به گزارش پاداش سرمایه ، امروز ۲ خرداد چند خبر در فضای رسانه‌ها منتشر شد که این اخبار می‌توانند به نوعی بر روی روند بورس فردا تاثیرگذار باشند. قبل از معاملات فردا این ده خبر را بخوانید.

۱- با توجه به افزایش نرخ مواد اولیه، قیمت شوینده‌های پودری ۲۴ درصد و شوینده‌های غیرپودری ۴۰ درصد افزایش می‌یابد.


۲- قهکمت گزارش فعالیت اردیبهشت را منتشر کرد؛ در این گزارش نرخ فروش شکر در حالیکه در ماه‌های قبل متوسط کمتر از ۱۳ هزار تومان بوده، حالا در اردیبهشت با افزایش قابل توجهی به بالای ۱۶۵۰۰ رسیده است.


۳- فنورد افزایش سرمایه ۵۰۰% را به ۱۰۰۰ درصد رساند!


۴- امضای ۱۲ سند همکاری و یادداشت تفاهم بین ایران و عمان


۵- قیمت تضمینی چغندرقند با حدود ۷۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته با احتساب کمک کرایه حمل و محاسبه ارزش جوایز تحویل به حدود ۲۲ هزار و ۵۰۰ ریال در هر کیلوگرم افزایش یافت.


۶- عوارض ۱۰ تا ۷۵ درصدی برای واردات خودرو


۷- مجوز افزایش سرمایه ۱۱۵ درصدی دسبحا از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی


۸- افزایش تقاضا برای سوخت در آمریکا و کمی عرضه و در عین کاهش ارزش دلار قیمت نفت را به مرز ۱۱۴ دلار رساند.


۹- تعداد خودرو‌های ناقص سایپا در اردیبهشت سال جاری از حدود ۳۱ هزار دستگاه به حدود ۲۵ هزار دستگاه کاهش یافته


۱۰- مهلت اولیه تعیین شده برای ثبت نام از جاماندگان یارانه، امروز (یکشنبه) به پایان می‌رسید، ولی سازمان هدفمندی یارانه‌ها از تمدید این زمان تا ۴ خرداد خبر داده است.

سریعاً مشکلات گمرکی بین ایران و عمان برطرف شود

رئیس‌جمهور در نشست با تجار و فعالان اقتصادی عمانی:تجار دو کشور شناخت کافی از ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور ندارند، لذا لازم است فعالان اقتصادی دو طرف گام‌هایی در مسیر شناخت ظرفیت‌های متقابل بردارند.اولین گام ایجاد مرکز تجاری فعال ایران در کشور عمان است. یکی از کارکردهای مرکز تجاری شناسایی ظرفیت‌های دو کشور بویژه ایران است.رفع مشکل حمل‌و‌نقل و پرداخت‌های پولی و بانکی مطرح و قرار شد این مسائل حل شود. هر چه سریعتر مشکلات گمرکی برای تبادلات تجاری بین ایران و عمان برطرف شود.سرمایه‌گذاری‌های مشترک بین دو کشور ضروری است. تجهیزات‌پزشکی، لوازم‌خانگی و محصولات مرتبط با مصارف خانگی ساخت ایران قابل رقابت با کالاهای مشابه خارجی آن است.

قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی:

برای ارزش گذاری نهایی ایران خودرو و سایپا باید تامین سرمایه ها و ارزش گذاری اضافه ارزش بلوکی انجام و به قیمت تابلو اضافه شود.این دو سهام، سهام ارزنده‌ای روی تابلو هستند و اگر ارزش‌هایی توسط اشخاص اعلام شده، صرفا تخمین شخصی بوده است.ارزش سهام این دو شرکت خیلی بیشتر از قیمتی است که روی تابلوست و با مصوبه هیات واگذاری، ارزش نهایی تعیین می‌شود.

مصطفی آجرلو مدیر عامل باشگاه استقلال تهران گفت:

در نمایشگاه خصوصی‌سازی ، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به عنوان بخش خصوصی غرفه ای دارند به نام سرخابی ها ؛ ورود این دو باشگاه مردمی به بازار بورس با افزایش سرمایه از محل صرف سهام ، بازگشایی نماد استقلال و آغاز معاملات سهام باشگاه‌ها یک اتفاق خیلی مبارک است.ما تمام مراحل را پشت سر گذاشته‌ایم و آماده‌ایم از فردا صبح نماد بازگشایی شود، منتظر بورس و فرابورس و سازمان خصوصی سازی هستیم که این اتفاق  صورت بگیرد.به طور طبیعی با این ۱۰ درصد فروش سهام که تا پایان شهریور به ۵۰ درصد می‌رسد یک اتفاق بزرگ و مبارک برای استقلال خواهد بود و با فروش  بلوک  سهام ، استقلال وارد فضای جدید و از بخش دولتی به  بخش خصوصی منتقل می‌شود.این بزرگترین بنگاه اقتصادی است که حدود ۳۰ میلیون استقلالی و حدود ۳۰ میلیون پرسپولیسی هوادار آن هستند و این دو بنگاه می‌توانند برای فرایند اقتصاد ایران  جامعه و هواداران برکات زیاد و  تولید ثروت داشته باشند.

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید