به گزارش پاداش سرمایه، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

درآمد ماهانه پلتفرم اتریوم نیم سرویس به اوج خود رسید

به‌لطف رشد آگاهی جامعه کاربران اتریوم و کاهش کارمزدهای شبکه در ماه‌های اخیر، پلتفرم اتریوم نیم سرویس (Ethereum Name Service) که دامنه‌های «eth.» را عرضه می‌کند، ماه مه (اردیبهشت) از لحاظ تعداد ثبت‌نام‌های جدید، تمدید دامنه و درآمد، بهترین عملکرد تاریخ خود را داشته است. نیک جانسن، توسعه‌دهنده ارشد اتریوم نیم سرویس، روز ۲۳ مه (۲ خرداد) در توییتر خود نوشت در حالی که هنوز یک هفته از ماه مه باقی مانده است، آمار ماهانه ثبت‌نام، تمدید دامنه و درآمد این پلتفرم رکوردشکنی کرده است.

آمریکایی‌ها اکنون می‌توانند ساعت‌های شرکت تگ هویر را با ارزهای دیجیتال خریداری کنند

شرکت طراحی و سازنده ساعت‌های لوکس تگ هویر (TAG Heuer)، اکنون ارزهای دیجیتال را به‌عنوان روش پرداخت برای محصولات باکیفیت خود می‌پذیرد. این شرکت سوئیسی که تأسیس آن به ۱۵۰ سال پیش برمی‌گردد، اعلام کرده است که مشتریان آمریکایی می‌توانند ساعت‌ها و اکسسوری‌های موردنظر خود را به‌صورت آنلاین و با ارزهای دیجیتال خریداری کنند. پرداخت‌های مبتنی بر ارز دیجیتال این شرکت نیز به‌کمک پلتفرم بیت‌پی (Bitpay) انجام خواهد شد.

دو کوان یک آدرس برای سوزاندن لونا منتشر کرد

دو کوان، مدیرعامل ترافورم لبز، اخیراً در توییتر خود یک آدرس کیف پول برای سوزاندن توکن‌های لونا منتشر کرده است. علاوه بر این، او در پاسخ به سؤالات کاربران گفته شرکت اصلی ترافورم لبز در سنگاپور ثبت شده، همچنان فعال است و تنها زیرمجموعه کره‌ای این شرکت را منحل کرده‌اند. با این حال، او گفته است که اعتقادی به سوزاندن توکن‌ها ندارد زیرا نمی‌تواند فایده این کار را درک کند. این آدرس ارتباطی با طرح توکن‌سوزی پیشنهادشده ندارد و دو کوان این آدرس را تنها در جواب یکی از کاربران که گفته بود سوزاندن توکن‌ها می‌تواند مفید باشد، منتشر کرده است.

با وجود افزایش قیمت فانتوم ارزش کل سرمایه قفل‌شده آن همچنان بسیار کم است

روند صعودی فانتوم در ۲۰ تا ۲۲ مه (۳۰ اردیبهشت تا ۱ خرداد) باعث شد که این ارز دیجیتال به اوج روزانه ۰.۴۵ دلار برسد. گفتنی است که فانتوم در ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) به منطقه اشباع فروش و قیمت ۰.۲۲ دلار رسیده بود. جدای از اینکه این ارز دیجیتال از لحاظ تکنیکال در شرایط خوبی قرار داشت، صعود اخیر آن احتمالاً به‌خاطر شایعه‌ای بود که ادعا می‌کرد آندره کرونژ (Andre Cronje)، یکی از شناخته‌شده‌ترین توسعه‌دهندگان صنعت دیفای، قرار است به فانتوم برگردد. با این حال، ارزش کل سرمایه قفل‌شده فانتوم در حال حاضر حدوداً ۱.۳ میلیارد دلار است و با اوج ۸.۱۹ میلیارد دلاری آن در ماه مارس (اسفند) تفاوت زیادی دارد.

تعداد بیت کوین‌های هولدشده در صرافی‌های متمرکز همچنان پایین‌تر از همیشه است

داده‌های موجود نشان می‌دهند تعداد بیت کوین‌هایی که در صرافی‌های متمرکز هولد می‌شوند، کمی افزایش یافته است. در ۷ مه (۱۷ اردیبهشت)، تعداد این بیت کوین‌ها با جهشی ۲ درصدی مواجه شد و از ۲.۴۸۱ میلیون به ۲.۵۳۲ میلیون واحد افزایش یافت. علی‌رغم رشد اخیر، تعداد بیت کوین‌های هولدشده در صرافی‌ها در حال حاضر کمتر از همیشه است. پیش از این، کمترین بیت کوین‌های سپرده‌گذاری‌شده در صرافی‌های متمرکز مربوط به ۱۲ مارس ۲۰۲۰ (۲۲ اسفند ۹۸) می‌شد و کمی بیشتر از ۳ میلیون واحد بود. گفتنی است که بیشترین بیت کوین‌های هولدشده به‌ترتیب در صرافی‌های کوین بیس، بایننس، اوکی‌اکس، هوبی و کراکن قرار دارند.

کارشناس بلومبرگ: سقوط UST را پیش‌بینی کرده‌ بودیم

مایک مک‌گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ، گفته است سقوط قیمت UST هشداری برای بقیه صنعت ارزهای دیجیتال درمورد خطرات استیبل کوین‌های الگوریتمی بود. طبق گفته‌های مک‌گلون، سقوط UST با توجه به حباب آن هرچند تأسف‌بار، اما غیرمنتظره نبود. مک‌گلون گفته است سقوط UST را پیش‌بینی کرده بود و بازار ارزهای دیجیتال باید از دارایی‌هایی که در دو سال گذشته بیش از حد رشد کردند، پاک شود.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید