به گزارش پاداش سرمایه ، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز سه‌شنبه می‌روند که روز گذشته شاخص‌های بازار سهام صعود کردند. برای پیش بینی بورس امروز –سه‌شنبه 24 خرداد- به روند بازار سهام در روز گذشته نگاه می‌کنیم. دیروز شاخص کل رشد 39 هزار و 59 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 7 هزار و 738 واحد صعود کرد. شاخص کل فرابورس نیز 415 واحد بالا آمد. 

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 452 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 176 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 72 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 28 درصد بازار افت قیمت داشتند.

www.padash.ir

روز دوشنبه شاخص‌های بورس تهران رشد چشمگیری کردند. اغلب نمادهای بازار با رشد قیمت مواجه بودند و نقشه بازار سهام سبز پوش شد. شاخص کل بیشترین صعود در سال 1401 را ثبت کرد و شاخص هم وزن بیشترین رشد در یک ماه اخیر را پشت سر گذاشت. 

نمادهای میدکو، فولاد، فملی، پارس، تاپیکو، ومعادن، وغدیر، پارسان، نوری، شپدیس، فارس، شستا، شپنا، فخوز، شتران، شبندر و کچاد نمادهای بزرگ بورس بودند که بیشترین تأثیر را در رشد شاخص کل داشتند. 

دیگر اتفاق مهم معاملات دیروز توقف روند خروج سرمایه حقیقی از بازار سهام و ورود پول حقیقی پس از 6 روز پی در پی بود. ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار 322 میلیارد تومان بود که بیشترین رقم در 2 ماه اخیر بوده است.

فولاد، پارس، نوری، فخوز، فزر و ذوب بیشترین ورود پول حقیقی را در معاملات روز دوشنبه داشتند. گروه محصولات شیمیایی و فلزات اساسی بیشترین جذب سرمایه حقیقی را داشتند.

روز دوشنبه ارزش معاملات خرد سهام نیز افزایش یافت و پس از 8 روز کاری به محدوده 5 هزار میلیارد تومانی بازگشت. 

با این وصف دیروز روند بازار کاملا صعودی بود. رشد قیمت سهام شرکت‌ها را متأثر از انتظارات تورمی می توان دانست. برخی نیز صعود قیمتی نمادهای کامودیتی‌محور را با رشد نرخ ارز مرتبط می‌‌دانند. با این وصف به نظر می‌رسد نیروهای صعودی در بازار قدرت گرفته‌اند و شاخص را به سمت بالا هدایت می‌کنند.

 

تهیه کننده: #مرسده_گونه

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 06 دی 1402 ساعت 09:21
کدال خوانی با پاداش
توسط محمدباقر سلیمانی 04 دی 1402 ساعت 08:45
چند خبر مهم و اثرگذار
توسط مرسده گونه 04 تیر 1402 ساعت 07:30
تابستان 1402 آغاز شد
توسط مرسده گونه 03 تیر 1402 ساعت 07:55