به گزارش پاداش سرمایه ، در این خبر شما می توانید جدیدترین و مهمترین اخبار ارز دیجیتال امروز را ببینید. اخباری که می تواند بازار ارزهای دیجیتال امروز را تحت تاثیر قرار دهد.

پیتر شیف: تجربه لونا نقض بزرگی را در مفهوم خرید در کف نشان می‌دهد

پیتر شیف، مدیرعامل یورو پسیفیک کپیتال و سرمایه‌گذار طلا، در توییتی درباره سقوط اخیر لونا به صفر اظهارنظر کرده است. او بیت کوین را به ترا تشبیه کرده و گفته است که لونا مفهوم «خرید در کف قیمت» را برای کل بازار ارزهای دیجیتال به خطر انداخته است. شیف در توییت خود نوشته است که لونا و یو‌اس‌تی، استیبل کوین شبکه ترا، که به‌تازگی پشتوانه خود را از دست داده است نمونه خوبی است که نشان می‌دهد چرا سرمایه‌گذاران نباید ارزهای دیجیتال را در کف خریداری کنند. شیف اشاره کرد که لونا روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) ۹۸ درصد نسبت به اوج ۱۱۶ دلاری خود سقوط کرد. او این توییت را خطاب به کسانی نوشت که برای خرید لونا در کف عجله کردند و اوایل امروز ۹۹.۳ درصد دیگر از دست دادند. شیف افزود این موضوع برای هر ارز دیجیتال دیگری از جمله بیت کوین می‌تواند صدق کند.

توقف موقتی قرارداد خرید توییتر توسط ایلان ماسک، باعث شد سهام توییتر ۱۹ درصد سقوط کند

ایلان ماسک امروز در توئیتی اعلام کرد که قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توئیتر، تا زمانی که گزارشات پشتیبانی نشان دهد دقیقا چند اکانت جعلی در توئیتر وجود دارد، به حالت تعلیق درآمده است. به محض انتشار این خبر سهام توئیتر ۱۹ درصد سقوط کرد. ایلان ماسک این توئیت را با استناد به گزارش ۲ می (۱۲ اردیبهشت) خبرگزاری رویترز، مبنی بر حجم فعالیت ربات‌ها در رسانه‌های اجتماعی، منتشر کرد.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اروپا نسبت به قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال تردید دارد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار اروپا، با برخی از مفاد قانون‎‎‎گذاری ارزهای دیجیتال، که توسط پارلمان اروپا تصویب شده بود، مخالفت کرد. کمیسیون اروپا و اتحادیه در حال همکاری برای یک سیستم قانون‎‎‎گذاری مشترک در زمینه ارز دیجیتال هستند. با این حال به نظر می‎‎‎رسد در مدت زمانی کمتر از دو ماه به اختلاف نظر رسیده باشند. در یک رای‏‏‎‎‎‎‎گیری کمیسیون اروپا با قوانین ارائه شده از سوی پارلمان اروپا مخالفت کرد.

بایننس معاملات لونا و یو‌اس‌تی را به حالت تعلیق درآورد

صرافی ارزهای دیجیتال بایننس معاملات جفت‌ارزهای اکوسیستم ترا یعنی لونا (LUNA) و یواس‌تی (UST) را به حالت تعلیق درآورده است. بایننس این اقدام را در ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) تایید و معاملات اسپات برای جفت‌ارزهای  LUNA/BUSD و UST/BUSD را تعلیق کرد. از آنجا که بایننس اعلام کرد که تا برطرف‌شدن مشکلات شبکه ترا منتظر می‌ماند، هنوز مشخص نیست که چه زمانی برداشت لونا و یوا‌س‌تی ادامه می‌یابد.

رشد ۲۵ درصدی شیبا اینو پس از لیست شدن در صرافی رین بحرین

پس از ماه‌ها انتظار، یک صرافی پیشگام ارزهای دیجیتال در خاورمیانه با نام رین (Rain)، معاملات شیبا اینو را آغاز کرد. در همین حال بهای شیبا اینو ۲۵ درصد افزایش یافته است. صرافی رین در سال ۲۰۱۹ در بحرین تاسیس شد و اولین پلتفرم معاملاتی ارزهای دیجیتال بود که پس از دریافت تاییدیه بانک مرکزی این کشور به‌طور کامل مجوز گرفت.

نهنگ‌ها به خاطر ترس از افت تتر، معادل ۷۱۰ میلیون دلار از آن را فروختند

داده‌های وب‌سایت تحلیلی سنتیمنت حاکی از آن است که‌بهای تتر برای لحظاتی به ۹۷ سنت سقوط کرد ولی مجدداً به یک دلار بازگشت. این نوسان ترس شدید نهنگ‌ها را به همراه داشت و به فروش ۷۱۰ میلیون دلار تتر منجر شد. این نخستین بار است که چنین حجم سنگینی از تتر در یک روز به فروش می‌رسد. نوسان قیمت تتر در حالی رخ داد که استیبل کوین یواس‌تی سقوط بسیار عجیبی را در روزهای اخیر تجربه کرده است.

جهش ۳۰ درصدی بهای بیت کوین بعد از خریدهای گسترده کاربران

داده‌های وب‌سایت کوین مارکت نشان می‌دهد که بیت کوین در مقایسه با روز قبل حدود ۳۰ درصد رشد کرده است. قیمت این ارز دیجیتال در صرافی بیت‌استمپ تا محدوده ۲۴,۰۰۰ دلار هم پایین آمده بود ولی تقاضای گسترده کاربران به بالا رفتن بهای آن تا نزدیکی ۳۱,۰۰۰ دلار کمک کرد. بر طبق گزارش‌ها، کاربران در طی دو روز گذشته حدود ۱۶۸,۰۰۰ واحد بیت کوین از صرافی‌ها برداشت کردند.

جروم پاول برای دومین بار به ریاست خزانه‌داری آمریکا منصوب شد

سنای آمریکا با انتصاب جروم پاول به‌عنوان رئیس فدرال رزور برای یک دوره چهار ساله دیگر موافقت کرده است. این تصمیم با ۹۰ رای موافق و ۱۹ رای مخالف اتخاذ شده است. انتصاب جروم پاول به ریاست فدرال رزرو همزمان با آن صورت گرفت که آمریکا با بیشترین نرخ تورم در ۴ دهه اخیر دست‌و‌پنجه نرم می‌کند.

رابرت کیوساکی: اگر بیت کوین به ۱۷,۰۰۰ دلار برسد در آن سرمایه‌گذاری می‌کنم

رابرت کیوساکی، نویسنده معروف کتاب پرفروش پدر پولدار، پدر فقیر، روز پنج‌شنبه در توییت خود نوشت که انتظار دارد بیت کوین به زیر سطح ۲۰,۰۰۰ دلار سقوط کند. وی سپس عنوان کرد که منتظر خواهد ماند تا بیت کوین کف قیمتی احتمالی ۱۷,۰۰۰ دلاری را آزمایش کند تا در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کند. کیوساکی همچنین توصیه کرد که بهترین زمان برای ثروتمندشدن هنگام سقوط یک دارایی است.

رشد ۳۰ درصدی سهام رابین هود پس از سرمایه‌گذاری بنکمن فراید در این شرکت

پس از آن‌که سم بنکمن فراید، مدیرعامل صرافی ارزهای دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) ۷.۶ درصد سهام پلتفرم معاملاتی رابین هود را خریداری کرد، سهام رابین هود با ۳۰ درصد رشد مواجه شد. سهام این پلتفرم اکنون ۶ درصد کاهش یافته‌ است. براساس پرونده کمیسیون بورس‌واوراق بهادار آمریکا در روز پنج‌شنبه، بنکمن فراید ۶۴۸ میلیون دلار سهام پلتفرم رابین هود را با میانگین قیمت ۱۱.۵۲ دلار خریداری کرد.

 

 

برای خواندن مصاحبه با کارشناسان روی گفتگو و مصاحبه کلیلک کنید.

گزارشات روزانه‌ی بازار سرمایه در گزارش روز بخوانید.

بایدها و نبایدهای سرمایه‌گذاری چیست؟ آموزش بورس را در مقالات آموزشی بخوانید




زمان را برای مرور اخبار از دست...
توسط الناز جمالی 19 شهریور 1401 ساعت 16:05
اخبار مهم روز را در پاداش...
توسط الناز جمالی 08 شهریور 1401 ساعت 17:03
گزارش بازار‌ها امروز 29 خرداد ۱۴۰۱ /...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:38
اخبار لحظه‌ای و مهم ارز‌های دیجیتال/...
توسط الناز جمالی 29 خرداد 1401 ساعت 16:33