حامد سِتاک، مدیر عامل کارگزاری آریا نوین درخصوص روند پیش روی بازار به خبرنگار پاداش سرمایه گفت:

به نظر می رسد با توجه به قیمت فعلی نمادهای شاخص ساز، در شرایط کنونی که عواملی مانند نوسانات نرخ ارز، نرخ کالاهای اساسی و بازارهای موازی و رقیب نقش موثری را ایفا می کنند، شاخص کل در مرحله ای از کف سازی قرار گرفته است.

ستاک در ادامه افزود: تمام عواملی که از آن ها در این روزها به عنوان برگشت بازار یاد می شود، از جمله انتخابات پیش رو، همه بهانه ای برای متعادل نمودن بازار به شمار می روند. عامل اصلی روند رو به رشد بازار را می توان در کاهش قیمت ها با توجه به اصلاح قیمتی و  اصلاح زمانی سهم ها و افزایش فاکتورهای اساسی نسبت به بازار جست و جو کرد که این بازار را در وضعیت ارزندگی قرار داده است و می توان با قطعیت نسبتا بالایی گفت، که بازار در حال برگشت به شرایط تعادل می باشد.

ستاک درمورد گزارشات عملکرد ماهانه شرکت ها گفت: عواملی مانند کاهش P/E بازار، کاهش قیمت ها و افزایش EPS در چند ماه گذشته، جذابیت بازار را در این روزها دوچندان کرده است.

وی همچنین در خصوص افزایش تخفیف نرخ خوراک پالایشی ها و تاثیر آن بر روند این گروه گفت: به صورت کلی هر اتفاق و رویدادی که موجب کاهش هزینه های شرکت و افزایش سود خالص شود اتفاق خوب وتاثیر گذاری می باشد.

وی با توجه به روند شکل گرفته در بازار، هفته ی جاری را متعادل خواند و در پایان افزود: با توجه به هیجان رشدی که در بازار مشاهده می شود می توان گفت شرایط متعادلی را پیش گرفته است.

 

خبرنگار: مانیا جلالی