به گزارش پاداش، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

فرار کاربران از اتریوم به سوی بیت کوین در بازار سرخ رنگ روزهای اخیر

سقوط ۳۷ درصدی بهای اتریوم در ۳۰ روز اخیر با کاهش ارزش آن در برابر بیت کوین همراه شده است. این وضعیت سبب شده که کاربران با هدف پایین آوردن ریسک سرمایه‌گذاری خود، توجه بیشتری به بیت کوین داشته باشند.. در همین حال، نلسون لیم، کارشناس پلتفرم تحلیلی نانسن، گفت هنگامی بازار دچار ریزش می‌شود، «بیت کوین در مقایسه با اتریوم و سایر راهکارهای لایه یکم افت بسیار کمتری را تجربه می‌کند» و به همین خاطر کاربران به بیت کوین پناه می‌برند.

نووگراتز: بیت کوین در صعود بعدی بازار پیشتازی می‌کند

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال، می‌گوید در روند صعودی بعدی بازار ارزهای دیجیتال، بیت کوین پیشتازی خواهد کرد. نووگراتز معتقد است قیمت‌ها هنگامی روند صعودی را در پیش می‌گیرند که فدرال رزرو سیاست‌های پولی سخت‌گیرانه خود را کنار بگذارد و از بالا بردن نرخ‌ها دست بکشد. وی در شرایطی این اظهارات را به زبان آورد که قیمت بیت کوین با ریزش ۳ درصدی نسبت به روز قبل در ناحیه ۲۸,۴۰۰ دلاری قرار گرفته است.

تتر استیبل کوین USDT را در پالیگان عرضه می‌کند

شرکت تتر که مالک بزرگترین استیبل کوین بازار ارزهای دیجیتال است، اعلام کرد USDT را هم‌اینک در شبکه پالیگان هم عرضه می‌کند. تتر با ارزش بازار حدوداً ۷۷ میلیارد دلاری بعد از بیت کوین و اتریوم رتبه سوم بازار را در اختیار دارد. این شرکت به تازگی یک استیبل کوین جدید با پشتوانه پزو مکزیک راه‌اندازی کرده تا حضور خود را در میان کشورهای آمریکای لاتین پررنگ‌تر کند. گزارش اخیر تتر نشان می‌دهد ارزش دارایی‌های این شرکت ۸۲.۴ میلیارد دلار است.

پیتر شیف: قیمت اتریوم تا ۱,۰۰۰ دلار پایین می‌آید

پیتر شیف، منتقد سرسخت ارزهای دیجیتال، با انتشار بخشی از نمودار اتریوم پیش بینی کرد بهای این ارز دیجیتال تا محدوده ۱,۰۰۰ دلار پایین بیاید. شیف می‌گوید در اتریوم نمودار یک الگوی نزولی شکل گرفته که احتمالاً سقوط سنگین قیمت آن را به دنبال خواهد داشت. اتریوم هم‌اینک ۸۶ درصد با نقطه اوج قیمتی خود فاصله دارد و ارزش هر واحد آن حدود ۱,۷۲۵ دلار شده است.

منتقد ارزهای دیجیتال: ترا ۲.۰ خسارت‌های بیشتری به بار می‌آورد

بن مکنزی، یکی از منتقدان ارزهای دیجیتال، با ابراز نگرانی درباره ترا ۲.۰ مدعی شد این پروژه خسارت‌های بیشتری به بار خواهد آورد. این هنرپیشه سابق آمریکایی همچنین از صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال که این توکن جدید را در فهرست معاملاتی خود قرار داده‌اند، به شدت انتقاد کرد. وی ادامه داد عده‌ای از کاربران پس‌انداز خود را به خاطر سرمایه‌گذاری در پروژه ترا از دست داده‌اند. شبکه اصلی ترا ۲.۰ به زودی راه‌اندازی می‌شود اما بسیاری از کاربران امیدی به احیای آن ندارند.

تسلا پذیرش دوج کوین را رسماً شروع کرد

ایلان ماسک با انتشار پیامی در توییتر اعلام کرد مشتریان تسلا از این پس می‌توانند با پرداخت دوج کوین محصولات این شرکت را خریداری کنند. گفته می‌شود شرکت اسپیس‌اکس هم به‌زودی پذیرش این میم کوین را در دستور کار قرار می‌دهد. انتشار این پیام با رشد تقریباً ۱۶ درصدی دوج کوین همراه شد. قیمت هر واحد این میم کوین هم‌اینک حدود ۸ سنت است.

پروژه ارز دیجیتال بانکی تایلند متوقف شد

بانک مرکزی تایلند پروژه ارز دیجیتال بانکی خود را به دلیل وجود گزینه‌های پرداخت آنلاین متوقف کرده است. رئیس بانک مرکزی این کشور در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد گفت اجرای این پروژه ضروری به نظر نمی‌رسد و استفاده از فناوری بلاک چین شاید عواقبی ناخواسته را به همراه داشته باشد. البته بانک مرکزی تایلند آزمایش‌های مربوط به واریز، برداشت و انتقال ارز دیجیتال بانکی را در سه ماه پایانی امسال انجام خواهد داد. این آزمایش‌ها در مقیاس کوچک و بین موسسه‌های مالی صورت می‌گیرد.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۴.۷ درصد سقوط کرد

بر اساس اطلاعاتی که وب‌سایت کوین مارکت کپ منتشر کرده است ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در مقایسه با روز گذشته ۴.۷۲ درصد سقوط کرده است. ریزش اخیر سبب شده ارزش بازار در محدوده ۱.۱۸ تریلیون دلار قرار بگیرد. این روند نزولی قابل‌توجه در حالی شکل گرفت که بیت کوین و اتریوم در این بازه زمانی به ترتیب ۳.۵ و ۷ درصد کاهش قیمت را در ۲۴ ساعت اخیر تجربه کرده‌اند.

