اقدام سنگین حکومتی در مورد واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال اتفاق افتاد و قرار است در مرحله اول ۵۱ درصد سهام دو باشگاه به بخش غیردولتی اختصاص یابد.

 

در این گزارش به اخبار موثر بر گروه هایی که با توجه به اخرین اخبار امکان رشد برای آنان میسر است اشاره شده است با توجه به موارد گفته شده در گزارش بالا، روند بازار به صورت کلی ترسیم شده است

و پیش بینی بازار روز سه شنبه 16 شهریورماه 1401 را همانند هفته جاری  پرنوسان و متعادل  درنظر گرفته ایم و به نظر می‌رسد که اگر در شرایط کنونی و تا زمانی که ریسک‌های بازار مانند  برجام و بازار‌های جهانی تا حدودی مشخص نشوند  ،  توجه بازار به سمت  تک سهم‌ها به جای صنایع معطوف می باشد .

هم چنین وضعیت شاخص کل نیز در موقعیت حساسی قرار گرفته است که با بازار روز جاری وضعیت آن کمی مشخص تر می شود امید است که اخبار مثبتی در روز جاری به گوش برسد 

 

پرسود باشید 

 

کارشناس بازار سرمایه: مرسده گونه




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 17 اردیبهشت 1403 ساعت 08:37
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:18
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 اردیبهشت 1403 ساعت 08:32
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 02 اردیبهشت 1403 ساعت 08:34