لیکویید شدن ۱۵۷ میلیون دلار قرارداد آتی اتریوم با تداوم ریزش قیمت اتر

داده‌های کوین مارکت کپ نشان می‌دهد بهای اتریوم نسبت به روز قبل ۳.۴ درصد افت کرده و بهای هر واحد آن ۱,۷۷۰ دلار معامله می‌شود. این روند نزولی سبب شد بیش از ۱۵۷ میلیون دلار قرارداد آتی لیکویید شود. گفتنی است بالغ‌بر ۷۵ درصد موقعیت‌های لیکویید شده قرارداد لانگ (خرید) بودند.

هزینه ۱.۵ میلیون دلاری نهنگ اتریوم برای خرید ۱۴۲ میلیارد شیبا اینو

به گزارش ویل استاتس، یک نهنگ اتریوم بیش از ۱۴۲ میلیارد واحد شیبا اینو را به ذخایر خود افزوده است. این آدرس که رتبه ۲۹۳ را در میان نهنگ‌های بزرگ دارد برای بدست آوردن این مقدار شیبا اینو در حدود ۱.۵۴ میلیون دلار هزینه کرده است. این نهنگ در ابتدای این هفته هم بالغ‌بر ۸۶.۷ میلیارد واحد از این میم کوین را خریده بود. گفتنی است شیبا اینو ۰.۷۸ درصد از سبد سرمایه این آدرس را تشکیل می‎‌دهد.

ارزهای دیجیتال به‌عنوان دارایی جایگزین ترجیحی بانک جی‌پی مورگان، جایگزین املاک شدند

بانک بین‌المللی جی‌پی مورگان در گزارش جدید خود دیدگاهی مثبت در رابطه با ارزهای دیجیتال اتخاذ کرده است. استراتژیست‌های این بانک در این مقاله هدف ۳۸,۰۰۰ دلاری را برای بیت کوین درنظر گرفته و رشد چشم‌گیری را برای ارزهای دیجیتال پیش‌بینی کردند. همچنین این بانک اکنون ارزهای دیجیتال را به‌عنوان دارایی جایگزین ترجیحی به‌جای املاک و مستغلات جایگزین کرده است.

اینشورایس میلیون‌ها دلار به مدعیان زیان‌دیده از سقوط ترا پرداخت می‌کند

پلتفرم اینشورایس بعد از بررسی ۱۷۳ ادعای خسارت ناشی از سقوط ترا اعلام کرد حدود ۱۱ میلیون دلار به شاکیان پرداخت خواهد کرد. این پلتفرم که در حوزه دیفای خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهد، افزود ۶۱ بیمه‌شده دیگر هنوز درخواست خسارت خود را ثبت نکرده‌اند. گفتنی است این پلتفرم مهلت ثبت درخواست را به تازگی از ۱۵ روز به ۷ روز کاهش داده است. این اقدام با واکنش کاربران توییتر همراه شد؛ آنها معتقدند اینشورایس می‌خواهد از تعهدات خود در قبال مشتریان شانه خالی کند.

سناتور تد کروز: هر هفته بیت کوین می‌خرم

سناتور تد کروز، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس، می‌گوید نسبت به آینده ارزهای دیجیتال به شدت خوش‌بین است و هر هفته بیت کوین خریداری می‌کند. کروز افزود بیت کوین را باور دارد و به همین خاطر بخش اندکی از سبد سرمایه خود را به آن اختصاص داده است. وی همچنین گفت ارزهای دیجیتال جهان را تغییر خواهند داد و مزیتشان این است که تحت کنترل هیچ شخصی نیستند. این سیاستمدار آمریکایی ادامه داد دلیل ترس برخی افراد از ارزهای دیجیتال هم این است که نمی‌توانند این حوزه را تحت کنترل خود در بیاورند.

رشد ۱۷ درصدی مونرو طی ۷ روز اخیر در نتیجه افزایش تقاضا

همز‌مان با افزایش تقاضا برای ارزهای دیجیتال مرتبط با حریم خصوصی، ارزش پرایوسی کوین مونرو و دیگر ارزهای دیجیتالی که امکان ناشناس‌ماندن در بلاک چین را فراهم می‌کنند، افزایش یافته است. به‌رغم وضعیت اصلاحی بازار ارزهای دیجیتال، قیمت XMR در ۷ روز اخیر حدود ۱۷ درصد رشد کرده است. در طی دو هفته متوالی اخیر، قیمت مونرو همچنان در یک روند صعودی پیش می‌رود و تاکنون نیمی از اصلاح قیمتی ۶۰ درصدی آن که از ماه آوریل آغاز شده، جبران شده است.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید